Wywiad - ffgriever

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 797
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Wywiad - ffgriever

Postautor: ikskoks » 7 sty 2013, o 18:29

1. Witaj! Napisz proszę o sobie kilka słów.

Nazywam się Tomek. Mam obecnie 31 lat. Jestem programistą, webmasterem, administratorem sieci, byłym właścicielem niedużej firmy i ogólnie wrzodem na tyłku (nie tylko tłumaczeniowym). Interesuję się wszystkim po trochu. Od chemii, poprzez fizykę, matematykę, historię, języki obce, modelarstwo, elektronikę po programowanie. Nie ze wszystkim, niestety, radzę sobie jednakowo dobrze.

2. Na scenie jesteś znany ze swoich umiejętności programistycznych. Pamiętasz swoje początki z tym związane?

Jeśli już jesteśmy przy „umiejętnościach programistycznych”… Uważam się za dość przeciętnego kodera. Mam jednak jedną wielką zaletę. Myślę szybko, dużo dostrzegam i formułuję na podstawie obserwacji logiczne wnioski, więc zdarza mi się często rozwiązywać problemy, z którymi inni sobie nie radzą (cóż, z tego żyję ^^), nie tyle z braku własnych zdolności, co ze słabej umiejętności obserwacji i wiązania ze sobą faktów.
A początki? To był rok 87, może 88, kiedy doszedłem do wniosku, że mój Commodore 64 może służyć do czegoś innego poza graniem. Parę lat później (wciąż jako gówniarz, więc nieco mnie to usprawiedliwia) miałem na tym polu nawet pewne większe osiągnięcia, ale to już inne czasy, inna historia.

3. Co spowodowało, że zainteresowałeś się tłumaczeniami? Jaką grę przetłumaczyłeś jako pierwszą, bądź przy jakiej grze pomagałeś?