[PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
witekgreg
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2012, o 14:32

[PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Postautor: witekgreg » 27 maja 2012, o 18:58

Witam, na forum trafiłem przez przypadek. Jakoś w styczniu kupiłem na gamersgate.com The Guild 2 - Renaissance. Niestety gra nie wyszła po polsku, w przeciwieństwie do zwykłego Guild i dodatków do niego.

Dla przypomnienia jest do samodzielnie działający dodatek. Zawiera wszystko co złota edycja (piraci starego świata) i nowe rozwiązania.

Ale nie o tym chciałem napisać - chodzi o to, że od stycznia do marca intensywnie tłumaczyłem te grę, ale później odniechciało mi się ;p

Do przetlumaczenia zostalo 440 z 16343 linijek tekstu (zrobiłem polską czcionkę).

Niestety nie mam ani czasu ani chęci do kontynuowania projektu. W grę można już spokojnie grać - tylko miejscami można spotkać angielski napis.

Mam nadzieję, że znajdzie się osoba, która dokończy tłumaczenie i wyłapie ewentualne błedy. Jedyne o co proszę, to umieszczenie mnie w głównych autorach spolszczenia jako =WiTeK=
= W kwestii przypomnienia =
1. Spolszczenie działa TYLKO w wersji z zainstalowanym patchem 1.17b
(najpierw instalujemy 1.15 a pozniej 1.17b)
2. Jakość TEKSTUR musi być NAJWYŻSZA w przeciwnym wypadku tekst będzie
ROZMYTY i kompletnie nieczytelny!
3. Gra nie wspiera kombinacji ALT+TAB, więc radzę jej unikać
(nie da sie później zmieniać tempa gry)
Tłumaczymy plik DB\Text.dbt. W pliku Czytaj_to_znaki.txt zamieściłem znaki na jakie trzeba zmienić polskie ognoki, żeby były widoczne w grze (po prostu po skonczonym tłumaczeniu danego fragmentu wciskamy ctrl+H i po kolei zamieniamy te znaki) Nawet autorzy gry nie potrafili mi pomóc w tym, żeby uprościć ten proces. Tak w ogóle to nie mają nic przeciwko amatorskiemu tłumaczeniu tej gry (dowiadywałem się)


pytania? -> piszcie tutaj albo wiadomość prywatna


pozdrawiam ;)
Załączniki
The_Guild_2_Renesans_1.17b_PLv01.rar
(790.42 KiB) Pobrany 5580 razy

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1823
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: [PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Postautor: Manuel Czaszka » 27 maja 2012, o 19:00

Hej. Dzięki, że udostępniłeś pliki, spolszczenie nawet w obecnej formie na pewno się nie zmarnuje. Jeśli ktoś podejmie się dokończenia projektu, to postaram się osobiście przypilnować, by nie zapomniał umieścić Cię w creditsach, o ile wykorzysta Twoją pracę. Pozdrawiam
Jeśli miałbym zatytułować tę taśmę, to byłoby to "Ostatnia szansa na ewakuację planety Ziemia, nim zostanie przetworzona"

witekgreg
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2012, o 14:32

Re: [PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Postautor: witekgreg » 27 maja 2012, o 19:03

Powiem nieskromnie, że jestem naprawdę dumny z tego jak wygląda teraz to spolszczenie. tym bardziej, że tekstu było baaardzo dużo. Przy okazji wyłapałem parę błędó w angielskiej wersji łącznie z brakującymi tekstami ;)

Pozdrawiam i dziękuję za szybką odpowiedź.

Co jakiśczas będętutaj zaglądał. Jest to jedyny serwis, na któym zamieściłem spolszczenie.

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1189
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Postautor: bemberg » 27 maja 2012, o 19:53

Ten Witek od Vice City?
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

witekgreg
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2012, o 14:32

Re: [PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Postautor: witekgreg » 27 maja 2012, o 20:36

ten sam (Vice City, Heaven and Hell, pare gier Paradox Interactive, Age of Mythology -zanim wyszlo oficjalnie PL, chyba MaxPayne2 i jeszcze pare tytułów których nie pamiętam, a wiem, że tłumaczyłem ;)

tylko, że to było 10 lat temu i mialem wtedy 14-15 lat, więc jak patrze teraz na te spolszczenia to aż mi głupio ;D no ale wielu osobom milej się grało, mogąc w menu wybrać język polski ;)

a na to forum trafiłem, bo kupiłem na gog.com constructora i tak z głupia wpisałem czy któś pokusiłsię, żeby zrobić do niego spolszczenie (to był kiedyś mój plan ;D). Przekierowało mnie na te stronę. Ale z tego co widzę, wątek o nim chyba umarł śmiercią naturalną...

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1189
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Postautor: bemberg » 27 maja 2012, o 20:43

Constructor ma się dobrze, w sumie jest gotowy. Z tego co mi pisał wczoraj autor czeka w sumie na grafikę od Manuela Czaszki.
Może przedstawisz w projektach swoje inne spolszczenia? Oczywiście poza tymi, które wyszły oficjalnie po polsku.
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

witekgreg
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2012, o 14:32

Re: [PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Postautor: witekgreg » 27 maja 2012, o 21:25

Z niecierpliwością czekam na efekty pracy nad Constructorem (to była jedna z moich ulubionych gier)

Niezły off-topic się zrobił ;D No ale wracając do tematu - jak znajdę czas to dokończę tłumaczenie Guild.

Na jakiejś stronie odnalazłem swoje stare spolszczenie do Heaven and Hell ;) Jednak w Internecie nic nie ginie ;D za chwilę założę o nim osobny temat

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 421
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Postautor: mziab » 28 maja 2012, o 19:38

Constructor ma się dobrze, w sumie jest gotowy. Z tego co mi pisał wczoraj autor czeka w sumie na grafikę od Manuela Czaszki.
Grafika, o której mówisz, jest już od dawna gotowa, ale nie zostanie wykorzystana ze względów technicznych (ekran tytułowy to animacja, a nie standardowy format graficzny używany w innych zasobach). Projekt czeka przede wszystkim na chętnych do testów. Ze względu na ich brak prace stoją w miejscu. Poza tym całość tekstu jest przetłumaczona, narzędzia działają, a Manuel Czaszka wykonał korektę. Krótko mówiąc, bez testerów nie ruszymy do przodu.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Kombinerki
Posty: 1
Rejestracja: 18 cze 2015, o 21:49

Re: [PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Postautor: Kombinerki » 18 cze 2015, o 22:28

Witam, sorki za odkopanie tematu.
Do Guild2 Renesans dostępny jest patch 4.20b i nie mogłęm znaleźć do tej wersji spolszczenia.
Podstawienie Waszego pliku pozwala na grę (mimo, że część ID zmieniła się teksty wyświetla poprawnie) ale nowe teksty z tego patcha są wtedy wyświetlane jako "undefined" etc.
Autor wątku nie opisał swojej metody tłumaczenia od strony technicznej dlatego napiszę jak ja to zrobiłem, może komuś się przyda albo bedzie chciał dokończyć dzieło:
- do arkusza kalkulacyjnego excell zaimportowałem (zaczynając od wiersza 8) spolszczenie z wersji 4.17, w drugim oknie zaimportowałem oryginalny plik z wersji 4.20b
- skopiowałem dane z kolumny z polskimi tekstami i wkleiłem do wersji 4.20.
- wyeksportowałem plik jako typ : Text UNICODE - jeśli zapiszemy jako inny rodzaj pliku tekstowego to kodowanie zostanie domyślnie zmienione na ANSI i stracimy polskie literki Ł,ł,Ń,ń a właściwie to stracimy ich odpowiedniki (Czytaj_to_znaki.txt),
- otwieramy ten plik tekstowy w notatniku i korzystamy z funkcji "ZAMIEŃ" skrót CTRL+H
- w oryginalnym pliku w każdym wierszu odstęp pomiędzy danymi to trzy spacje a w naszym separatorem jest tabulator, trzeba zamienić TAB na 3 spacje (przycisk zamień wszystko), jeśli po końcu wiersza oznaczonym znakiem "|" jest jakiś tabulator to najpierw korzystamy z opcji zamień wszystko z "| " na "|" aby nie otrzymać trzech spacji na koniec wiersza :)
- doklejamy 7 pierwszych wierszów z oryginalnego pliku Text.dbt
-zapisujemy i mamy gotowy plik spolszczenia :)

Pozdrawiam, mam nadzieję, że komuś się przyda nie tylko plik ale też krótki opis

PS. jest to jedynie przystosowanie spolszczenia z wersji 4.17 do 4.20b, w pliku nie dodałem nic od siebie :D jeśli ktoś ma ochote kontynuować projekt to chętnie nawiążę współprace :>
Załączniki
The_Guild_2_Renesans_4.20b_PLv01.rar
Guild 2 Rnesans spolszczenie do wersji 4.20b
(406.62 KiB) Pobrany 938 razy

Infi
Posty: 1
Rejestracja: 10 lip 2015, o 15:38

Re: [PC] The Guild 2 - Renaissance (Renesans)

Postautor: Infi » 10 lip 2015, o 16:14

Pełne spolszczenie w załączniku. Całość wklejamy do głównego folderu gry.
Załączniki
The_Guild_2_Renesans_4.20b_PL.zip
(499.67 KiB) Pobrany 3123 razy


Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość