Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Oficjalne forum http://scummpl.grajpopolsku.pl/news.php
ivo
Posty: 27
Rejestracja: 17 sty 2013, o 23:26

Re: Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Postautor: ivo » 6 paź 2014, o 21:37

Jak mówiłem, potrzebuję czegoś dla opornych użytkowników W7. Próbowałem spolszczyć MI2 SE.
Zainstalowałem na dysku Monkey Island Collection, odpaliłem aplikację ninja (w folderze dorzuciłem tez xdelta). Wskazałem plik Monkey2.pak.xdelta a następnie jako docelowy plik Monkey2.pak (musiałem zmienić ustawienie, aby pokazywał wszystkie pliki, bo inaczej program nie widział pliku pak). Klinnąłem apply i otrzymałem komunikat
INJA v2.0.0 (C)2006 Derrick Sobodash
Outputting to I:\Program Files (x86)\LucasArts\Monkey Island Collection\Monkey2\Monkey2.pak-patched...
The file appears to have been patched successfully. However, errors are still possible if your MD5 sum did not match the expected value.
If you wish to be sure, you should run xdelta.exe from the command line. Its MD5 notices are not printed to the console in a way that can be trapped and displayed here.
Zmieniłem w setting language na 1.
Po odpaleniu mam francuskie napisy.
Chyba że coś źle zrozumiałem i spolszczyć trzeba wersje przed instalacją?

alvaro
Posty: 25
Rejestracja: 18 wrz 2014, o 22:08

Re: Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Postautor: alvaro » 6 paź 2014, o 22:18

Jak mówiłem, potrzebuję czegoś dla opornych użytkowników W7.
Obawiam się, że prościej już nie potrafię tego wytłumaczyć. :P
Próbowałem spolszczyć MI2 SE.
Zainstalowałem na dysku Monkey Island Collection, odpaliłem aplikację ninja (w folderze dorzuciłem tez xdelta). Wskazałem plik Monkey2.pak.xdelta a następnie jako docelowy plik Monkey2.pak (musiałem zmienić ustawienie, aby pokazywał wszystkie pliki, bo inaczej program nie widział pliku pak). Klinnąłem apply i otrzymałem komunikat
INJA v2.0.0 (C)2006 Derrick Sobodash
Outputting to I:\Program Files (x86)\LucasArts\Monkey Island Collection\Monkey2\Monkey2.pak-patched...
The file appears to have been patched successfully. However, errors are still possible if your MD5 sum did not match the expected value.
If you wish to be sure, you should run xdelta.exe from the command line. Its MD5 notices are not printed to the console in a way that can be trapped and displayed here.
Zmieniłem w setting language na 1.
Wygląda na to, że pominąłeś jeden bardzo istotny krok.
Przejdź do katalogu w którym zainstalowana jest gra. U Ciebie jest to zapewne "I:\Program Files (x86)\LucasArts\Monkey Island Collection\Monkey2\". Powinien znajdować się tam plik "Monkey2.pak" (MD5: 7d5b366dbc211e9e3c9b6b760ee8b0e5) oraz "Monkey2.pak-patched" (MD5: 6aa258953743e23aca01d5a1dbfa101a). Jeśli tak jest to zmień nazwę pliku "Monkey2.pak" na "Monkey2.pak.bak" a następnie zmień nazwę pliku "Monkey2.pak-patched" na "Monkey2.pak".
Przypominam, że wykonywanie powyższych operacji może wymagać uprawnień administratora.
Następnie uruchom "Monkey2.exe" (już z normalnymi uprawnieniami).
Jeśli okaże się, że gra została prawidłowo spolszczona (nie sugeruj się głównym menu, które powinno być w języku angielskim) to możesz usunąć plik "Monkey2.pak.bak".
Po odpaleniu mam francuskie napisy.
Chyba że coś źle zrozumiałem i spolszczyć trzeba wersje przed instalacją?
Pojawienie się francuskich napisów wskazuje na to, że plik ustawień został prawidłowo zmodyfikowany (spolszczenie powinno zastępować francuską wersję językową) jednak pliki zasobów pozostały w oryginalnej wersji. Wykonanie wyżej opisanych czynności powinno załatwić sprawę.

ivo
Posty: 27
Rejestracja: 17 sty 2013, o 23:26

Re: Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Postautor: ivo » 6 paź 2014, o 23:18

Yes, yes yes
wielkie dzięki, jest spolszczenie. Co prawda bez polskich znaków, ale tak chyba miało być.
Jeszcze raz dzięki za pomoc
I jeszcze jedno, czy plik pak mogę sobie gdzieś zachować a potem przy nowej instalacji wrzucać do gry jako spolszczenie, czy też za każdym razem obowiązuje powyższa procedura?

alvaro
Posty: 25
Rejestracja: 18 wrz 2014, o 22:08

Re: Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Postautor: alvaro » 7 paź 2014, o 00:37

Yes, yes yes
wielkie dzięki, jest spolszczenie. Co prawda bez polskich znaków, ale tak chyba miało być.
Na chwilę obecną brakuje odpowiednich fontów, ale gdyby ktoś pokusił się o ich stworzenie to nie powinno być problemów z wykorzystaniem polskich znaków w grze ponieważ są one używane w plikach źródłowych spolszczenia.
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Cieszę się, że mogłem pomóc. :-)
I jeszcze jedno, czy plik pak mogę sobie gdzieś zachować a potem przy nowej instalacji wrzucać do gry jako spolszczenie, czy też za każdym razem obowiązuje powyższa procedura?
Jak już wcześniej wspomniałem, polonizacja MI2:SE sprowadza się do nałożenia łatki na plik "Monkey2.pak" znajdujący się w katalogu instalacyjnym gry i aktywacji spolszczenia poprzez odpowiednią edycję pliku ustawień "%APPDATA%\LucasArts\Monkey Island 2 Special Edition\Settings.ini" (ustawienia na wartość "1" zmiennej "Language" w sekcji "[Localization]"). Nic nie stoi na przeszkodzie aby zamiast przy każdej instalacji łatać plik "Monkey2.pak" za pomocą programu xdelta (np. przy użyciu graficznej nakładki takiej jak NINJA Patcher) po prostu wykorzystać już jego wcześniej spolszczoną wersję. Pewnym mankamentem takiego rozwiązania jest to, że zajmuje ona stosunkowo dużo miejsca na dysku albowiem ma rozmiar 506 MB (483 MiB). Oryginał zresztą podobnie, bo 507 MB (483 MiB). Sama łatka "Monkey2.pak.xdelta" waży zaś zaledwie 336 kB (328 KiB), a cała paczka spolszczenia "misec_pl_user_v1-3.7z" 22 MB (21 MiB).

Bolt
Posty: 9
Rejestracja: 9 paź 2014, o 11:37

Re: Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Postautor: Bolt » 9 paź 2014, o 11:44

Próbuje zainstalować spolszczenie do monkey Island 2 ,ale wyskakuje mi taki błąd
NINJA v2.0.0 (C)2006 Derrick Sobodash
Outputting to C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Monkey2\monkey2.pak-patched...
File patching failed.
Most likely, this was cause by your file being a different file size than that which is expected in the xdelta patch.
Patch wygląda tak
xdelta has the following to report:
version 1.1.3 found patch version 1.1 in C:\Users\Alf\Desktop\misec_pl_user_v1-3\misec_pl_user\diffs\mi2_2010\pl1\Monkey2.pak.xdelta (compressed)
output name: Monkey2.pak
output length: 505904614
output md5: 6aa258953743e23aca01d5a1dbfa101a
patch from segments: 2

Gdzie popełniam błąd ?

alvaro
Posty: 25
Rejestracja: 18 wrz 2014, o 22:08

Re: Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Postautor: alvaro » 9 paź 2014, o 23:52

Próbuje zainstalować spolszczenie do monkey Island 2 ,ale wyskakuje mi taki błąd
NINJA v2.0.0 (C)2006 Derrick Sobodash
Outputting to C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Monkey2\monkey2.pak-patched...
File patching failed.
Most likely, this was cause by your file being a different file size than that which is expected in the xdelta patch.
Patch wygląda tak
xdelta has the following to report:
version 1.1.3 found patch version 1.1 in C:\Users\Alf\Desktop\misec_pl_user_v1-3\misec_pl_user\diffs\mi2_2010\pl1\Monkey2.pak.xdelta (compressed)
output name: Monkey2.pak
output length: 505904614
output md5: 6aa258953743e23aca01d5a1dbfa101a
patch from segments: 2

Gdzie popełniam błąd ?
Mógłbyś podać odciski MD5 plików zasobów MI1:SE ("Monkey1.pak", "audio\speech.info", "localization\uiText.info") oraz MI2:SE ("Monkey2.pak")? Do tego celu możesz wykorzystać aplikację HashMyFiles.
Wygląda chyba na to, że edycja MI2:SE dostępna na platformie Steam jednak nieco się różni od tej z wydania DVD pod tym względem. To trochę dziwne zważywszy na to, że w przypadku pierwszej części nikt nie zgłaszał czegoś takiego.
Jako, że na chwilę obecną nie posiadam pakietu "Monkey Island: Special Edition Bundle" a jego aktualna cena (14,99 Euro) nie zachęca do zakupu to na razie wstrzymam się z dodaniem wsparcia do tej wersji gry. Spolszczenie zostało przetestowane z polskim wydaniem (z polską instrukcją i angielską wersją językową gier) "Monkey Island: Special Edition - Collection" dostępnym na DVD. Wciąż można je dostać m.in. na Allegro. Nie powinno być też problemu z analogicznym wydaniem kupionym za granicą. Co prawda z tego co mi wiadomo to autostart i instalator mogą się nieco różnić, ale już same pliki gry są takie same jak w polskiej edycji.

Jeśli masz trochę wolnego czasu i chciałbyś wspomóc prace nad spolszczeniem MISEB to wykonaj proszę następujące czynności dla obydwu gier wchodzących w skład tego pakietu:
1. Za pomocą aplikacji Monkey Island Explorer wypakuj wszystkie pliki gry z archiwum "monkey*.pak" do nowego katalogu.
2. Uruchom aplikację HashMyFiles i wybierz z menu "File" opcję "Add Folder" a następnie wskaż katalog podany w poprzednim kroku, zaznacz przycisk wyboru "Add files in subfolders" i zatwierdź przyciskiem "OK".
3. Jak program skończy przetwarzać dane to zaznacz wszystkie pozycje wybierając z menu "Edit" opcję "Select All" a następnie zapisz je do pliku wybierając z menu "File" opcję "Save Selected Items". W nowo otwartym oknie jako format pliku wybierz "Comm-Delimited File (*.csv)". Podaj taką nazwę, która wskazuje na daną gry (np. "monkey1.csv" albo "monkey2.csv") a następnie zatwierdź.
4. Plik wynikowy (monkey*.csv) zamieść na forum.
W sumie powinny powstać dwa takie pliki - po jednym dla każdego tytułu (monkey1.csv i monkey2.csv). Ich łączny rozmiar nie powinien przekraczać kilku MB.

Bolt
Posty: 9
Rejestracja: 9 paź 2014, o 11:37

Re: Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Postautor: Bolt » 10 paź 2014, o 13:53

Zrobiłem te pliki (monkey1.csv, monkey2.csv) ale jak chcę je dodać do wyskakuje komunikat "Rozszerzenie csv jest zablokowane."

alvaro
Posty: 25
Rejestracja: 18 wrz 2014, o 22:08

Re: Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Postautor: alvaro » 10 paź 2014, o 17:23

Zrobiłem te pliki (monkey1.csv, monkey2.csv) ale jak chcę je dodać do wyskakuje komunikat "Rozszerzenie csv jest zablokowane."
Spakuj obydwa pliki do archiwum ZIP ("monkey.zip"). Prosiłbym także o podobne informacje na temat nierozpakowanych plików zasobów MI1:SE ("Monkey1.pak", "audio\speech.info", "localization\uiText.info") oraz MI2:SE ("Monkey2.pak"). Możesz je zamieścić w dodatkowym pliku ("misec.csv"), który zostanie dołączony do archiwum ("monkey.zip"). Nie powinno być problemów z załączeniem takiego pliku na forum.

Bolt
Posty: 9
Rejestracja: 9 paź 2014, o 11:37

Re: Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Postautor: Bolt » 10 paź 2014, o 20:18

Dodaje pliki.
Załączniki
monkey.zip
(1.19 MiB) Pobrany 95 razy

alvaro
Posty: 25
Rejestracja: 18 wrz 2014, o 22:08

Re: Spolszczenie do MISEC (MI1:SE i MI2:SE)

Postautor: alvaro » 10 paź 2014, o 21:56

Dodaje pliki.
Potrzebuję jeszcze informacji o samych plikach zasobów.
Poniżej instrukcja jak to uzyskać:
1. Uruchom aplikację HashMyFiles i korzystając z opcji "Add Files" w menu "File" dodaj pliki zasobów:
- "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\the secret of monkey island special edition\Monkey1.pak"
- "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\the secret of monkey island special edition\audio\speech.info"
- "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\the secret of monkey island special edition\localization\uiText.info"
- "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Monkey2\Monkey2.pak"
2. Zaznacz wszystkie pozycje wybierając z menu "Edit" opcję "Select All" a następnie zapisz je do pliku wybierając z menu "File" opcję "Save Selected Items". W nowo otwartym oknie jako format pliku wybierz "Comm-Delimited File (*.csv)". Wprowadź nazwę pliku ("miseb.csv") i zatwierdź.
3. Spakuj plik "miseb.csv" do archiwum ZIP ("miseb.zip").


Wróć do „SCUMMPL”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość