[GB] Pokémon Red i Blue

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Voxar
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19

[GB] Pokémon Red i Blue

Postautor: Voxar » 31 paź 2017, o 18:53

Witajcie

Zacząłem pracować nad spolszczeniem do Pokémon Red i Blue. Jak dotąd mam już 60% za sobą tłumaczenia. Do pomocy posługuje się starym spolszczeniem Reda którego autorem jest Cin25, jest tam wiele błędów (skrócone słowa, brak polskich znaków, niepotrzebne przerwy). Program który mi służy do edycji tekstu to Pokétext, jedyną wadą tego programu jest to że nie wykrywa wyrazów takich jak NEW GAME, YES, NO, nazwy ataków itp. (nie mówiąc już o polskich ogonkach). Drugi program który jest do edycji grafik to CrystalTile2, jest bardzo dobry, bo nawet posłużył mi do dodania polskich znaków. Na koniec chce wrócić do tych wyrazów, więc proszę was o pomoc, jak dobrać się do nich?

dudo66
Posty: 121
Rejestracja: 2 sie 2015, o 11:06

Re: [GB] Pokémon Red i Blue

Postautor: dudo66 » 31 paź 2017, o 20:38

Bardzo fajny projekt.Życzę powodzenia :)

Voxar
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19

Re: [GB] Pokémon Red i Blue

Postautor: Voxar » 4 lis 2017, o 10:32

Dobra wiadomość!

Udało mi się odnaleźć brakujące teksty dzieki Hex edytorowi, ale jeszcze zostało mi trochę do odnalezienia

Voxar
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19

Re: [GB] Pokémon Red i Blue

Postautor: Voxar » 6 lis 2017, o 19:10

Jak narazie jest już 75% spolszczenia i odnalazłem wszystkie brakujące teksty :D

Voxar
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19

Re: [GB] Pokémon Red i Blue

Postautor: Voxar » 8 lis 2017, o 20:49

Zająłem się edycją grafik (których nie było dużo), w tym dodaniem ogonków. Tylko, że nie mogę wstawić wszystkich ze względu na brak miejsc (dodałem ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż i Ł).

Voxar
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19

Re: [GB] Pokémon Red i Blue

Postautor: Voxar » 14 lis 2017, o 22:59

Teraz zabrałem się za pokédex, najgorsze w tym, że Pokétext pokazuje tekst w jednej linii niż normalnie

Voxar
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19

Re: [GB] Pokémon Red i Blue

Postautor: Voxar » 18 lis 2017, o 21:16

Dodałem polskie nazwy ataków. Do tego wykorzystałem tabele ze spolszczenia HG i SS. Niestety maksymalnie może byc 12 znaków dla każdego ataku, więc niektóre nazwy mogą brzmić dziwnie.

Voxar
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19

Re: [GB] Pokémon Red i Blue

Postautor: Voxar » 26 lis 2017, o 11:40

Popełniłem błąd

Używanie Pokétextu do edycji pozostałych tekstów było głupie, bo edytor wykrywa tam też znaki odpowiadające na kod gry i po edycji występują błędy. Z pomocą hex edytora w CrystalTile2 i tabeli znaków które znalazłem od jednego gościa mogę je edytować.

Voxar
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19

Re: [GB] Pokémon Red i Blue

Postautor: Voxar » 4 gru 2017, o 21:36

Związku z tymi błędami zacząłem korekte głównych tekstów w tym wstawianie polskich ogonków, gdyż wstawiłem je tylko na początkowej części.

Voxar
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19

Re: [GB] Pokémon Red i Blue

Postautor: Voxar » 6 gru 2017, o 18:53

Podsyłam screeny z intra, możecie zasugerować jakieś zmiany np. do czcionki.
Załączniki
1.PNG
1.PNG (3.77 KiB) Przejrzano 157 razy
2.PNG
2.PNG (1.73 KiB) Przejrzano 157 razy
3.PNG
3.PNG (1.75 KiB) Przejrzano 157 razy
4.PNG
4.PNG (1.7 KiB) Przejrzano 157 razy
5.PNG
5.PNG (1.94 KiB) Przejrzano 157 razy
6.PNG
6.PNG (1.69 KiB) Przejrzano 157 razy
7.PNG
7.PNG (1.68 KiB) Przejrzano 157 razy
8.PNG
8.PNG (1.7 KiB) Przejrzano 157 razy
9.PNG
9.PNG (1.7 KiB) Przejrzano 157 razy
10.PNG
10.PNG (1.78 KiB) Przejrzano 157 razy


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość