[DS] Pokemon Czerń i Biel

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
PikaKN
Posty: 9
Rejestracja: 3 maja 2015, o 14:03

Re: [DS] Pokemon Czerń i Biel

Postautor: PikaKN » 16 lut 2016, o 17:35

Plus jeszcze Dark_Archon. Który jest w stanie udostępnić nazwy ataków.
Nazwy ataków praktycznie miałem wstawione w grę, działały bezproblemowo ;) Obecnie staram się odtworzyć bazę plików przetłumaczonych. Do ponownego zakupu Blacka (kartridż mam uszkodzony) niestety muszę czekać z nowymi plikami :) Piracić przecież nie będę...
Oczywiście, brakuje tu pewnej rzeczy, narzędzi programistycznych.
W przypadku Blacka i White'a narzędzia są i to bardzo proste. I to dostępne od lat w sieci :) Problemem jest obecnie działanie z Windowsem 10 :)
Gdyby autor projektu był w stanie udostępnić publicznie wszystkie narzędzia oraz autorskie programy, tekst który przetłumaczyli oraz grafiki.
Podeślij mi na maila: pkmnczern@gmail.com link do Twojego konta na FB lub numer GG ;) Chętnie podeślę Ci co tam mam.
nie wierzę że projekt upadł
Bo nie upadł. Pliki trzymam, które udało mi się odzyskać. Niestety wiele z nich to pierwsze wersje, pełne błędów ze strony interpunkcji, czy braków :)

Tak jak napisałem. Daj mi znać jakoś na maila, jeśli masz legalną kopię Blacka w wersji EN (nie wiem teraz tylko czy to było EU czy USA) lub mniej ode mnie patrzysz na licencje i nie masz nic przeciwko mniej licencjonowanym kopiom, to praktycznie mam zrobione:
- czcionki w 99% (pewnie do poprawy) => ale teraz masz prostą sprawę tylko z poprawkami, a nie z szukaniem pliku etc. Do tego mam fajną apkę jak masz ściągnięty z kartridża rom
- tekst w... nie wiem ile tego wyjdzie.
Opisy Pokedexa oraz nazwy ataków mamy na 100%, reszta... Jak pisałem wiele przepadło z awarią. Wiele jest w starych wersjach pełnych błędów. Jakąś część odzyskałem ale do roboty jest teraz więcej niż było. Gdyby nie ta awaria, pewnie BW już byłoby gotowe ;)

AstraeaZero
Posty: 4
Rejestracja: 2 lut 2016, o 01:51

Re: [DS] Pokemon Czerń i Biel

Postautor: AstraeaZero » 20 lut 2016, o 15:26

Napisałem na email :3

Awatar użytkownika
Tirey93
Posty: 89
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 19:56

Re: [DS] Pokemon Czerń i Biel

Postautor: Tirey93 » 5 mar 2016, o 01:58

Dlatego polecam trzymać projekt na dysku sieciowym np Google Drive. Wygodne i użyteczne.
ONLY HAXBALL

hgorski6
Posty: 6
Rejestracja: 14 maja 2016, o 15:43

Re: [DS] Pokemon Czerń i Biel

Postautor: hgorski6 » 17 maja 2016, o 16:24

Czy projekt jest nadal aktywny?

Rahn
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 2016, o 10:04

Re: [DS] Pokemon Czerń i Biel

Postautor: Rahn » 21 maja 2016, o 10:37

PikaKnight pracuje nad innymi projektami...

hgorski6
Posty: 6
Rejestracja: 14 maja 2016, o 15:43

Re: [DS] Pokemon Czerń i Biel

Postautor: hgorski6 » 22 maja 2016, o 17:13

Skoro PikaKnight nie może zajmować się tym projektem, to niech przynajmniej napisze, że "projekt został zawieszony" czy coś w tym stylu.

pretovic
Posty: 5
Rejestracja: 6 maja 2016, o 02:06

Re: [DS] Pokemon Czerń i Biel

Postautor: pretovic » 21 lis 2016, o 15:53

Czy może ktoś wie, czy projekt jest kontynuowany przez kogoś?

AstraeaZero
Posty: 4
Rejestracja: 2 lut 2016, o 01:51

Re: [DS] Pokemon Czerń i Biel

Postautor: AstraeaZero » 29 lis 2016, o 17:15

Z tego co wiem to PikaKN porzucił projekt, bo to za długo twa a on sam powiedział że "nie posiada aktualnie oryginalnej kopii gry na której Dumpie pracuje, nie ma zamiaru piracić dlatego projekt stoi" pomagałem mu przez chwilę przy sprite, nawet pisałem do grupy Emerald, o podpowiedź jak przerobić sprite, troszkę się z tym sam męczyłem. Posiadam nawet wszystkie pliki na PC.
W tłumaczeniu jest interface PL oraz opisy poków oraz początek fabuły, niestety czcionki z ataków itp od Dark_Archona nie pokrywają się ze znakami zmienionymi w czcionce, taka troszkę kaszanka.
Ja uważam że jeśli ktoś bardzo pragnie to może wziąć się za owy projekt, ponieważ jest on tak martwy.

AstraeaZero
Posty: 4
Rejestracja: 2 lut 2016, o 01:51

Re: [DS] Pokemon Czerń i Biel

Postautor: AstraeaZero » 29 lis 2016, o 17:48

A przy okazji wybaczcie za posta pod postem ale czuję się troszkę oszukany, ponieważ autor pisał też na Pokemon Valhalla <to tam rozpoczął swój projekt> oraz dużo dyskutował na temat projektu, nie mam mu oczywiście nic za złe ale jak mu się naprawdę nie chce tego projektu kontynuować to mógłby napisać sam o tym.
Cytując PokeKN z Pokemon Vallhala:
"Kontaktowałem się z retroKNIGHTem, bo chciałem wspomóc go przy pracy. Dowiedziałem się, że on zatrzymał pracę przy projekcie z powodu utraty plików. Ponoć miał awarię dysku [taa... typowa wymówka dla "nie chce mi się tego więcej robić, za dużo roboty"]...
Takich ważnych danych robi się kopie zapasowe w różnych miejscach, na wypadek prawdziwej awarii dysku. Sam już, mimo nie przetłumaczenia prawie niczego, mam już kopię wszystkich uzyskanych danych na dwóch laptopach, dysku USB 3.0 oraz w sieci. Cytując dość dawne stwierdzenie są przecież dwa typy ludzi. Ci co robią kopie ważnych danych, i ci co będą je robić"
Myślę że autora troszkę ten projekt przerósł.
Ale nikt nie powiedział że nie da się tej gry przetłumaczyć, tak szczerze to jest taka możliwość żeby rozdzielić pliki z tłumaczeniem pomiędzy tłumaczy i każdy by zrobił jej kawałek, grafiki zostawiłbym na sam koniec.
Co do samych grafik, to jest z nimi największy problem, wytłumaczę to w najprostszy sposób:
Grafiki składają się z trzech plików.
a.Palety
b.Grafiki
c.Kształt elementów grafik w romie <tu się zaczyna problem>
W Pokemon Platinium oraz poprzednich częściach, dla jednej grafiki był zastosowany jeden kształt, niestety w PK Black/White sprawa już nie jest taka prosta, ponieważ dla paru grafik jest jeden kształt, jeśli zmieni się jedną grafikę, pozostałe zaczynają się rozpadać. Nie wiem nawet od jakiej strony to ugryźć i to dosłownie, przygotowanie grafik to nie problem, problemem jest wrzucenie ich by prawidłowo działały.


Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość