[GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
Awatar użytkownika
Shorty
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2010, o 22:52
Grupa: Samotny wilk
Kontakt:

[GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Postautor: Shorty » 25 sty 2011, o 04:24

Obrazek
W końcu się zaparłem i postanowiłem spróbować swoich sił w tłumaczeniu gier GBA ("przerzutka" z J2ME). Z pomocą Manuela Czaszki udało mi się ruszyć z pierwszym projektem, Baldur's Gate - Dark Alliance.
Wszystko pięknie mogę edytować, nie ma tylko polskich znaków i muszę przestrzegać długość oryginalnych tekstów, bo nie potrafię bawić się pointerami. Grafik żadnych do edycji nie ma, więc to nie będzie sprawiać problemu. Poza tym czasem jakoś dziwnie układają się przetłumaczone dialogi (widać na screenach), ale to nie przeszkadza w grze. Wiem, że dla fanów gry popełniłem parę niewybaczalnych zbrodni, takich jak zmiana nazwy "Tawerna Elficka Pieśń" (Elfsong Tavern) na "Elfia Tawerna", ale inaczej by się nie zmieściło. Tak samo z paroma zwrotami, które mi się bardzo nie podobają (np. "Wybier"), ale muszą zostać, chyba, że ktoś wpadnie na lepszy pomysł. Nie jestem w stanie powiedzieć ile przetłumaczyłem (oprócz nazw miejsc), bo nie wiem jak to sprawdzić, po prostu tłumaczę. :P Jeśli ktoś jest chętny do pomocy (bo ta zdecydowanie mi się przyda), to proszę pisać. :)

Obecny postęp:
Dialogi - ?
Przedmioty - ?
Interfejs - ?
Nazwy miejsc - 100%

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

P.S. Jeśli chodzi o moje inne aktualne tłumaczenia to tak:
Silent Hill 3 [J2ME] - diabli wzięli prawie cały przetłumaczony skrypt razem ze starym dyskiem, nie wiem czy będę tłumaczył od nowa, ale jeśli tak to po Call of Cthulhu i obu Baldur's Gate'ach.
Call of Cthulhu [J2ME] - tłumaczę, tłumaczę...
Baldur's Gate [J2ME] - przerwa
Mam jeszcze na celowniku Metroid - Zero Mission na GBA, ale to jeszcze kupa czasu, zanim skończę aktualne projekty.
"Jak dobrze wiesz szaleństwo jest jak grawitacja. Wystarczy lekko pchnąć... "
~Joker

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Postautor: bemberg » 25 sty 2011, o 11:02

A czemu tak bardzo jesteś uczulony na pointery? Jeśli chcesz projekt zrobić porządnie, powinieneś jednak się pomęczyć. No i polskie znaki to już teraz sprawa elementarna.
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Awatar użytkownika
Shorty
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2010, o 22:52
Grupa: Samotny wilk
Kontakt:

Re: [GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Postautor: Shorty » 25 sty 2011, o 13:27

A czemu tak bardzo jesteś uczulony na pointery?
Bo ich nie mogę zrozumieć. :P
Ale dobra, jeszcze popróbuję.
"Jak dobrze wiesz szaleństwo jest jak grawitacja. Wystarczy lekko pchnąć... "
~Joker

Raf-v
Posty: 2
Rejestracja: 1 mar 2011, o 17:38

Re: [GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Postautor: Raf-v » 26 kwie 2011, o 08:07

Czy można się dowiedzieć jakie są postępy w robieniu spolszczenia ? O ile jeśli jest ono dalej tworzone.Z góry dziękuje i pozdrawiam :).

Awatar użytkownika
Shorty
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2010, o 22:52
Grupa: Samotny wilk
Kontakt:

Re: [GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Postautor: Shorty » 30 kwie 2011, o 02:22

W końcu nie znalazł się nikt, kto pomógł by z polską czcionką, więc nie wiem czy czekać dalej, porzucić czy tłumaczyć bez polskich znaków.
"Jak dobrze wiesz szaleństwo jest jak grawitacja. Wystarczy lekko pchnąć... "
~Joker

Raf-v
Posty: 2
Rejestracja: 1 mar 2011, o 17:38

Re: [GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Postautor: Raf-v » 1 maja 2011, o 12:11

Niestety ja nie mogę pomóc w projekcie, bo po prostu się na tym nie znam. Jednak myślę, że nie warto jego porzucać , jeśli czujesz się na siłach to czy możesz tłumaczyć dalej ? Chętnie bym pograł w tą grę, lecz słabo potrafię język angielski.
Trzymam kciuki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mwk
Rewolucjonista
Posty: 125
Rejestracja: 23 paź 2010, o 20:06

Re: [GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Postautor: mwk » 1 maja 2011, o 17:03

viewtopic.php?f=30&t=832&p=8560#p8560

Nie dodałeś pliku z czcionką.

twig

Re: [GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Postautor: twig » 1 maja 2011, o 17:05

Bo nie ma pliku z czcionką. W romach GBA nie ma systemu plików.

Barmen
Posty: 51
Rejestracja: 6 paź 2010, o 18:35

Re: [GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Postautor: Barmen » 1 maja 2011, o 18:36

Znalazłem coś takiego:
Obrazek
Dzisiaj niestety nie chcę mi się babrać z tym programem. Jak nadejdzie mnie ochota to zobaczę dokładniej :)

Edit:
Chcesz wybrać "engłish" ^^ http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 41f40.html

Awatar użytkownika
Shorty
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2010, o 22:52
Grupa: Samotny wilk
Kontakt:

Re: [GBA] Baldur's Gate - Dark Alliance

Postautor: Shorty » 3 maja 2011, o 23:51

Odezwałem się do Barmena na PW. Projekt będzie kontynuowany. : )
Na czas walki z czcionką zajmę się jakimś innym projektem.
"Jak dobrze wiesz szaleństwo jest jak grawitacja. Wystarczy lekko pchnąć... "
~Joker


Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości