Tłumaczenie - The Legend of Zelda Majora's Mask [N64]
Stan spolszczenia: 100%
Typ Gry: Action-adventure
Data Wydania:
Japonia - 27 kwietnia 2000
Europa - 14 listopada 2000
Polska translacja - -
Osoba odpowiedzialna za tłumaczenie: RPG
Odpowiednia wersja gry: (U) v1.0
Format łatki tłumaczenia: *.APS
Pobierz łatkę:
zeldamm_z64_1.1pl (871KB) [jeśli rozszerzenie romu jest .z64 lub .rom]
zeldamm_v64_1.1pl(1,1MB) [jeśli rozszerzenie romu jest .v64]
O Grze
To druga część z serii TLoZ na konsolę N64. Tym razem nasz bohater musi się zmierzyć nie tylko z podłymi sługusami zła, ale także z czasem. Czas odgrywa w tej grze najważniejszą rolę i należy się mocno sprężać, ponieważ na ocalenie świata (i własnej skóry), mamy tylko trzy dni. Oczywiście nieodzowne stanie się skorzystanie z okaryny czasu (znanego z poprzedniej części instrumentu, który pozwala się przemieszczać w czasie).
Aby księżyc nie zwalił się nam na głowy, musimy wykonać szereg zadań, walczyć z potworami i bossami, czyli akcja podobna do tej w TLoZ: OoT. Większą rolę odgrywają poznane już wcześniej maski, których jest o wiele więcej i mają różne właściwości.
Od strony graficznej i dĽwiękowej gra, tak jak jej poprzedniczka, prezentuje się znakomicie. I podobnie jak w Ocarinie, można liczyć na długą, a co ważniejsze dobrą zabawę. Słowem, bardzo udana kontynuacja, bardzo dobrej serii.
Przetłumaczono
Cały tekst oraz grafikę (oprócz dĽwięków; wszelkich wyrazów, które występują pod postacią zmiennych, czyli np. przy odmianie liczebników typu 1st, 2nd, a także Rupee - Rupees, nie można było ich zmienić bez istotnego wpływu na grę; nie zostały przetłumaczone napisy na butelkach z mlekiem - jest to możliwe, ale nawet najlepsza, możliwa do uzyskanie jakość obrazków, pozostawiała wiele do życzenia, więc z tego zrezygnowałem)
Instrukcja
1. Użycie patcha.
a] należy posiadać odpowiedni rom
- ważne jest, by była to wersja amerykańska - oznaczona literką "U", ważna jest także wersja dumpu romu - gra musi być w wersji 1.0
- romy mogą być w postaci:
.z64 (Big Endian)
.rom (to samo co .z64, po prostu zmienione rozszerzenie)
.v64 (tzw. byteswapped, to nie jest to samo co .z64 i .rom, w takim romie kolejność bajtów jest odwrócona)
Kolejność bajtów (np. z .v64 na .rom lub odwrotnie) można zmieniać w obie strony przy pomocy programu v64-bin.exe, postępuje się podobnie jak przy patchowaniu, w linii komend (Menu Start, opcja Uruchom) znajdujemy na dysku program i dopisujemy do niego nazwę romu który chcemy zmienić oraz nazwę romu na który chcemy zmienić.
Przykłady:
"C:\v64-bin.exe" zelda.v64 zelda.rom
"C:\v64-bin.exe" zelda.rom zelda.v64
Zmieniany rom musi być w tym samym folderze co program v64-bin. (prostsze w obsłudze są programy typu Tool64 lub ByteSwapper)
b] Należy ściągnąć patch i program do patchowania (jest w tym samym archiwum co patch) i rozpakować je do folderu gdzie trzymamy rom Zeldy
Możemy wybrać patch dla wersji romu, którą posiadamy czyli:
- dla romów z rozszerzeniem .v64 (byteswapped) będzie zmmv64.aps
- dla romów .rom lub .z64 (Big Endian) będzie to zmmz64.aps
c] Klikamy w Menu Start, wybieramy opcję Uruchom, oraz Przeglądaj i szukamy programu aps.exe tam, gdzie go wypakowaliśmy razem z patchem
d] Dopisujemy do tej linijki nazwę naszego romu, oraz nazwę patcha aps, na przykład może to wyglądać tak:
Dobrze jest pozmieniać nazwy patcha i romu na krótkie nazwy, unikniemy pomyłki przy wpisywaniu, poza tym aps.exe to program dosowy i nie lubi zbyt długich nazw
e] Klikamy "OK", czekamy aż program skończy patchować i już gotowe
Najczęściej popełniane błędy to niewłaściwa ścieżka dostępu (na przykład rom w innym katalogu co patch i program patchujący), nieprawidłowo wpisana nazwa romu lub patcha, lub nieodpowiedni rom (jego wersja, albo kolejność bajtów - wtedy program pokazuje komunikat o błędzie: "nazwa_romu has the wrong endianess (byte-swap)!").
Tak to wygląda w Windows 98, ale sprawdzałem również w Windows XP i nie było żadnych problemów z patchowaniem, więc jeśli się jakieś zdarzają to może to być na skutek jednego z wyżej wymienionych błędów.
2. Emulator.
Gry były testowane głównie na emulatorze Project64 w wersji 1.5. Najczęstsze błędy tego emulatora:
- opóĽnienie, które powstaje przy zmienianiu się nocy w dzień, należy cierpliwie poczekać na pojawienie się planszy (ewentualnie przeczekać świt w jakimś pomieszczeniu, lub zagrać pieśń przyspieszającą czas)
- zwalnianie gry przy używaniu Lupy Prawdy, można to zlikwidować odznaczając opcję Self rendered textures w zakładce Rom Settings, w ustawieniach pluginu graficznego Jabo, jednakże usuwa to tło spod menusów i nic nie widać na robionych w grze fotografiach, polecam także użycie emulatora 1964 (najnowsza wersja) z pluginem graficznym Deadalus'a (mankamentem tego plugina jest błędne wyświetlanie liter przy wpisywaniu imienia na początku gry, ale generalnie wszystko chodzi lepiej niż w Jabo).
Dodatki
Okładka gry:
Screeny
The Legend of Zelda Majora's Mask [N64]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości