[PSX] Legend of Mana
: 27 kwie 2012, o 18:03
Z uwagi na to że kwestie techniczne zostały poniekąd rozwiązane, spróbuję podjąć się przetłumaczenia tej gry. Niestety do dyspozycji nie mam 24h na dobę dlatego nie będzie to szło w jakimś zawrotnym tempie, ale dołożę wszelkich starań aby doprowadzić projekt do końca. Jest to mój pierwszy projekt, romhackingiem zainteresowałem się od niedawna, jest jeszcze wiele rzeczy których nie potrafię, więc do końca nie wiadomo co z tego wyjdzie. Jedno co wiem na pewno to że chęci są ogromne.
Mam także prośbę: będę potrzebował pomocy w kwestiach językowych (tłumaczenie), gdyby ktoś był chętny do pomocy to zapraszam (lepiej chyba na PM).
Do edycji/ przetłumaczenia jest około:
2299 tekstów/dialogów,
721 wpisów w encyklopedii,
78 tekstów w menu,
186 timów do edycji (być może nie wszystkie wymagają zmiany).
Na pierwszy ogień pójdą timy.
-- 4 maja 2012, o 20:25 --
Witam, mam pewien problem, może ktoś będzie wiedział jak sobie z tym poradzić, chodzi o czcionkę. Mam czcionkę którą można zobaczyć w tileedytorze. Aby dodać polską czcionkę trzeba zastąpić nią inne znaki. Mam 2 pliki: jeden ten wspomniany w którym są czcionki (otw. w tilemolester) i drugi plik w którym zapisane są szerokości poszczególnych liter. Mam informację że aby zmienić na polskie litery trzeba namalować je w tilemolester edytując ten pierwszy plik oraz określić ich szerokość edytując ten drugi plik. Wiem też że każda litera zajmuje pole o wymiarach 8 x 12 pixeli, ale szerokość litery wynosi mniej jak te 8 pixeli i właśnie to trzeba zmienić w tym drugim pliku w hexedytorze. Z tym nie mogę sobie poradzić, w sumie za bardzo nie wiem jak posługiwać się hexedytorem.
załączam te pliki gdyby komuś chciało się zerknąć
http://chomikuj.pl/uzin2/font,1634705045.rar
*.font otwieramy tilemolesterem na 2bpp planar, 1-dimensional, aby czcionka była widoczna najlepiej zmniejszyć szerokość okna do minimum
*.vwf ten plik otw. hexedytorem i trzeba tu podać szerokości liter
-- 5 maja 2012, o 16:54 --
Znalazłem rozwiązanie tego problemu. Polskie czcionki będą wyglądać podobnie jak na obrazku
http://images50.fotosik.pl/1557/937bfc1bbce1ce13.jpg
Mam także prośbę: będę potrzebował pomocy w kwestiach językowych (tłumaczenie), gdyby ktoś był chętny do pomocy to zapraszam (lepiej chyba na PM).
Do edycji/ przetłumaczenia jest około:
2299 tekstów/dialogów,
721 wpisów w encyklopedii,
78 tekstów w menu,
186 timów do edycji (być może nie wszystkie wymagają zmiany).
Na pierwszy ogień pójdą timy.
-- 4 maja 2012, o 20:25 --
Witam, mam pewien problem, może ktoś będzie wiedział jak sobie z tym poradzić, chodzi o czcionkę. Mam czcionkę którą można zobaczyć w tileedytorze. Aby dodać polską czcionkę trzeba zastąpić nią inne znaki. Mam 2 pliki: jeden ten wspomniany w którym są czcionki (otw. w tilemolester) i drugi plik w którym zapisane są szerokości poszczególnych liter. Mam informację że aby zmienić na polskie litery trzeba namalować je w tilemolester edytując ten pierwszy plik oraz określić ich szerokość edytując ten drugi plik. Wiem też że każda litera zajmuje pole o wymiarach 8 x 12 pixeli, ale szerokość litery wynosi mniej jak te 8 pixeli i właśnie to trzeba zmienić w tym drugim pliku w hexedytorze. Z tym nie mogę sobie poradzić, w sumie za bardzo nie wiem jak posługiwać się hexedytorem.
załączam te pliki gdyby komuś chciało się zerknąć
http://chomikuj.pl/uzin2/font,1634705045.rar
*.font otwieramy tilemolesterem na 2bpp planar, 1-dimensional, aby czcionka była widoczna najlepiej zmniejszyć szerokość okna do minimum
*.vwf ten plik otw. hexedytorem i trzeba tu podać szerokości liter
-- 5 maja 2012, o 16:54 --
Znalazłem rozwiązanie tego problemu. Polskie czcionki będą wyglądać podobnie jak na obrazku
http://images50.fotosik.pl/1557/937bfc1bbce1ce13.jpg