Programy „do tłumaczenia”

Awatar użytkownika
Robin
Posty: 298
Rejestracja: 19 maja 2008, o 10:04
Grupa: CosmoFF
Kontakt:

Programy „do tłumaczenia”

Postautor: Robin » 21 maja 2008, o 07:14

Chciałbym, byśmy zrobili listę programów do tłumaczenia; zarówno tych, które pomagają nam się dostać do tekstów z gry, jak i archiwizatorów (kompresujących i nie) czy też programów wspomagających samo tłumaczenie.

Jakich programów używacie? Moja lista jest taka:
Archiwizatory:
– Garden (Qhimm) – wypakowanie dialogów,
– FF8AC (MaV) – wypakowanie i wrzucanie do gry pozostałych plików,
- PackageMaker (MaV) - tworzenie półproduktu dla instalatora FF8,
– Instalator FF8 (MaV + mój hack ;)) - wrzucanie do gry dialogów,
- Notatnik (MS) - do elementów związanych z hackiem instalatora,

Programy edytujące pliki w grze:
- Moomba (mojego autorstwa :)) - edycja dialogów,
- FF8msg (MaV) - edycja plików, gdzie występują pointery,
- Omega (MaV), Paint (MS :P) - edycja tekstur, między innymi fontów,
- Translhextion (Brian Bennewitz) - to samo, co FF8msg, tyle że ręcznie.

Programy wspomagające samo tłumaczenie:
Word (MS) + Trados (SDL International).

Może komuś z tej listy się coś przyda? ;)
www.balamb.pl
Smrtka je tradiční personifikace smrti, zpodobněná jako kostlivec s kosou, často bývá zobrazována v černém hábitu.

Awatar użytkownika
kuzo89
Posty: 71
Rejestracja: 23 maja 2008, o 21:50

Re: Programy „do tłumaczenia”

Postautor: kuzo89 » 23 maja 2008, o 22:51

GTA Texter. Napisałem nim spolszczenie do Manhunta na PC. Bardzo ciekawy program bo współpracuje z wieloma grami Rockstar, pomimo tego, że był tworzony dla GTA w wersji PC. Ale i tak najlepszy jest Notatnik :)

http://www.thebl4nt.piwko.pl/programy.htm
Obrazek

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: Programy „do tłumaczenia”

Postautor: mziab » 1 cze 2008, o 21:50

Z ogólnych rzeczy (kolejność zupełnie przypadkowa):
Translhextion - mój ulubiony hexedytor
TileLayer Pro i TileMolester - przeglądanie i edytowanie grafiki
FEIDIAN - dumpowanie i insertowanie grafiki w nietypowych formatach
Geiger's Snes9x - snesowy debugger i tracer
Xkas - snesowy assembler
Ucon64 - tworzenie łatek
Gvim - potężny edytor tekstu
GIMP - do dłubania w zrzuconej grafice

Resztę narzędzi piszę sam pod konkretną grę. Dobre ćwiczenie dla umysłu i sposób na nudę :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Programy „do tłumaczenia”

Postautor: Berion » 3 cze 2008, o 08:40

Do kafli używam Tile Molestera i od niedawna Rom Artist. Do grafiki jako takiej używam Photoshopa.

Z ulubionych Hex edytorów, które mogę polecić to SNES-Edit i Hex Workshop.
~ Primum non nocere ~

Awatar użytkownika
ma_Rysia
Posty: 61
Rejestracja: 19 maja 2008, o 22:47
Grupa: BezNazwy

Re: Programy „do tłumaczenia”

Postautor: ma_Rysia » 4 cze 2008, o 22:37

Ja korzystam z:
Snes-Edit - hex edytor + TIM (do PSX)
Tile Molester - edycja grafiki
SmartIPS i SnesTool - tworzenie łatek
Notepad++ - notatnik z wieloma nowymi funkcjami (tym hex edytorem)

Dev-Cpp(Pascal) - jak nie ma programu robiącego to, czego potrzebuje :P (oczywiście jak potrafię to napisać)

Czasami programy napisane pod konkretną grę.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Programy „do tłumaczenia”

Postautor: Berion » 8 cze 2008, o 19:36

Odradzam używanie SNES-Edit przy ext/ins *.tim-ów. Program ewidentnie nie radzi sobie z leap sectorami. Osobiście używam TIM Viewera, który co prawda pracuje tylko na danych w mode1, ale obsługuje za to skryptowanie (można np. wrzucić kilka tysięcy plików na raz - w S-E w takich przypadkach grozi to chorobą psychiczną ;]).
~ Primum non nocere ~

Awatar użytkownika
Rael
Posty: 98
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 17:08
Grupa: SCUMMPL
Kontakt:

Re: Programy „do tłumaczenia”

Postautor: Rael » 15 wrz 2008, o 17:16

Ja polecam programy do tłumaczenie gier z interfejsem SCUMM


scummtr - wyciąga z gry tekst
scummrip - wyciąga z gry resztę rzeczy (dźwięki, animacje)
Sen i śmierć to bracia bliźniacy.

— Homer

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: Programy „do tłumaczenia”

Postautor: bemberg » 15 wrz 2008, o 20:50

A można link do tego drugiego? Bo nawet google rozkłada ręce :p
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Musiol
Posty: 51
Rejestracja: 10 lip 2008, o 09:21
Kontakt:

Re: Programy „do tłumaczenia”

Postautor: Musiol » 19 paź 2008, o 23:42

NFTRedit:
Program do edycji czcionek w grach z NDS. obsługuje głownie pliki NFTR.
http://www.mediafire.com/?wayfjwiyzmy

Awatar użytkownika
Rael
Posty: 98
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 17:08
Grupa: SCUMMPL
Kontakt:

Re: Programy „do tłumaczenia”

Postautor: Rael » 23 lis 2008, o 11:37

A można link do tego drugiego? Bo nawet google rozkłada ręce :p
Ależ proszę - http://www.sendspace.pl/file/IF9CNFH5/ - Enjoy !
Sen i śmierć to bracia bliźniacy.

— Homer


Wróć do „Poradniki”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości