Program do DTE (na potrzeby FF8PL)

Oficjalny kącik http://www.balamb.pl/
Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Program do DTE (na potrzeby FF8PL)

Postautor: bemberg » 14 maja 2009, o 13:56

[Przeniosłem rozmowę na temat programu do DTE. - Robin]
Przy okazji - ktoś reflektuje na ten program do DTE? Jest prosty jak konstrukcja cepa, ale może komuś się przyda? Wrzuca się cały tekst i program wylicza optymalną grupę dwuznaków, można ustawić ich ilość (ja miałem 24, ale w różnych grach może być inaczej). ;)
Heh, a może po prostu udostępnisz go publicznie? Z wielką chęcią wrzucę na stronę.
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Awatar użytkownika
Robin
Posty: 298
Rejestracja: 19 maja 2008, o 10:04
Grupa: CosmoFF
Kontakt:

Re: Konwersja FF8PL na PSX - postęp prac

Postautor: Robin » 14 maja 2009, o 14:00

Chodzi Ci o program do DTE? Jasne :) Przygotuję go do publikacji ASAP :)
www.balamb.pl
Smrtka je tradiční personifikace smrti, zpodobněná jako kostlivec s kosou, často bývá zobrazována v černém hábitu.

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: Konwersja FF8PL na PSX - postęp prac

Postautor: bemberg » 14 maja 2009, o 14:09

Oczywiście. A tak z ciekawości - jaki były najczęściej powtarzane DTE?
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Awatar użytkownika
Robin
Posty: 298
Rejestracja: 19 maja 2008, o 10:04
Grupa: CosmoFF
Kontakt:

Program do DTE (na potrzeby FF8PL)

Postautor: Robin » 14 maja 2009, o 14:16

Akurat w jądrze gry - bo tylko tam gra korzysta z DTE i tylko tam sprawdzałem, były to [a ] (a ze spacją), [ie], [ni], [cz], [y ], [en] i [rz]. Wydaje mi się, że [ie] oraz [ni] w ogóle są częste w polskim języku :)

Dam Ci znać, jak tylko będę miał ten program gotowy do publikacji :)
www.balamb.pl
Smrtka je tradiční personifikace smrti, zpodobněná jako kostlivec s kosou, často bývá zobrazována v černém hábitu.

Awatar użytkownika
ma_Rysia
Posty: 61
Rejestracja: 19 maja 2008, o 22:47
Grupa: BezNazwy

Re: Program do DTE (na potrzeby FF8PL)

Postautor: ma_Rysia » 14 maja 2009, o 22:02

Taki mały offtop. [Już nie :)]
Długo nie pisałem, ale konwersja oczywiście postępuje :)
Przy okazji - ktoś reflektuje na ten program do DTE? Jest prosty jak konstrukcja cepa, ale może komuś się przyda? Wrzuca się cały tekst i program wylicza optymalną grupę dwuznaków, można ustawić ich ilość (ja miałem 24, ale w różnych grach może być inaczej). ;)
Mam pytanie odnośnie tego programu - oblicza on optymalne grupę dwuznaków, na podstawie heurystycznego rozwiązania, zliczającego ile razy dana para wystąpiła w tekście i wybierając k z największą licznością? Czy może wyznacza rozwiązanie optymalne, biorąc pod uwagę, że litery które do niego trafią nie mogą być wykorzystane w innych?

Pytam, bo nie jestem sobie w stanie wyobrazić prostego jak konstrukcja cepa programu do wyznaczenia optymalnego DTE. Jak dla mnie jest to problem analogiczny do dyskretnego problemu plecakowego, chyba, że ktoś potrafi pokazać, że rozwiązanie zachłanne (przez usuwanie najczęściej występującej pary z tekstu i powtarzanie procesu) jest dokładne.

Awatar użytkownika
Robin
Posty: 298
Rejestracja: 19 maja 2008, o 10:04
Grupa: CosmoFF
Kontakt:

Re: Program do DTE (na potrzeby FF8PL)

Postautor: Robin » 15 maja 2009, o 10:37

Mam pytanie odnośnie tego programu - oblicza on optymalne grupę dwuznaków, na podstawie heurystycznego rozwiązania, zliczającego ile razy dana para wystąpiła w tekście i wybierając k z największą licznością? Czy może wyznacza rozwiązanie optymalne, biorąc pod uwagę, że litery które do niego trafią nie mogą być wykorzystane w innych?

Pytam, bo nie jestem sobie w stanie wyobrazić prostego jak konstrukcja cepa programu do wyznaczenia optymalnego DTE. Jak dla mnie jest to problem analogiczny do dyskretnego problemu plecakowego, chyba, że ktoś potrafi pokazać, że rozwiązanie zachłanne (przez usuwanie najczęściej występującej pary z tekstu i powtarzanie procesu) jest dokładne.
Działanie programu jest podzielone na 2 części:
1. przeskanowanie całego tekstu i wybranie najczęściej powtarzanych dwuznaków;
2. wyciągnięcie wszystkich wybranych DTE, które zawierają takie same znaki (czyli np. [a ] i do tego [na] oraz [ o]) i przeliczenie, ile jest takich spornych miejsc oraz zastosowanie których DTE jest w danym miejscu optymalne. Jeżeli któryś z DTE nachodzi na inne i psuje (tj. zwiększa przez to ilość znaków o 1), od jego licznika jest odejmowane dane "psujące" wystąpienie :P
Tym sposobem, jeżeli masz zdanie: "Nożyczki i kot", a do tego masz DTE oraz [ i], to program od ogólnej ilości [ i] odejmie to wystąpienie, bo psuje.
www.balamb.pl
Smrtka je tradiční personifikace smrti, zpodobněná jako kostlivec s kosou, často bývá zobrazována v černém hábitu.


Wróć do „CosmoFF”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości