[3DS] The Legend of Zelda - Majora's Mask

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
Fireon
Posty: 13
Rejestracja: 10 sie 2015, o 14:41

[3DS] The Legend of Zelda - Majora's Mask

Postautor: Fireon » 29 sie 2017, o 14:01

Hej!

Miałem nie ogłaszać tak wcześnie tego projektu, lecz przyda mi się pomoc w edytowaniu pliku, dlatego utworzyłem ten temat.


Obecny postęp prac:

Obecnie tłumaczenie jest w bardzo wczesnej fazie (obejmuje ono aktualnie sam początek gry - do wyjścia z Wieży Zegarowej).

Problemy techniczne:

Całe szczęście dziwnym trafem i co niespotykane w grach od Nintendo polska czcionka została już oryginalnie zaimplementowana do gry. Wyjątkiem są tylko litery ą i ę, nad którymi dziwnym trafem postawiono poziomą kreskę. Ze względu na to muszę edytować plik z czcionką i usunąć te kreski. Niestety aktualnie nie znalazłem sposobu na edycję pliku. Jedynie program Kukkii pozwala mi wyświetlić czcionkę z pliku ltn16.gzf, lecz niestety nie mogę w nim dokonać żadnych zmian.

Jest to jedyny do tej pory znany problem z możliwością edytowania tekstu gry, więc jeśli znajdzie się sposób na pokonanie tego problemu to Majora Mask stanie się w pełni edytowalną grą do tłumaczenia :)

Edycja plików

Chciałem już od początku projektu napisać szczegółowo czym edytuję teksty gry i jakimi narzędziami można edytować grafiki.

Obecnie używam obrazu Majora's Mask z rozszerzeniem 3DS, który pozwala mi na otworzenie gry w emulatorze Citra.

Rozpakowuje pliki gry za pomocą HackingToolkit3DS dostępnego tutaj:
https://gbatemp.net/threads/tutorial-ho ... es.383055/

Po wypakowaniu plików korzystam z programu Kuriimu do edytowania tekstu gry znajdującej się w pliku use gmsg. Dzięki niemu nie muszę tworzyć własnej tablicy, szukać pointerów czy edytować tekst w Hex Editorze. Natomiast program Kukkii pozwala na edytowanie grafiki. Oba narzędzia dostępne są na tej stronie:
https://gbatemp.net/threads/release-kur ... ns.452375/

Przez pewien czas miałem problem z edycją pliku GAR, ale tutaj sytuację uratował Gar/Zar UnPacker v0.1:
https://gbatemp.net/threads/release-gar ... -1.385264/

Tak więc jedyny techniczny problem, który pozostał do rozwiązania to ta nieszczęsna czcionka :(

Pomoc w tłumaczeniu

Jeśli ktoś byłby chętny i mógł poświęcić czas wolny na pomoc w tłumaczeniu to szukam osoby, która radzi sobie dobrze z Photoshopem, Gimpem lub innym programem, w celu edycji grafik takich jak komendy, teksty w menu i tak dalej :)

W załączniku wrzucam również parę screenów prezentujących kilka przetłumaczonych zdań.
Załączniki
zelda5.png
zelda4.png
zelda3.png
zelda2.png
zelda1.png
zelda0.png

dudo66
Posty: 300
Rejestracja: 2 sie 2015, o 11:06

Re: The Legend of Zelda - Majora's Mask 3DS

Postautor: dudo66 » 29 sie 2017, o 14:08

Świetny projekt.Trzymam kciuki.

Awatar użytkownika
Adadid
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2017, o 09:31
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda - Majora's Mask 3DS

Postautor: Adadid » 29 sie 2017, o 19:47

Super. Powodzenia.

Choć oczywiście na moim nieprzerobionym 3DSie nie będę mógł skorzystać z tego spolszczenia? :p

Fireon
Posty: 13
Rejestracja: 10 sie 2015, o 14:41

Re: The Legend of Zelda - Majora's Mask 3DS

Postautor: Fireon » 29 sie 2017, o 22:01

@dudo66 Dziękuję :)

@Abadid również dziękuję. Odpowiadając jednak na Twoje pytanie, niestety bez posiadania 3DSa z możliwością otworzenia obrazów kopii gier nie będzie możliwości otworzenia również spolszczenia :(

dudo66
Posty: 300
Rejestracja: 2 sie 2015, o 11:06

Re: The Legend of Zelda - Majora's Mask 3DS

Postautor: dudo66 » 30 sie 2017, o 06:50

Czy emulator jakieś konsoli na pc jest legalny ,jeśli posiadamy oryginalną kopię gry?

Fireon
Posty: 13
Rejestracja: 10 sie 2015, o 14:41

Re: The Legend of Zelda - Majora's Mask 3DS

Postautor: Fireon » 30 sie 2017, o 13:15

Tak, emulatory są legalne, tak jak tworzenie kopii gier na własny użytek, jeśli posiadasz oryginała ;)

dudo66
Posty: 300
Rejestracja: 2 sie 2015, o 11:06

Re: The Legend of Zelda - Majora's Mask 3DS

Postautor: dudo66 » 30 sie 2017, o 15:27

Tak ,tak jak najbardziej chodzi mi o sytuację ,gdy posiadam oryginalną kopię gry.Więc nic nie stoi na przeszkodzie by zagrać na emulatorze 3DS'a o nazwie Citra :)

YeetDoggo
Posty: 1
Rejestracja: 22 lip 2020, o 17:57

Re: The Legend of Zelda - Majora's Mask 3DS

Postautor: YeetDoggo » 22 lip 2020, o 18:00

czy projekt jest dalej aktualny?

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: The Legend of Zelda - Majora's Mask 3DS

Postautor: maximo » 14 sie 2020, o 20:21

czy projekt jest dalej aktualny?
Zapewne odszedł w niepamięć, podobnie jak pozostałe projekty, których autor nigdy nie zrealizował.
Just life' jak to się mówi;) Zresztą i tak nie ma wsparcia ze strony Kuribo, a fonty są kompresowane lub szyfrowane do których nie ma narzędzi.

dudo66
Posty: 300
Rejestracja: 2 sie 2015, o 11:06

Re: The Legend of Zelda - Majora's Mask 3DS

Postautor: dudo66 » 21 sie 2020, o 14:26

Czy masz w planach również Ocarinę na 3ds'a ?


Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości