Postautor: bully10 » 14 sie 2010, o 00:53
Co się tyczy samego spolszczenia, skończyłem przed chwilą tłumaczyć dialogi i menusy. Teraz zajmę się monologami (nie dziwić mi się tu, Silent to specyficzna gra ;) Travisa.
W grze wystąpił pewien bug - gdy gra się na spolszczonej wersji, chcąc przemieścić się pomiędzy lokacjami (chociażby najprostsze przejście przez drzwi), gra się zawiesza. Po wielogodzinnym badaniu problemu (powtarzanie w grze niektórych czynności itd.) okazało się, że przyczyną błędu jest posiadanie ze sobą mapy. Jak wiadomo, w Silencie nie ma jej się automatycznie, tylko po prostu znajduje się ją w danej lokacji i zabiera ze sobą - wyjątkiem jest pierwsza mapa (całego miasta), którą Travis ma od razu po scence, w której budzi się na ławce (zaraz po pożarze) przy jednej z ulic. Travis od razu potem idzie ku szpitalowi w SH, aby zobaczyć, co stało się z tajemniczą dziewczynką. Z racji tego, że ma przy sobie mapę, gra wiesza się, kiedy Travis chce wejść do szpitala. Wyjściem z sytuacji było przejście tego momentu na angielskim Silencie i zrobienie zapisu gry zaraz za drzwiami szpitala. Ten save byłby dodany do paczki ze spolszczeniem - tj. gracz radzi sobie do tego momentu, grając na polskiej wersji (co ma służyć poznaniu fabuły do tego miejsca), potem wczytuje save, aby uniknąć buga - będzie potrzebny tylko ten zapis gry, gdyż później posiadanie mapy nie będzie obowiązkowe (oprócz tej całego miasta, ale ona nie będzie już powodować błędów). Właśnie - przez całą grę trzeba będzie radzić sobie bez żadnych mapek. Wyjściem może być dołączenie map poszczególnych lokacji do paczki ze spolszczeniem. Mapki byłyby w PDF-ie, gracz mógłby ich używać na komputerze lub sobie je wydrukować (co mogłoby być - paradoksalnie - całkiem klimatycznym rozwiązaniem).
Co o tym sądzicie? Oczywiście może się okazać, że taka inicjatywa będzie zbędna, bo bug zostanie usunięty, ale... Właśnie - ale.