[PC] Escape From Monkey Island

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Awatar użytkownika
Tirey93
Posty: 91
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 19:56

Re: [PC] Escape From Monkey Island

Postautor: Tirey93 » 13 sie 2011, o 08:44

Wstałem rano i naszło mnie na zrobienie statystyk.
Po 30 minutach dodawania, wymnażania przez procenty(nie będę już mówił o logarytmach oraz całkowaniu liczb niewymiernych), wyszedł mi wynik....83%. Z tego jednoznacznie wynika że do przetłumaczenia mam jeszcze fizycznie 1700 linii. Ciekawe czy się wyrobię :D
ONLY HAXBALL

Awatar użytkownika
Tirey93
Posty: 91
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 19:56

Re: [PC] Escape From Monkey Island

Postautor: Tirey93 » 14 sie 2011, o 12:52

Ja...ja wciąż nie mogę w to uwierzyć...to tak jakby wziąć listę najprostszych sposobów uzyskanie angielskiego skrypta i zejść na sam dół tej listy, a następnie wybrać tą najciemniejszą pozycję....Ale jednak, to nie sen, stało się - mam rozkodowany angielski scrypt.
Jak to zrobić?
Wystarczyły ściągnąć wersje EMI na PS2 a później odnaleźć script.tab.
Nie potrafię tylko wyjaśnić dlaczego nikt inny poza Johnnym na to nie wpadł(bo to Johnny podsunął mi tak arcygenialny plan)...Rozmawiałem z obcokrajowcami, z technikami...a rozkodowanie od pięciu miesięcy było na wyciągnięcie dłoni.Przemyślałem wszystko i wywnioskowałem że nie warto przenosić całego mojego
postępu(83% po polsku) do angielskiej wersji. Pracuje na niemieckim skrypcie do końca, ale angielski skrypt to potężne narzędzie które mi ułatwi i przyspieszy pracę. Dlaczego tak?
Głównie dlatego, że o ile w niemiecki skrypcie rozmowy idą naturalnie(rozmówca 1 - rozmówca 2 - rozmówca 1), to w angielskim wszystko jest sprowadzone do całego dialogu jednej osoby(rozmówca 1 - rozmówca 1...-rozmówca 2). Ale fakt uzyskania rozkodowanego skrypta ma jedną ogromną zaletę - zgadza się numeracja konkretnej linii(to znaczy, że jeśli jedno zdanie w niemieckim było podpisane "guypla005", to w angielskim jest tak samo). To ogromne ułatwienie, dzięki temu ogromnie przyspieszę(czasami po prostu gubiłem się w niemieckim ponieważ text dump nie zawsze odpowiadał dialogom).
Zrobiłem screena przedstawiającego w jaki sposób teraz tłumaczę(świetnie tam widać wszystko o czym pisałem powyżej)
Schowek01.jpg
Na koniec pozdrawiam Johnnego, który w tylko w ciągu całego tego tygodnia zrobił dla spolszczenia tyle, co chyba nawet ja nie :D Nie mówię tu tylko o UzWM, ale również o ToMI...Ja mówię - ja mu chyba pomnik postawię...:)
ONLY HAXBALL

Awatar użytkownika
Tirey93
Posty: 91
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 19:56

Re: [PC] Escape From Monkey Island

Postautor: Tirey93 » 24 sie 2011, o 14:22

Posiedziałem trochę dłużej w nocy i dzisiaj kończąc całe tłumaczenie.
Sprawdziłem kilkakrotnie - oficjalnie ogłaszam że już w skrypcie nie ma ani jednej linijki w języku obcym.
Piszę tu o tym, nie tyle żeby się pochwalić (ekhem), tylko aby potencjalni korektorzy zgłosili chęć zabrania ode mnie projektu(dla którego teraz już, praktycznie nic sam nie mogę zrobić).
Poszukuje Was. Bez porządnego korektora mój projekt stanie w kropce i już lepszy niestety nie będzie.
Czekam na kontakt(gdzie? Już pisałem dane kontaktowe w temacie o korekcie) :)
Streszczenie bieżącej sytuacji:
Tłumaczenie - 100%
I Korekta - 0%
II Korekta - 0%
Czcionka - ukradziona z Grima, więc się nie liczy
Tekstury - około 10%, podobno się robią(prawda, lukis?)

Jeszcze screen z podziękowaniami :D
Obrazek

To tyle. Pozdrawiam.
ONLY HAXBALL

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PC] Escape From Monkey Island

Postautor: Norek » 24 sie 2011, o 21:38

Z uwag do tego screena - zapewne MC wolałby być podpisany jako Manuel Czaszka ;)
Jak wspominałem - jeśli nikt się nie zgłosi w ciągu miesiąca, będę mógł zajrzeć do skryptu pod koniec września.

Jeśli przez jakiś czas nie będziesz już przy tym dłubał, może jakiś kolejny projekt? ^^
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [PC] Escape From Monkey Island

Postautor: bemberg » 24 sie 2011, o 21:42

Jeśli przez jakiś czas nie będziesz już przy tym dłubał, może jakiś kolejny projekt? ^^
viewtopic.php?f=9&t=1116
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PC] Escape From Monkey Island

Postautor: Norek » 24 sie 2011, o 21:43

O :)

Jestem ignorantem w kwestii gier na PC, musicie mi wybaczyć i tę ignorancję znosić :)
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

Awatar użytkownika
Tirey93
Posty: 91
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 19:56

Re: [PC] Escape From Monkey Island

Postautor: Tirey93 » 30 sie 2011, o 09:03

Ha - Tekstury mam już rozpracowane.
Teraz mogę je dowolnie wgrywać do gry w dowolnym formacie :)
Wszystko dzięki KOCIOŁKOWI - to świetny programista, na prawdę. Udało mu się wszystko bez żadnego buga za pierwszym uderzeniem. Pozdro, stary!
Już tylko czcionki...
[EDIT] Narzędzie do czcionek też już mam...Oczywiście od Kociołka.
ONLY HAXBALL

Awatar użytkownika
Tirey93
Posty: 91
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 19:56

Re: [PC] Escape From Monkey Island

Postautor: Tirey93 » 3 wrz 2011, o 10:17

ONLY HAXBALL

Awatar użytkownika
yxam
Posty: 9
Rejestracja: 25 sie 2011, o 23:41

Re: [PC] Escape From Monkey Island

Postautor: yxam » 4 wrz 2011, o 11:53

Już nie mogę się doczekać tego spolszczenia, dobra robota :) jeszcze trochę i będą wszystkie Małpie Wyspy przetłumaczone :)

Awatar użytkownika
mwk
Rewolucjonista
Posty: 125
Rejestracja: 23 paź 2010, o 20:06

Re: [PC] Escape From Monkey Island

Postautor: mwk » 1 gru 2011, o 14:09

Jak wspominałem - jeśli nikt się nie zgłosi w ciągu miesiąca, będę mógł zajrzeć do skryptu pod koniec września.
Norku, działasz już coś w tym kierunku?


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości