[PSP] Silent Hill: Origins

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
bully10

[PSP] Silent Hill: Origins

Postautor: bully10 » 10 sie 2010, o 00:18

Obrazek

Tłumaczenie: doki10
Promo video: Caws

Postęp:
- filmiki 100%
- opisy przedmiotów 10%
- komentarze 5%
- menusy 100%
- grafiki 0%
- brak polskiej czcionki

Origins PL na YouTube:

Kod: Zaznacz cały

http://www.youtube.com/watch?v=SqA-q0IFjZ4

bully10

Re: [PSP] Silent Hill: Origins

Postautor: bully10 » 14 sie 2010, o 00:53

Co się tyczy samego spolszczenia, skończyłem przed chwilą tłumaczyć dialogi i menusy. Teraz zajmę się monologami (nie dziwić mi się tu, Silent to specyficzna gra ;) Travisa.

W grze wystąpił pewien bug - gdy gra się na spolszczonej wersji, chcąc przemieścić się pomiędzy lokacjami (chociażby najprostsze przejście przez drzwi), gra się zawiesza. Po wielogodzinnym badaniu problemu (powtarzanie w grze niektórych czynności itd.) okazało się, że przyczyną błędu jest posiadanie ze sobą mapy. Jak wiadomo, w Silencie nie ma jej się automatycznie, tylko po prostu znajduje się ją w danej lokacji i zabiera ze sobą - wyjątkiem jest pierwsza mapa (całego miasta), którą Travis ma od razu po scence, w której budzi się na ławce (zaraz po pożarze) przy jednej z ulic. Travis od razu potem idzie ku szpitalowi w SH, aby zobaczyć, co stało się z tajemniczą dziewczynką. Z racji tego, że ma przy sobie mapę, gra wiesza się, kiedy Travis chce wejść do szpitala. Wyjściem z sytuacji było przejście tego momentu na angielskim Silencie i zrobienie zapisu gry zaraz za drzwiami szpitala. Ten save byłby dodany do paczki ze spolszczeniem - tj. gracz radzi sobie do tego momentu, grając na polskiej wersji (co ma służyć poznaniu fabuły do tego miejsca), potem wczytuje save, aby uniknąć buga - będzie potrzebny tylko ten zapis gry, gdyż później posiadanie mapy nie będzie obowiązkowe (oprócz tej całego miasta, ale ona nie będzie już powodować błędów). Właśnie - przez całą grę trzeba będzie radzić sobie bez żadnych mapek. Wyjściem może być dołączenie map poszczególnych lokacji do paczki ze spolszczeniem. Mapki byłyby w PDF-ie, gracz mógłby ich używać na komputerze lub sobie je wydrukować (co mogłoby być - paradoksalnie - całkiem klimatycznym rozwiązaniem).
Co o tym sądzicie? Oczywiście może się okazać, że taka inicjatywa będzie zbędna, bo bug zostanie usunięty, ale... Właśnie - ale.

Awatar użytkownika
Johnny
Kasztaniak
Posty: 260
Rejestracja: 21 lut 2010, o 20:35

Re: [PSP] Silent Hill: Origins

Postautor: Johnny » 15 sie 2010, o 19:29

Tu masz fanowskie "zruszczenie": http://consolgames.ru/translations/Silent_Hill_Origins Może pomogą z narzędziami.
Od 20 lat niszczę klimat. Moje dzieci będą jeździć bez kasków.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [PSP] Silent Hill: Origins

Postautor: maximo » 15 sie 2010, o 20:09

Mogę tylko wspomnieć, że HoRRoR to wyspecjalizowany programista, takie informacje uzyskałem od kolegów, którzy mi dopomogli w NSMB Wii. Otrzymałem od nich narzędzia:))

bully10

Re: [PSP] Silent Hill: Origins

Postautor: bully10 » 17 sie 2010, o 09:26

Okej - tylko, że ja znam HoRRoRa i to właśnie od niego dostałem narzędzia ;)

Origins PL na YouTube:

Kod: Zaznacz cały

http://www.youtube.com/watch?v=SqA-q0IFjZ4
===========================================================================================

Screeny:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PSP] Silent Hill: Origins

Postautor: ffgriever » 18 sie 2010, o 13:54

Czekaj, czekaj... Czy ja dobrze zrozumiałem? Masz w zrobionym przez siebie spolszczeniu jakiś błąd, który wykrzacza grę. Nie zamierzasz go naprawić, tylko dać stan gry po felernym momencie, żeby w ogóle można było kontynuować?

Nazwij mnie staroświeckim, ale to chyba nie było zbytnio przemyślane. Tego typu bugi mają prawo pojawić się w wersjach testowych, ale plan wydania wersji ostatecznej z oczywistym i nawet nieźle zdiagnozowanym błędem to pomysł szaleńczy.

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1823
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: [PSP] Silent Hill: Origins

Postautor: Manuel Czaszka » 18 sie 2010, o 14:11

Ale co ma zrobić? Jeśli nie potrafi problemu rozwiązać i próby zmiany sytuacji spełzają na niczym, to lepiej nie wydawać w ogóle? Szczególnie, że SH to gra liniowa i gracz nic nie traci na odpaleniu tego zapisu (nie straci swoich wyborów przy nieliniowej fabule lub tworzonej od początku rozgrywki postaci). Ot, dochodzi do stosownego momentu, daje load z drugiego slotu i gra dalej. Mówi się trudno. Osobiście nie czułbym poważnego dyskomfortu.
Jeśli miałbym zatytułować tę taśmę, to byłoby to "Ostatnia szansa na ewakuację planety Ziemia, nim zostanie przetworzona"

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [PSP] Silent Hill: Origins

Postautor: bemberg » 18 sie 2010, o 14:21

W wersji rosyjskiej występuje ten sam bug?
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

bully10

Re: [PSP] Silent Hill: Origins

Postautor: bully10 » 18 sie 2010, o 16:00

Nic nie jest pewne, jeśli chodzi o formę wydania spolszczenia (z save'em albo bez).

Nie pozwoliłbym sobie na taki manewr, gdyby trzeba było wczytywać save'a w połowie gry. Gracz do momentu buga nie ma ŻADNEGO wpływu na rozgrywkę (co, jak wiadomo, w tej serii gier jest niezwykle istotne - różne zakończenia itd.). Rozumiesz - intro na początku gry, następnie wynosisz dziewczynkę z pożaru i tyle. Wczytujesz zapis gry i grasz dalej. W żaden sposób nie da się odczuć niedogodności z tym związanej - to jest naprawdę sam "początek początka" gry, wcześniej bug nie mógł się pojawić (chyba, że podczas intra).

Aha... Piszesz (w zasadzie pytasz, co trochę zmienia postać rzeczy), że nie zamierzam go naprawić - jest wręcz przeciwnie, uwierz mi. Nie nazwę Cię staroświeckim, bo po prostu mam taki sam pogląd na tę sprawę jak Ty. ;)"Tego typu bugi mają prawo pojawić się w wersjach testowych" A co innego obecnie mam u siebie na dysku? Nigdzie NIE wydałem spolszczenia Silent Hilla - to chyba normalne, że przed zakończeniem jakiejkolwiek pracy, w takcie niej pojawiają się jakieś problemy.

Jeśli mam być oceniany za coś, czego nie skończyłem, to równie dobrze można napisać, że na jednym ze screenów jest nieprzetłumaczony wyraz (i to nie jedyny błąd, nomen omen, nawiasem mówiąc). :D

Awatar użytkownika
garot
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, o 19:22

Re: [PSP] Silent Hill: Origins

Postautor: garot » 18 sie 2010, o 17:06

Witam

Bardzo fajne spolszczenie się szykuje, nie mogę się doczekać kiedy skończysz i udostępnisz, jeśli w ogóle to zrobisz :) Choć mam nadzieję że się nim podzielisz z ludźmi hehe.

Piszesz w pierwszym poście że nie masz spolszczonej czcionki, czy dlatego że nie umiesz czy na razie nie robiłeś tego? Bo jeśli potrzebujesz pomocy to mogę ją tobie spróbować spolszczyć jakbyś chciał.

Umiem spolszczać czcionki na pc przy programie font creator jeśli wyślesz mi ta czcionkę to mogę zobaczyć czy ten program ją odtworzyć, bo na psp to są jakieś innego formatu prawda? ale jeśli program ją odczyta to spolszczę ci ją całą w 30 minut.

Pozdrawiam.


Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości