[PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
Awatar użytkownika
YaReX
Posty: 96
Rejestracja: 2 cze 2011, o 15:10
Grupa: Suvareńczycy
Kontakt:

[PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Postautor: YaReX » 30 sty 2012, o 15:41

FILMOWA ZAPOWIEDŹ, version 1.1
[uzupełnione i większe litery + 2 bonusiki]
http://www.youtube.com/watch?v=mpij3elMigk

Projekt przetłumaczenia tak wielkiej, pod względem tekstu gry, powstał na długo przed
przystąpieniem do tłumaczenia gry. Jednakże pierwsze zdanie po raz pierwszy zostało zmienione
na język polski na początku czerwca 2011 roku. Spolszczenie gry "Age of Pirates 2: City of
Abandodend Ships" powstało w przerwie prac nad przetłumaczeniem gry "Clive Barker's Undying"
(jednak trwa korekta, dzięki Norkowi, jakby ktoś chciał wiedzieć...) i na dzień dzisiejszy 30
stycznia 2012 roku, stopień prac jest już zadowalający, by przenieść temat z "Dla Gości" do
"Projekty". Jak do tej pory, wszystkie gry z tego gatunku, były wydane i opatrzone polskimi
napisami ("Sea Dogs: Piraci" miała nawet polski dubbing), więc należało zakasać rękawy i
chwycić rekina za głowę...

Początkowo zraziła mnie wielkość projektu, wszak do przetłumaczenia była (i jest, chociaż teraz
już mniej) ogromna ilość tekstu, jednak systematyczne prace i wysiłek
sprawił, że na dzień dzisiejszy do przetłumaczenia zostały 83 pliki z blisko 509. Najwięcej
kłopotów sprawia (co łatwo zgadnąć, gdy się już grało w tę grę) tłumaczenie ścieżek
dialogowych, gdyż nie ma podziału na postacie (czasem nie wiadomo, kto daną kwestię wypowiada),
a same dialogi są podzielone, by gra mogła powstawiać w nie konkretne słowa (np. imiona,
ilości, nazwy przedmiotów/towarów itp.). Przed korektą postaram się przetestować kilka
aspektów, by upewnić się, że to co widać na ekranie rzeczywiście pasuje do tego, co zostało
przetłumaczone. Aby korekta i przyszli beta-testerzy byli usatysfakcjonowani pracami...
Na dodatek prawie działam we własnym zakresie, przez co postęp prac nie jest zadowalający -
kilka osób zaoferowało pomoc przy tłumaczeniu, chociaż z mało zadowalającym skutkiem. Jedna
nowa osoba zapowiedziała pomoc przy korekcie tekstów, gdy zostaną ukończone. Voythas, z grupy
IS, pomógł mi ostatnio w kilku sprawach graficznych, przez co już jest w miarę działające menu
(ale do korekty) i wsparcie przy polskiej czcionce (różni się kolorystycznie od tej z poprzedniej
odsłony z gry). Jeśli wszystko pójdzie dobrze, tłumaczenie zakończy się pod koniec I kwartału tego roku.
Dziennie robię 1-2 pliki...

POSTĘP PRAC (na 30.01.2012):
* Menu główne (NOWA GRA, WCZYTAJ, itp.) = 70%
* MENU KONFIGURACYJNE GRY = 100% [z czcionką PL]
* Menu podstawowe (w tym opcje) + przyciski = 100% [bez korekty]
* Opisy przedmiotów, charakterystyk, towarów, itp. = 100% [bez korekty]
* Dziennik pokładowy = 100% [71 stron, bez korekty]
* DIALOGI = 63% [jeszcze tylko 83 plików, w sumie to ~15.000 wersów]
* SCENKA FILMOWA (z Blood'em) = 50%
* Polska czcionka w grze = 0%

WYDANIE SPOLSZCZENIA:
* Spolszczenie w formie ISO (do wypalenia/podmontowania)
* Automatycznie uruchomiający się instalator
* Zmienione intro (na bardziej klimatyczne)
* Dodatkowo: polskie napisy pod najpopularniejsze mody do gry

A poniżej galeria 11 zrzutów ekranu, z działającej już w miarę polskiej wersji. Z uwagi na brak jeszcze działającej czcionki i bez korekty, w tekstach są „podziurawione” słowa i błędy...
http://imageshack.us/g/441/01aop2.jpg/

Ps. Jeśli ktoś chce, mogę udostępnić zestawienie pokazujące, ile faktycznie jest tekstu w grze oraz jakie pliki są w trakcie tłumaczenia...

Awatar użytkownika
YaReX
Posty: 96
Rejestracja: 2 cze 2011, o 15:10
Grupa: Suvareńczycy
Kontakt:

Re: [PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Postautor: YaReX » 10 lut 2012, o 12:05

Mała errata-wykaz do wcześniejszego postu, dla zainteresowanych.
Odnośnik do pobrania z postępu prac nad samymi dialogami [w PDF]:
http://yarex.republika.pl/Dialogi-AoP2.pdf

hiob2666
Posty: 1
Rejestracja: 10 lut 2012, o 13:14

Re: [PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Postautor: hiob2666 » 10 lut 2012, o 13:17

witam czy już coś więcej wiadomo na temat spolszczenia ?

Awatar użytkownika
YaReX
Posty: 96
Rejestracja: 2 cze 2011, o 15:10
Grupa: Suvareńczycy
Kontakt:

Re: [PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Postautor: YaReX » 11 lut 2012, o 10:06

witam czy już coś więcej wiadomo na temat spolszczenia ?
Czyli co konkretnie cię interesuje?
Postęp prac? Data wydania? Ile zostało tekstu, itp.?

logic007
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2012, o 20:07

Re: [PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Postautor: logic007 » 15 lut 2012, o 20:16

City of abandoned ships w podstawce ma duuuzo bugów, ale jest do tego Wielki mod ktory zmienia praktycznie cala gre jest duzo bardziej sandboxowa, zreszta pewnie wiecie o co mi chodzi to spolszczenie bedzie z nim dzialalo czyli razem z "Combined mod 3.1.5"??

Awatar użytkownika
YaReX
Posty: 96
Rejestracja: 2 cze 2011, o 15:10
Grupa: Suvareńczycy
Kontakt:

Re: [PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Postautor: YaReX » 16 lut 2012, o 12:00

... to spolszczenie bedzie z nim dzialalo czyli razem z "Combined mod 3.1.5"??
Ujmę to tak: Najpierw zrobię spolszczenie do podstawki, później rozejrzę się za modami (o ile będzie jeszcze czas). Jeśli masz ten mod już zainstalowany, to z chęcią rzucę okiem na jego zawartość - czy treść znacząco odbiega od jego podstawki. W tym celu, jakbyś mógł, podeślij mi zawartość obu katalogów (spakowowane):
X:\Age of Pirates 2\Program\Text
X:\Age of Pirates 2\RESOURCE\INI\texts\russian

logic007
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2012, o 20:07

Re: [PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Postautor: logic007 » 16 lut 2012, o 12:03

Bedzie ciezko po rozpakowaniu tego wszystkiego gra ma 12 gb, ale uwierz mi ze z tym modem to niebo a ziemia. ale sproboje wygospodarowac troche miejsca i wyciagnac te pliki
Stronka z tym modem do wgladu http://www.moddb.com/mods/city-of-aband ... bined-mods

Awatar użytkownika
Xenom
Posty: 5
Rejestracja: 18 lut 2012, o 23:43

Re: [PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Postautor: Xenom » 18 lut 2012, o 23:46

Ps. Jeśli ktoś chce, mogę udostępnić zestawienie pokazujące, ile faktycznie jest tekstu w grze oraz jakie pliki są w trakcie tłumaczenia...

Jezeli to nie klopot, bylbym bardzo ciekaw.

Awatar użytkownika
YaReX
Posty: 96
Rejestracja: 2 cze 2011, o 15:10
Grupa: Suvareńczycy
Kontakt:

Re: [PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Postautor: YaReX » 19 lut 2012, o 20:23

Jezeli to nie klopot, bylbym bardzo ciekaw.
W drugim poście był link do dialogów, ale dla ciebie jeszcze raz go podam :)
http://yarex.republika.pl/Dialogi-AoP2.pdf

Do opracowania pozostały już same najważniejsze dialogi.
A oto najnowsze zestawienie prac nad projektem:
POSTĘP PRAC (stan na 19.02.2012):
* Menu główne (NOWA GRA, WCZYTAJ, itp.) = 70%
* MENU KONFIGURACYJNE GRY = 100% [z czcionką PL]
* Menu podstawowe (w tym opcje) + przyciski = 100% [bez korekty]
* Opisy przedmiotów, charakterystyk, towarów, itp. = 100% [bez korekty]
* Dziennik pokładowy = 100% [bite 71 stron, bez korekty]
* DIALOGI = 73% [jeszcze tylko 68 plików z 477, w sumie to ~15.000 wersów]
* SCENKA FILMOWA (z Blood'em) = 50%
* Polska czcionka w grze = 0%

Awatar użytkownika
Xenom
Posty: 5
Rejestracja: 18 lut 2012, o 23:43

Re: [PC] Age of Pirates 2: Miasto Porzuconych Statków

Postautor: Xenom » 19 lut 2012, o 20:35

Aj, nie zauwazylem, dzieki :)

Zycze szybkiego ukonczenia prac.


Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości