Strona 2 z 4

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

: 20 sie 2018, o 08:13
autor: plW0lf
Posty tej osoby są zarchiwizowane. Nie wiadomo więc czy w końcu zakończyli spolszczenie.
Znalazłem jednak narzędzie, które może pomóc (nie mam Nier: Automaty, więc sam nie sprawdzę):
https://github.com/marcussacana/AutomataTranslator
Mogą się jednak pojawić problemy wyliczone na steamcommunity (znajduje się tam też lista plików), cytuję:
Hello, i'm trying to localize nier automata...
I successfully extracted cpk files from the game folder, but i don't know where to start.

CPK with text is: data002, data009, data012, data013, data100

SMD -> Cutscene Subtitle
Bin -> In Game Text
MCD -> Menu/UI Text
DTT -> parts of the .mcd, the font/texture
TMD -> probably item descriptions

Any idea how to edit these files? It seems they are using ruby code.
And.. i don't know c++ nor ruby code :(

So what i want to know are:

1. How to decompile the bytecode (maybe some tools for decompiling) {java decompiler może???}
2. How to recreate the .dat and patch the .cpk

Please, anything will help.

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

: 11 wrz 2018, o 18:00
autor: F4T4L
Jaka jest na chwile obecną wasza decyzja w sprawie tego spolszczenia ?

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

: 14 wrz 2018, o 22:05
autor: Norek
Ja i moi najbliżsi współpracownicy nie zamierzamy tego robić. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by zajęli się tym inni, droga wolna : )

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

: 28 gru 2018, o 01:39
autor: AtroxAkali
Witam, ja mogę wykonać spolszczenie do tej gry. Udało mi się rozpakować pliki cpk i dat, mam program dzięki któremu można zmieniać napisy z angielskich na polskie. Jest tylko problem ze spakowaniem tych plików z powrotem do formatu dat. Jak ktoś ma jakieś pomysły to zapraszam tutaj lub na priv.

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

: 29 gru 2018, o 15:05
autor: Xanas
Witam, ja mogę wykonać spolszczenie do tej gry. Udało mi się rozpakować pliki cpk i dat, mam program dzięki któremu można zmieniać napisy z angielskich na polskie. Jest tylko problem ze spakowaniem tych plików z powrotem do formatu dat. Jak ktoś ma jakieś pomysły to zapraszam tutaj lub na priv.
Nie wiem czy ci to pomoże ale takie coś znalazłem https://www.techwalla.com/articles/how- ... cel-to-dat

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

: 15 sty 2019, o 01:23
autor: F4T4L
AtroxAkali
Ja tam się bawiłem z nudów tymi plikami i też używałem programu do rozpakowywania i pakowania plików .dat i .cpk oraz do edycji teksu.
Coś tam "potłumaczyłem" poskładałem je w całość , wpakowałem do gry i wyszło że gra się uruchamia do menu głównego ,a kiedy chciałem wczytać grę to się wczytywała w nieskończoność(co zabawne bo "przetłumaczyłem" tam trochę dialogów i gra się wczytuje w nieskończoność tylko w momentach kiedy mają być załadowane przetłumaczone dialogi(napisy)) gra się wczytywała normalnie kiedy wybierałem moment kiedy były wczytywane angielskie napisy. No i cóż moja prowizorka skończyła się na tym że to porzuciłem(programy wciąż mam)

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

: 27 sty 2019, o 12:33
autor: Paw79
AtroxAkali
Ja tam się bawiłem z nudów tymi plikami i też używałem programu do rozpakowywania i pakowania plików .dat i .cpk oraz do edycji teksu.
Coś tam "potłumaczyłem" poskładałem je w całość , wpakowałem do gry i wyszło że gra się uruchamia do menu głównego ,a kiedy chciałem wczytać grę to się wczytywała w nieskończoność(co zabawne bo "przetłumaczyłem" tam trochę dialogów i gra się wczytuje w nieskończoność tylko w momentach kiedy mają być załadowane przetłumaczone dialogi(napisy)) gra się wczytywała normalnie kiedy wybierałem moment kiedy były wczytywane angielskie napisy. No i cóż moja prowizorka skończyła się na tym że to porzuciłem(programy wciąż mam)
A to nie jest tak że Denuvo weryfikuje pliki i dlatego zmodyfikowana gra nie chce się uruchomić?

Może spróbuj przetłumaczyć jedynie drugie zdanie w grze (pierwsze może być "flagą" dla zabezpieczenia), nie używając polskich znaków, i tak manipulując liczbą znaków/spacji by wielkość ponownie spakowanego pliku w bajtach nie zmieniła się w stosunku do oryginalnego.

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

: 15 lut 2019, o 16:15
autor: Nosteremax
Myślę, że to polskie znaki sprawiają problem.

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

: 10 maja 2019, o 18:15
autor: TuNnniek
Ruszyło się coś w końcu z tym spolszczeniem czy nie?

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

: 11 maja 2019, o 10:20
autor: Norek
Póki co nie : )