[PC] Homeworld: Deserts of Kharak

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
Freeman555
Posty: 1
Rejestracja: 31 sty 2016, o 14:27

[PC] Homeworld: Deserts of Kharak

Postautor: Freeman555 » 1 lut 2016, o 19:30

Cześć,

Gra została wydana 20.01.2016 przez kanadyjskie studio Blackbird Interactive, które założone i prowadzone jest przez głównych projektantów sagi Homeworld. Gra została stworzona na platformie UNITY, w wersji 5. Tyle wstępu, czas na działania zmierzające do polonizacji samej gry (póki co, warstwa tekstowa).

Czego udało mi się już dokonać?
Za pomocą programu AssetsBundleExtractor v1.0 otrzymałem jeden plik ze wszystkimi dialogami, opisami itp.
Zawiera on 64 800 angielskich wyrazów. Za pomocą wspomnianego programu można zmodyfikowany plik wrzucić z powrotem do plików typu Assets i wszystko działa, no prawie.

W grze brakuje polskich znaków diakrytycznych: "ą", "ę", "ń", "ś", "ź", "ż".
Fotka ze spolszczeniem z menu gry

Zapoznałem się z dokumentacją UNITY dotyczącą fontów:
http://docs.unity3d.com/Manual/class-Font.html
http://docs.unity3d.com/Manual/class-TextAsset.html

Wynika z nich, że czcionki bazują na foncie UNICODE, ale program UNITY pozwala na dodanie nakładki w postaci swoich czcionek w formie pliku .jpg, .png itp.

W tym miejscu skończyły mi się pomysły, jak dobrać się do pliku(ów), które przechowują tę informację. Proszę o pomoc.

Poniżej próby dobrania się do tego pliku(ów) z fontami, zakończone fiaskiem:
SPOSÓB 1:
Zapoznałem się z tematami:
[PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity
[PORADNIK] Edycja czcionek w formacie *.TTF oraz *.DDS

Korzystając z programu UnityAssetsExplorer v1.5 otwieram plik sharedassets0.assets
Tutaj ten plik, na google drive

Szukam po frazie Font Texture, w pliku są 3 takie pliki.
Screen z tej operacji
Klikam na pierwszym Extract This File i mamy w ten sposób 2 pliki
Font Texture.tex
Font Texture.tex.dds

Otwieram plik Font Texture.tex.dds za pomocą GIMP'a z pluginem DDS, niestety pojawia się komunikat błędu (2 kolejne pliki również mają ten sam komunikat ):
Screen z GIMP-a
PhotoShop z tym pluginem również sypie błędem:
Screen z PhotoShopa
Programik DDS Converter również nie jest w stanie sobie z tym poradzić.

SPOSÓB 2:
Za pomocą programiku Unity Studio v0.5.0.0 otwieram plik sharedassets0.assets
Tutaj ten plik, na google drive, przechodzę do zakładki Asset List i wyszukuję po frazie: font. Widzę coś takiego:
Screen z programu Unity Studio

Po eksporcie Font Texture Tutaj ten plik, również jest niemożliwy jego odczyt.

Jeszcze raz proszę o pomoc, może coś źle robię :/

Awatar użytkownika
GreenScream
Posty: 76
Rejestracja: 15 lut 2015, o 17:41
Grupa: ReWord

Re: [PC] Homeworld: Deserts of Kharak

Postautor: GreenScream » 8 lut 2016, o 23:03

Napisz do sb8gapi, czyli autora poradnika do Unity - on się na tym zna.


Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości