Cześć,
Gra została wydana 20.01.2016 przez kanadyjskie studio Blackbird Interactive, które założone i prowadzone jest przez głównych projektantów sagi Homeworld. Gra została stworzona na platformie UNITY, w wersji 5. Tyle wstępu, czas na działania zmierzające do polonizacji samej gry (póki co, warstwa tekstowa).
Czego udało mi się już dokonać?
Za pomocą programu AssetsBundleExtractor v1.0 otrzymałem jeden plik ze wszystkimi dialogami, opisami itp.
Zawiera on 64 800 angielskich wyrazów. Za pomocą wspomnianego programu można zmodyfikowany plik wrzucić z powrotem do plików typu Assets i wszystko działa, no prawie.
W grze brakuje polskich znaków diakrytycznych: "ą", "ę", "ń", "ś", "ź", "ż".
Fotka ze spolszczeniem z menu gry
Zapoznałem się z dokumentacją UNITY dotyczącą fontów:
http://docs.unity3d.com/Manual/class-Font.html
http://docs.unity3d.com/Manual/class-TextAsset.html
Wynika z nich, że czcionki bazują na foncie UNICODE, ale program UNITY pozwala na dodanie nakładki w postaci swoich czcionek w formie pliku .jpg, .png itp.
W tym miejscu skończyły mi się pomysły, jak dobrać się do pliku(ów), które przechowują tę informację. Proszę o pomoc.
Poniżej próby dobrania się do tego pliku(ów) z fontami, zakończone fiaskiem:
SPOSÓB 1:
Zapoznałem się z tematami:
[PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity
[PORADNIK] Edycja czcionek w formacie *.TTF oraz *.DDS
Korzystając z programu UnityAssetsExplorer v1.5 otwieram plik sharedassets0.assets
Tutaj ten plik, na google drive
Szukam po frazie Font Texture, w pliku są 3 takie pliki.
Screen z tej operacji
Klikam na pierwszym Extract This File i mamy w ten sposób 2 pliki
Font Texture.tex
Font Texture.tex.dds
Otwieram plik Font Texture.tex.dds za pomocą GIMP'a z pluginem DDS, niestety pojawia się komunikat błędu (2 kolejne pliki również mają ten sam komunikat ):
Screen z GIMP-a
PhotoShop z tym pluginem również sypie błędem:
Screen z PhotoShopa
Programik DDS Converter również nie jest w stanie sobie z tym poradzić.
SPOSÓB 2:
Za pomocą programiku Unity Studio v0.5.0.0 otwieram plik sharedassets0.assets
Tutaj ten plik, na google drive, przechodzę do zakładki Asset List i wyszukuję po frazie: font. Widzę coś takiego:
Screen z programu Unity Studio
Po eksporcie Font Texture Tutaj ten plik, również jest niemożliwy jego odczyt.
Jeszcze raz proszę o pomoc, może coś źle robię :/
[PC] Homeworld: Deserts of Kharak
- GreenScream
- Posty: 76
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 17:41
- Grupa: ReWord
Re: [PC] Homeworld: Deserts of Kharak
Napisz do sb8gapi, czyli autora poradnika do Unity - on się na tym zna.
Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości