Strona 1 z 1

Sailor Moon Another Story problem

: 7 cze 2011, o 00:20
autor: zygdresze
Witam. Po zaaplikowania patcha 0.99 na wersję japońską o rozmiarze jak w dołączonym info jest problem z wyświetlaniem pamiętnika. Opcje, skład drużyny oraz wczytywanie lub wybór nowej gry jest ok (przetłumaczone na pl). Ale w trybie wyboru lub przeglądania czarów/przedmiotów są olbrzymie braki. Zamiast opisów wyświetlane są krzaki (ale nie japońskie), uszkadzane są fragmenty pamiętnika a nawet nieużywane normalnie fragmenty obrazu (na czarnej ramce). Na lewym panelu nic się nie da odczytać, na prawym coś tam po polsku się wyświetla ale generalnie popsute fragmenty obrazu zniechęcają. Ekran się czyści po wyjściu z pamiętnika.
Sprawdziłem finalną wersję angielską oraz oryg. jap. i jest wszystko prawidłowo. Wpadła mi nawet wersja spatchowana PL podpisana jako 1.0 (tak się wyświetla info w pamiętniku, ale nie są przetłumaczone na PL opisy w pamiętniku). I ta wersja też zachowuje się prawidłowo. Testowane na Snes9x 1.52 i ZsnesW 1.51. Konkluzja jest taka:
patch na stronie mteam nie jest finalną wersją (z jakiś powodów wrzucono jakąś przejściową wersję) - sam w to nie wierzę :); lub patch przygotowano na jakąś dziwną jap. wersję o takim samym rozmiarze - znalazłem kilka, żadna po spaczowaniu nie wyświetla prawidłowo pamiętnika - ale na chwilę obecną nie znajdującą się na liście GoodSnes. Prosiłbym o sumę CRC wersji do spaczowania jeśli to możliwe. Dzięki. Ach i jeszcze jedno - rozmiar pliku nie mówi tak na prawdę nic - suma CRC praktycznie jednoznacznie określa zbiór. Policzenie CRC to żadna filozofia, nawet snes9x i zsnes podają taką informację. Pozdro.

Re: Sailor Moon Another Story problem

: 7 cze 2011, o 13:12
autor: mziab
Dziękuję za zgłoszenie.

Bezzwłocznie sprawdziłem w czym rzecz. Problemem nie był to ani zły rom ani błędna wersja łatki. Okazuje się, że banalna zmiana, którą wprowadziłem 5 minut przed wydaniem nowej wersji łatki, zepsuła kilka pierwszych menusów... i nikt nie zauważył tego w ciągu ostatnich 10 miesięcy. Cóż, tak to w życiu bywa. Usterkę już usunąłem i podmieniłem łatkę. Przepraszam za zamieszanie. Po prostu tym razem przedobrzyłem :)

Podawanie sumy kontrolnej w readme jest zasadniczo niepotrzebne, bo większość łatek zrobiłem tak, żeby po nałożeniu na właściwy rom, gra miała poprawny checksum. Dotychczas podanie nazwy romu z GoodSNESa, rozmiaru (po którym można poznać czy ma nagłówek) i powyższy mechanizm wystarczały... chyba że ktoś w ogóle nie czytał readme. Tutaj i tak by to nie pomogło, bo wszystko spatchowało się poprawnie, a uszkodzony był sam kod. Mówiąc szczerze, rozwiązania upatrywałbym bardziej w przejściu na xdelta, gdyż format ten zawiera oczekiwaną sumę kontrolną pliku. To, że łatki są odrobinę mniejsze, też nie szkodzi :)

Re: Sailor Moon Another Story problem

: 7 cze 2011, o 15:19
autor: zygdresze
Witam. Dzięki wielkie za odzew i poprawkę. Nie mam teraz jak sprawdzić, ale myślę, że sprawa rozwiązana.