Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Awatar użytkownika
DirkPitt1
Posty: 62
Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:43

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: DirkPitt1 » 21 mar 2020, o 14:38

Ja spróbowałem (wersja z NolfRevival z oryginalnie obecnym modem LIvesForeverPlus) i zarówno ze spolszczeniem jak i bez swoją własną rozgrywkę mogę tworzyć i uruchamiać (chociaż cholera wie czy inni użytkownicy ją widzą), ale nie wiem czy da się dołączyć do innych bo gra nie znajduje żadnych serwerów (też ze spolszczeniem lub bez).
"I said grab him, not stab him."
"You look like you need a monkey."

Adek
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2020, o 12:42

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: Adek » 21 mar 2020, o 21:19

DirkPitt1
SneakiestDuke68

Sprawdziłem, czy wszystkie twoje polskie łatki NOLF2 działają w grze online.
Serwer UnityHQ uruchamia karty mappack_210308.
Rozpakuj ten pakiet nieoficjalnych map mappack_210308 do folderu z grą i ustaw Package_Online_1_3.
Następnie skrót do gry - Laucher (nowa wersja z URA) - przycisk NIESTANDARDOWE - zaznacz mod LivesForever - Ok - naciśnij przycisk z okrągłą strzałką - wybierz serwer unityhq.net - Graj - Ok
Skład archiwum(493Mb):
mappack_210308 + Package_Online_1_3 + Restorator 2018 + PE Explorer
https://yadi.sk/d/bCQxQP5EGNh0Hg
***
Myślę, grze online "Contract J.A.C.K." nieco lepszy niż NOLF2. :)
Ma takie same oficjalne mapy jak NOLF2 +6 nowych map + 25 znaków + ulepszona dynamika.
Nawiasem mówiąc, ma 6 języków interfejsu, w tym polski (gra dla jednego gracza)
Pobierz tutaj (22 Mb):
http://www.mediafire.com/file/fogcwevua ... 9.zip/file

Adek
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2020, o 12:42

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: Adek » 22 mar 2020, o 09:39

Nawiasem mówiąc, wiele pytań, gdzie pobrać gry z serii NOLF?
Wydawca Sierra zbankrutował, który jest właścicielem gier z serii NOLF, jest niejasny, jest teraz bardzo niewiele w sprzedaży ...
Kilka lat temu kupiłem NOLF2 i Contract J.A.C.K. . w serwisie eBay za 10 USD.
Bardzo tanie, zwłaszcza że otrzymałem również licencjonowany klucz CD.
Teraz to nie ma znaczenia. Każdy może znaleźć grę w Internecie. Niestety w Internecie jest wiele złych, „krzywych” powtórek. Przykład strony z „przekrzywionymi” powtórkami, nie polecam pobierania gier stąd: http://nolfrevival.tk/
Jeśli nie masz możliwości zakupu gry, zalecamy pobranie tylko oficjalnych wersji amerykańskich wraz z oficjalnymi łatami (musisz zainstalować je samodzielnie).
Na przykład z tych linków magnetycznych:
No One Lives Forever 2
magnet:?xt=urn:btih:44429295071B47F4699594371E724D8D2E6FCB0C
Contract J.A.C.K.
magnet:?xt=urn:btih:8F86D97DFA85B011622E544837C85EF9FC56CCC5

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Posty: 62
Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:43

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: DirkPitt1 » 22 mar 2020, o 14:07

Ja jednak polecam NolfRevival. Abstrahując już od tego, że seria wisi tam od lat i jak dotąd żaden mniej lub bardziej wątpliwy właściciel praw autorskich nie próbował jej stamtąd zdjąć (co można wziąć za znak, że pobranie tej gry jest w miarę w porządku), to według polskiego prawa wciąż jeszcze nie popełnia przestępstwa ten, kto pobiera spiraconą treść, ale ten kto ją udostępnia. A linki magnet korzystają z sieci torrent, gdzie jednocześnie plik się pobiera i udostępnia go innym, więc w razie czego będzie problem.
"I said grab him, not stab him."
"You look like you need a monkey."

Adek
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2020, o 12:42

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: Adek » 22 mar 2020, o 19:12

Jeśli użyjesz logiki, właściciele praw autorskich nie będą mieć roszczeń o złą kopię, ponieważ jest ona niekonkurencyjna.
Sprawdziłem powtórki z NolfRevival.
Mysz nie działa w menu gry „Contract JACK”, a gra nie ma dezinstalatora, więc musiałem ręcznie usunąć folder gry, a następnie wyczyścić rejestr
Gra NOLF ma niedziałający tryb dla wielu graczy, ponieważ tryb WidescreenGOTY niezgodny z trybem dla wielu graczy jest zintegrowany z grą „na siłę” i nie ma trybu do odinstalowania tego trybu. Proste usunięcie modu zepsuje grę, jak podczas instalacji mod oryginalne pliki d3d.ren i NOLF.exe zostały utracone
Sprawdziłem wiele przepakowań ... Wszystkie przepakowania mają wady.
Jeśli nie ufasz torrentom, oryginalne płyty CD z serii NOLF, NOLF2, Contract J.A.C.K. można pobrać ze słynnej strony https://nolfgirl.net/Unityhq/forums/files/

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Posty: 62
Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:43

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: DirkPitt1 » 24 mar 2020, o 11:48

Teoretycznie masz rację, ale teoria jak zawsze trochę się różni od praktyki. Weź pod uwagę, że jeśli komuś nie zależy na grze sieciowej to wersji z NolfRevival niczego nie brakuje. Po drugie niekoniecznie muszą się przyczepić sami właściciele praw autorskich. Istnieje jeszcze coś takiego jak copyright trolling i mieliśmy parę lat temu taki przypadek, gdzie kancelaria prawna, bodajże ProBono pozyskała dane właścicieli chomikowych kont (robiąc to zresztą nielegalnie), które udostępniały pliki i wzywała ich do zapłaty grzywny za piractwo, nie działając w imieniu właścicieli praw autorskich, a po prostu licząc na to, że da się tych ludzi zastraszyć pozwem (chociaż w sądzie mogliby się z tego dość łatwo wybronić), albo że będą zwyczajnie woleli zapłacić i mieć spokój niż się włóczyć po sądach.

I masz rację, wersja z NolfGirl to też dobre źródło.
"I said grab him, not stab him."
"You look like you need a monkey."

Adek
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2020, o 12:42

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: Adek » 24 mar 2020, o 16:54

Widzę polskich graczy wystraszonych przez sądy i cenzurę ...
W Rosji piraci czują się bardziej wolni. Na przykład gra NOLF w 2003 roku miała 5 rosyjskich tłumaczeń piratów, gry „NOLF2” i „Contract J.A.C.K.” zostały również natychmiast przetłumaczone na język rosyjski i miały 3-4 tłumaczenia.
Tłumaczenie polskie wykonane za 20 lat? Współczuję polskim graczom ...
Widzę też cenzurę w polskiej wersji językowej (zamiast krwi mleko płynie z odłamków).
Widzę tę samą cenzurę w niemieckiej wersji.
Wszystkie inne oficjalne wersje (angielski, francuski, hiszpański, włoski, szwedzki, rosyjski) nie miały ograniczeń cenzury ...
To bardzo dziwne, że wprowadzono cenzurę dla Polski i Niemiec.

Awatar użytkownika
SneakiestDuke68
Posty: 94
Rejestracja: 16 cze 2019, o 13:24
Kontakt:

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: SneakiestDuke68 » 24 mar 2020, o 18:02

W Polsce NOLFY nie mają cenzury.

Adek
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2020, o 12:42

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: Adek » 25 mar 2020, o 08:59

Ok, dokładniej. Cenzura jest ustalana przez państwo.
Zobaczyłem ograniczenia cenzury w oficjalnej wersji NOLF, NOLF2, Contract J.A.C.K. dla Niemiec (tłumaczenie na język niemiecki) i ograniczenia cenzury w oficjalnej wersji gry „Contract J.A.C.K.” dla Polski (polskie tłumaczenie).
Istnieją nieoficjalne łatki, które usuwają wszystkie ograniczenia cenzury.
Nie jestem świadomy istnienia gier NOLF i NOLF2 z oficjalnym polskim tłumaczeniem.
Nawiasem mówiąc, widzę link do nieoficjalnego polskiego tłumaczenia gry NOLF2 na pcgamingwiki.com
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/No_On ... M.%27s_Way

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Posty: 62
Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:43

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: DirkPitt1 » 25 mar 2020, o 09:54

Z tym brakiem polskiego tłumaczenie do NOLF2 to raczej to, że nikomu się nie chciało za to zabrać niż strach przed sądami. Nie słyszałem jeszcze o przypadku, żeby kogoś ciągano po sądach za zrobienie i udostępnienie samego tłumaczenia (udostępnianie tego tłumaczenia wraz z całą grą to już jest inna sytuacja). Mimo wszystko to trochę roboty, bo tekstu w grze nie brakuje, a w dodatku trzeba mieć minimum technicznych umiejętności, żeby sobie porozpakowywać .REZy i wyciągnąć tekst z .dll, a potem wsadzić z powrotem przetłumaczony. Większość ludzi po prostu woli mieć podane na tacy niż się samemu męczyć.

A ta "cenzura" polskiego Contract JACKa to moim zdaniem zwyczajny błąd tłumacza. Zajrzałem w to oficjalne spolszczenie i tłumacz przełożył 1202, "TRUE" na "PRAWDA". Ja w NOLF2 początkowo popełniłem taki sam błąd i z gry zniknęła krew, a zwłoki zaczęły się zmieniać w plecaki. Zakładam, że gdyby celowo chciano ocenzurować polską wersję, to po prostu zmieniono by wartość logiczną TRUE w tym ciągu na FALSE.

Nawiasem mówiąc, nawet nie wiedziałem, że ktoś wrzucił już na pcgamingwiki link do mojego tłumaczenia.
"I said grab him, not stab him."
"You look like you need a monkey."


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości