Pierwsze kroki w stronę projektów.

Dział niewymagający rejestracji na forum. Chcesz wyrazić swoją opinię o projekcie, podziękować autorom, zadać pytanie? To miejsce dla Ciebie.
Regulamin forum
Obowiązuje bezwzględny zakaz: pytania o daty premier oraz spamowania.
ktoś

Pierwsze kroki w stronę projektów.

Postautor: ktoś » 1 paź 2016, o 18:48

Witam, chciałbym się dowiedzieć jak zdobyć dostęp umożliwiający mi edycję tekstów w różnych grach? Tłumaczyć potrafię tylko kwestia zdobycia plików w których takowy tekst mogę łatwo spolszczyć. Wiem, że są tutaj osoby które potrafią takie rzeczy. W przypadku gier opartych na silnikach unity czytałem poradnik z tego forum ale jedyny efekt jaki uzyskałem to albo zwieszony program albo pusta tabela, chodzi o program Unity Assest Explorer. Korzystałem z tego poradnika viewtopic.php?t=2295 - Swoich sił próbowałem na grze This Is The Police, właśnie na niej nie da się takowego dostępu do plików zdobyć. W przypadku np Car Mechanic Simulator który też jest oparty o Unity sprawa jest łatwiejsza, na liśćie wyświetlają się pliki gry. To w jaki sposób można te pliki rozkodować/wyodrębnić? - ogółem uzyskać do nich łatwy dostęp. Nie tylko chodzi o gry oparte o Unity tylko o wszelakie inne.

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: Pierwsze kroki w stronę projektów.

Postautor: Norek » 2 paź 2016, o 11:34

Akurat This is the Police mamy na tapecie, chociaż tego jeszcze nie ogłaszaliśmy.
Trudno mi się wypowiadać natomiast w pozostałych kwestiach.
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

ktoś

Re: Pierwsze kroki w stronę projektów.

Postautor: ktoś » 2 paź 2016, o 14:25

Czyli This Is The Police już tłumaczycie czy może kiedyś w przyszłości?

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: Pierwsze kroki w stronę projektów.

Postautor: mendosa » 2 paź 2016, o 14:30

Nie ma jednej, "cudownej" metody na wydobycie plików tekstowych z gry. Wszystko zależy od silnika gry i jego wersji, choćby samo Unity, które posiada szereg wersji. Najnowszej, bodaj 5.3, Unity Assets Explorer (najnowszy) nie "łyka", znaczy, można wyodrębnić np. grafiki, ale podmienić ich już nie pozwoli. Znalazłem za to inny program, który pozwala na edycję zasobów Unity 5.3 - UnityEX 1.4.7 by DragonZH. Nie potrafię jednak powiedzieć, jak wygląda sprawa z edycją tekstów, ponieważ korzystałem z narzędzia napisanego specjalnie do konkretnej gry. Można także szperać po forach fanów/modderów danego tytułu, często publikują oni narzędzia wraz z efektami swej pracy.
N.E.M.O.

ktoś

Re: Pierwsze kroki w stronę projektów.

Postautor: ktoś » 2 paź 2016, o 14:54

mendosa, jest jakiś link do pobrania tego UnityEX? Szukam w internecie ale nic nie ma na ten temat.

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: Pierwsze kroki w stronę projektów.

Postautor: mendosa » 2 paź 2016, o 15:46

Proszę, oto link. Daj znać, czy sobie poradziłeś.
N.E.M.O.

ktoś

Re: Pierwsze kroki w stronę projektów.

Postautor: ktoś » 2 paź 2016, o 15:58

Poradzić sobie poradziłem, dzięki. Lecz program ten ma jeden i to duży minus :/ - nie ma opcji eksportowania jednego pliku a trochę nie na rękę mi eksportować ponad 53 tysiące plików :P

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: Pierwsze kroki w stronę projektów.

Postautor: mendosa » 2 paź 2016, o 16:14

Jak to nie ma? Zaznaczasz potrzebne pliki, "Eksport selected" lub "Export source files" i już :)

EDIT -> Nie dodałem, że po zaznaczeniu robisz "prawoklik" i dopiero wybierasz opcje ;)
N.E.M.O.

ktoś

Re: Pierwsze kroki w stronę projektów.

Postautor: ktoś » 4 paź 2016, o 15:29

Sęk w tym, że żadnego wyeksportowanego pliku nie da się edytować, ponieważ nie da się go otworzyć. Pliki graficzne w ogóle się nie otwierają, gimp/paint/photoshop wysypują o nieznanym formacie. Format to .tex Pliki jakieś inne (dziwne formaty) dzisiaj poprzeglądam w poszukiwaniu tekstów.

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: Pierwsze kroki w stronę projektów.

Postautor: mendosa » 4 paź 2016, o 17:03

Wygląda na to, że nie przeczytałeś tego poradnika. Wykonaj "Eksport source files", wówczas wyeksportuje pliki jako *.dds, a te można edytować i w Gimpie, i w Paint.net.
N.E.M.O.


Wróć do „Dla Gości”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości