[PC] Grim Fandango + Grim Fandango Remastered

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
atiPL
Posty: 6
Rejestracja: 1 lut 2015, o 09:30

Re: [PC] Grim Fandango

Postautor: atiPL » 29 cze 2015, o 18:26

Panie autorze spolszczenia ja rozumiem ale ile jeszcze można czekać :< ?

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Grim Fandango

Postautor: mendosa » 29 cze 2015, o 20:01

Autor "portu" spolszczenia gdzieś zniknął i nie odpowiada na moje mejle. Trzeba uzbroić się w cierpliwość. Na marginesie dodam, że gdyby Mastish z jakichś powodów jednak porzucił projekt, szykujemy pewnego rodzaju akcję ratunkową. Jednak mam nadzieję, że nie będzie to konieczne.
N.E.M.O.

Awatar użytkownika
Sześcian
Posty: 8
Rejestracja: 12 lut 2015, o 14:39

Re: [PC] Grim Fandango

Postautor: Sześcian » 22 lip 2015, o 14:03

Można wiedzieć, kiedy ruszy akcja ratunkowa?
"(...)W grze możesz rekrutować różnorakich towarzyszy, którzy dołączają do wyprawy. Są wśród nich(...) szalone Sześciany rozmawiające ze swoimi broniami czy chodzący nieumarli. (...)" --- Instrukcja Plansecape Torment

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Grim Fandango

Postautor: mendosa » 24 wrz 2015, o 08:01

-- 2 sie 2015, o 13:40 --

Oficjalnie ogłaszam przejęcie projektu od Mastisha. Co zostało zrobione:

- Mastish dostosował i przetłumaczył nowe Menu, dostosował też polską czcionkę, jednak działa ona wadliwie, po prostu pewne znaki nakładają się z czcionką hiszpańską, która również jest używana w grze, usłyszymy bowiem kilka zdań w tym języku. Obecnie jedynym rozwiązaniem jakie widzę jest usunięcie ze skryptu hiszpańskich znaków diakrytycznych. Fonty mają również inny mankament, aby w grze wyświetlały się żądane znaki, musimy stosować "maskę", konwertować je na inne znaki. Mastish wykonał taki konwerter, ale jego działanie jest dalekie od doskonałości. Plik wynikowy jest kilka razy większy od pliku, który przerabiamy. Nie mam pojęcia, jak to zadziała w grze.

- Wykonałem solidny test spolszczenia, przeprowadziłem też korektę.

Co zostało do zrobienia:

- Trzeba przetłumaczyć komentarze twórców, czyli zasadniczą wartość wersji Remastered, ze wstępnego szacunku wynika, że jest tego około 150 tysięcy znaków. W tym celu muszę połączyć plik, który korygowałem, z plikiem zawierającym resztę tekstów. Następnie trzeba będzie wrzucić to do Omegi, potem przetłumaczyć, potem przetestować, w międzyczasie rozwiązać problem z fontami, w końcu wydać.

Mogę zadeklarować przerzucenie tekstu do Omegi, choć wolałbym przy tym skorzystać z pomocy lub porady kogoś technicznie bardziej rozgarniętego ode mnie. Podobnie rzecz się ma z fontami - wolałbym to zostawić komuś znającemu się na rzeczy. Co do samego tłumaczenia - tu oczywiście służę pomocą w miarę czasu między innymi projektami.

-- 24 wrz 2015, o 08:55 --

Mała aktualizacja, dzięki pomocy Kociołka, który przerobił czcionki i przygotował skrypt do konwersji tekstu w grze na odpowiednie kodowanie, możemy cieszyć oczy poprawnie współdziałającymi czcionkami polskimi i hiszpańskimi :)
2015-09-24-054649_1024x768_scrot.png
Są też inne dobre wieści, ekipa GPP wzięła na warsztat tłumaczenie komentarzy twórców, myślę, że na początku października możecie spodziewać się kolejnych informacji na temat tego projektu.

Be Vigilant ;)
N.E.M.O.

maciex50
Posty: 4
Rejestracja: 15 gru 2013, o 08:48

Re: [PC] Grim Fandango

Postautor: maciex50 » 1 paź 2015, o 20:04

Ależ czekam na to spolszczenie. Super że prace się powoli posuwają do przodu :)

Awatar użytkownika
Sześcian
Posty: 8
Rejestracja: 12 lut 2015, o 14:39

Re: [PC] Grim Fandango

Postautor: Sześcian » 22 paź 2015, o 15:46

Październik się kończy, a jak się mają prace?
"(...)W grze możesz rekrutować różnorakich towarzyszy, którzy dołączają do wyprawy. Są wśród nich(...) szalone Sześciany rozmawiające ze swoimi broniami czy chodzący nieumarli. (...)" --- Instrukcja Plansecape Torment

Kuclaw
Posty: 13
Rejestracja: 13 paź 2015, o 19:06

Re: [PC] Grim Fandango

Postautor: Kuclaw » 2 lis 2015, o 18:14

Jaki jest stan prac i kiedy możemy się spodziewać jego wydania?

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Grim Fandango

Postautor: mendosa » 5 lis 2015, o 12:29

Trwa tłumaczenie komentarzy twórców, trwa korekta tekstów w grze. Kiedy wydamy spolszczenie? Nie wiem, jak będzie gotowe do wydania ;) A poważniej, ja mam inne priorytety i tego nie ukrywam. Projekt po projekcie wydobywam się spod przytłaczającej mnie piramidy, jeżeli wrócę do prac przy Grim Fandango w tym roku - uznam to za sukces.
N.E.M.O.

Telamon
Posty: 1
Rejestracja: 12 sty 2016, o 15:58

Re: [PC] Grim Fandango

Postautor: Telamon » 12 sty 2016, o 16:01

Czołem.

Jakieś wieści z frontu produkcji spolszczenia do tej wspaniałej gry? ;)

matiko13
Posty: 178
Rejestracja: 1 mar 2015, o 18:38

Re: [PC] Grim Fandango

Postautor: matiko13 » 10 lut 2016, o 20:13

Czołem.

Jakieś wieści z frontu produkcji spolszczenia do tej wspaniałej gry? ;)
Podpisuje się. Kiedy będzie spolszczenie / info jakieś.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości