[Switch] Octopath Traveler

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
masagrator
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2018, o 20:05

[Switch] Octopath Traveler

Postautor: masagrator » 30 sty 2019, o 23:16

Rozpoczynam pracę nad tłumaczeniem Octopath Traveler.
To będzie moje pierwsze tłumaczenie jakiejkolwiek gry, jednak moja przygoda ogólnie z tłumaczeniami sięga 2010.
Udało mi się rozpracować, jak zwiększyć ilość znaków i dodać Unicode. Ręcznie w notatniku wyciągnąłem wszystkie linie i zrobiłem sobie konwerter w Excelu do prawidłowej postaci hex. Nie jestem niestety programistą, a jakoś trzeba było sobie poradzić. :P

Szukam kilka osób - bez nich i tak to zrobię, ale każde z nich może polepszyć jakość tłumaczenia. Gra jest jakby co oparta o UE4.
- Programista, który by napisał narzędzie import/export tekstu (bez tego będę klepał jedenaście tysięcy komórek kopiuj-wklej po skończonym tłumaczeniu :P Tekst jest spakowany do archiwum uexp, jednak w hex nie jest jakoś szczególnie skomplikowany - tak mi się wydaje)
- Typesetter, który by zrobił polskie czcionki (obecne obsługują tylko ó i ł). Musi wiedzieć, z czym się je UE4 (gra była robiona na 4.19 lub starszym, na pewno nie nowszej wersji, jeżeli ma to znaczenie)
- Dodatkowy tłumacz, który miałby doświadczenie w tworzeniu zdań bez ustalonej osoby (skromna część zdań jest używana i dla M, i dla K, a nie ma możliwości ustawienia dwóch odmian w jednym zdaniu).
Gry jeszcze nie ukończyłem, a że nie chcę sobie spoilerować niepotrzebnie, to zacząłem od nazw, opisów i interfejsu, które stanowią większość linii.

Życzcie mi powodzenia. Mam w planach jeszcze jeden projekt do zrobienia ze Switcha, ale próbuję zmotywować pewnego mościa, by dodał wsparcie dla tej gry do swojego narzędzia, bo podstawy są te same dla jego narzędzia i tej kolejnej gry.

Ilość linii do tłumaczenia: ~11700

masagrator
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2018, o 20:05

Re: [Switch] Octopath Traveler

Postautor: masagrator » 1 lut 2019, o 15:08

Typesetter już niepotrzebny, sam sobie zrobiłem czcionki. :P

bledoo0
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2019, o 16:52

Re: [Switch] Octopath Traveler

Postautor: bledoo0 » 26 mar 2019, o 16:54

Witam.
Jak idzie tlumaczenie gry? Chetnie bym zagral w octopath traveler po polsku, zwlaszcza na switcha :)

DigitalManPL
Posty: 6
Rejestracja: 20 lut 2019, o 14:30

Re: [Switch] Octopath Traveler

Postautor: DigitalManPL » 26 mar 2019, o 17:19

No cóż stary autor SAM pracuje na spolszczeniem, od frontów, przez tłumaczenie, po korektę, wszystko robi sam bez żadnego wsparcia. Tytaniczna praca, więc jeszcze trochę poczekasz.

masagrator
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2018, o 20:05

Re: [Switch] Octopath Traveler

Postautor: masagrator » 26 mar 2019, o 19:20

Sprawa wygląda tak:
idzie regularnie do przodu.

Źle rozpatrzyłem pliki lokalizacyjne i się okazało, że doszło 3x więcej tekstu niż pierwotnie policzyłem. Z 490k znaków zrobiło się ich ~1 800 000 już po usunięciu dubli.

Na ten moment mam przetłumaczone 88% linii w GUI, zostały mi tylko sprawozdania NPC i dzienniki (które będę tłumaczyć równolegle z drugim plikiem, jeżeli coś będzie potrzebne, a na sam koniec przelecę resztę)

Teraz tłumaczę dialogi, które stanowią: 50% historia główna składająca się z 32 rozdziałów, 50% zadania poboczne. Na razie mam przetłumaczone 3 z 32 rozdziałów.

Mogę zarzucić kilka screenów (kompresja Discorda zrobiła swoje, więc pierwsze dwa trochę brzydko wyglądają :P)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

bledoo0
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2019, o 16:52

Re: [Switch] Octopath Traveler

Postautor: bledoo0 » 27 mar 2019, o 13:28

Zdaje sobie sprawe, ze autor projektu robi go sam. Gdybym mial jakiekolwiek umiejetnosci w tym wzgledzie to chetnie bym pomogl no ale niestety..
Pytanie jeszcze jedno, w jaki sposob zaimplementowac takowe pliki(mowie o gotowym tlumaczeniu) do switcha lub gry? Bedzie to wymagalo zhakowania nintendo switch czy moze w jakis inny sposo?
Pozdrawiam

masagrator
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2018, o 20:05

Re: [Switch] Octopath Traveler

Postautor: masagrator » 27 mar 2019, o 14:01

Będzie potrzebny zhackowany Switch oraz pliki:
- Zachodnia edycja gry w formacie *.xci lub *.nsp (010057D006492000)
- Patch v131072, który będzie w formacie *.nsp

Będzie wstawiona paczka, która wygeneruje folder z plikiem o wadze ~2GB do wrzucenia na kartę pamięci.

masagrator
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2018, o 20:05

Re: [Switch] Octopath Traveler

Postautor: masagrator » 31 mar 2019, o 22:40

Jednak udało mi się znaleźć sposób, żeby potraktował plik pak jako patch, bo to była jedyna gra, w której ta metoda mi nie działała.
Problemem było nazewnictwo. Więc nie będą potrzebne żadne pliki z gry, tylko od razu udostępnię plik *.pak, który będzie zawierać w sobie wyłącznie napisy i czcionki (jakieś 8MB), do wrzucenia na kartę pamięci.

Co do aktualizacji statusu: Obecnie mam przetłumaczone 1/4 rozdziałów głównej historii wszystkich postaci.

bledoo0
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2019, o 16:52

Re: [Switch] Octopath Traveler

Postautor: bledoo0 » 2 kwie 2019, o 08:39

Ok, rob w swoim tempie i tak jak uwazasz. Bedziemy czekac :)

sunbeaches
Posty: 40
Rejestracja: 10 sie 2017, o 08:05

Re: [Switch] Octopath Traveler

Postautor: sunbeaches » 5 kwie 2019, o 18:22

Jak wyjdzie na PC też będzie działać spolszczenie? Info z dzisiaj :) https://www.gry-online.pl/newsroom/octo ... pc/z31bef5


Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości