[PC] Europa Universalis IV

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
olokos
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 15:09

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: olokos » 22 wrz 2019, o 19:07

Taki jest plan.
Na ten moment jest sporo tłumaczeń, które istnieją, ale nie są aktywne poprzez zmianę kluczy używanych przez grę
Sprawdźcie ten link
https://image.prntscr.com/image/m5vEbog ... 4d-y6A.png
Po lewej oryginalny plik z najnowszej wersji, po prawej spolszczenie. Sporo z nich jest, tylko pod zupełnie inną nazwą.
Można to na kilka sposobów zaktualizować, ale na dziś już nie mam energii na to, jakieś pomysły? :p

Lionheart
Posty: 1
Rejestracja: 3 sty 2020, o 22:55

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Lionheart » 3 sty 2020, o 22:59

Jest możliwość pobrania tego spolszczenia z innego źródła niż Steam Workshop?

Rafkos
Posty: 2
Rejestracja: 19 lut 2020, o 06:05

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Rafkos » 19 lut 2020, o 06:16

Hej, jestem świeżym graczem EUIV i spodobała mi się idea tego projektu. Pracuję jako programista i zastanawiałem się, czy projektowi przydałby się jakiegoś rodzaju program, który wspomagałby proces tłumaczenia. Z tego co zdążyłem doczytać, to problematyczna jest zmiana kluczy dla tekstów pomiędzy wersjami. Moja propozycja to napisanie programu, który mapowałby zmiany pomiędzy danymi wersjami i automatycznie tworzył zaktualizowany plik. Oczywiście byłaby możliwość wyświetlenia zmian, które powstały. Mógłbym umieścić w nim również inne zaproponowane funkcjonalności. Oczywiście projekt non profit.

Proszę o kontakt mailowy admin@rafkos.net lub tutaj na forum jeżeli będzie jakiekolwiek zapotrzebowanie na tego typu narzędzie.

Pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: mziab » 19 lut 2020, o 13:39

Do wszystkich projektów GPP używamy programu OmegaT, który oprócz tego, co mówisz, oferuje dużo więcej, m.in. trafienia rozmyte, obsługę glosariuszy, propagację tłumaczeń przy powtórkach, rozszerzone wyszukiwanie i pracę zespołową. Problem, o którym wspominasz, jest więc już dawno rozwiązany i nie ma potrzeby pisania własnego narzędzia, ale dzięki za chęci ;)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Rafkos
Posty: 2
Rejestracja: 19 lut 2020, o 06:05

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Rafkos » 19 lut 2020, o 19:47

Dobrze wiedzieć, że istnieją tego typu narzędzia. W takim razie faktycznie moja propozycja jest całkowicie zbędna :) Mimo wszystko gdyby pojawiła się jakaś trudność, to chętnie służę pomocą.

Pozdrawiam
Rafał

olokos
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 15:09

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: olokos » 30 kwie 2020, o 02:09

Niestety próbowałem się skontaktować z cienisławem poprzez steama, jak i w komentarzach pod modem, który ja wystawiłem na steam workshop, ale brak odzewu od teamu grajpopolsku, więc pozwolę sobie ogłosić to tutaj.

Mam nadzieję, że team grajpopolsku dołączy się do projektu i wspólnymi siłami osiągniemy perfekcyjną polską lokalizację EU4!
Aktualna wersja moda, prowadzona przeze mnie, dostępna tutaj:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1869998815

Obecnie prace nad spolszczeniem idą w naprawdę świetnym tempie!
Każdy może dołączyć do pracy nad spolszczeniem prosząc o dostęp tutaj:
https://www.transifex.com/europa-univer ... anslation/

Utworzyłem też serwer Discord, aby każdy chętny mógł wiedzieć jakie są obecne postępy nad tłumaczeniem, mógł zgłosić błędy czy chęć pomocy:
https://discord.gg/yBNQ4VA

Kod spolszczenia, oryginalnych stringów z gry i wszelkich używanych narzędzi dostępny na repozytorium github tutaj:
https://github.com/olokos/Europa-Univer ... olszczenie
(tak, to tutaj możecie pobrać spolszczenie bez steama ;) )

Trzymam kciuki, że ktoś z ekipy GPP dołączy do discorda i połączymy wspólnie siły! <3

olokos
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 15:09

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: olokos » 13 maja 2020, o 02:52

Czy ktoś jeszcze z ekipy GG pracuje nad spolszczeniem?

Totalnie brak z Wami kontaktu Panowie.

Jeśli nikt z Was nie pracuje nad projektem, to możecie zaktualizować pierwszy post w tym temacie o mój projekt?

Obecnie praca aż się pali w rękach, świetnie idzie naszej drużynie.

Wszystko robimy przez discorda i Transifex'a, dołączcie się do nas, zapraszam serdecznie!

Tłumaczymy wszystkie możliwe do przetłumaczenia pliki z gry, wraz ze wszystkimi dlc.
Obecnie jest to spolszczone 73% całej gry.

zamek9
Posty: 12
Rejestracja: 19 wrz 2015, o 19:35

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: zamek9 » 13 maja 2020, o 17:59

Ja tylko ubolewam nad tym, że sie nie wzieliście za CK 2 wraz ze wszystkimi dodatkami :( grze juz duzo nie trzeba bo jest dobrze przetłumaczona przez Shogun i troche Blyy, cos słyszałem że zbieracie ludzi do CK 3, moim zdaniem CK 3 jeszcze długo nie będzie tak dobra jak (zakończona) CK 2, dodatkowo do CK 3 będa przez kilkanaście lat dochodziły nowe dodatki i długo będzie nie gotowa, przed zrobieniem spolszczenia wyjdzie nowy dodatek tak jak było z EU4 i CK 2, CK 2 juz jest gotowe i zakończone i w większości przetłumaczone wraz z dodatkami.

jose77
Posty: 130
Rejestracja: 21 cze 2019, o 12:59

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: jose77 » 14 maja 2020, o 22:31

Czy ktoś jeszcze z ekipy GG pracuje nad spolszczeniem?

Totalnie brak z Wami kontaktu Panowie.
Spróbuj na ich DISCORDZIE i nie rozbij głowy waląc nią w "beton", jakkolwiek... powodzenia.

olokos
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 15:09

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: olokos » 16 maja 2020, o 12:14

@zamek9

Nie jesteśmy profesjonalnym zespołem tłumaczy opłacanym przez Paradox, a jedynie grupą fanów gry, którzy poświęcają swój wolny czas.

Nie wiem dlaczego uważasz, że jest to żaden problem, bo ledwie udało nam się ożywić spolszczenie EU4, na szczęście z sucesem.

Macie już u nas sekcję Crusader Kings na discordzie, póki co jedynie Ty i witcher pisaliście nt. Crusader Kings. Mogę wam pomóc z tym projektem, ale nie zajmę się nim sam, nie mam CK ani nigdy nie grałem w CK, ale jeśli chcecie się zająć tłumaczeniem CK, to chętnie pomogę.

@jose77
Mógłbyś podesłać link do ich discorda? Na forum nic nie ma, albo ja nie szukałem wystarczająco głęboko.


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości