[PC] VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Awatar użytkownika
retromaniak
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2018, o 17:35

[PC] VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action

Postautor: retromaniak » 3 maja 2021, o 16:09

Witajcie. Postanowiłem zabrać się za tłumaczenie do visual novel VA-11 Hall-A... Pracę dopiero rozpocząłem, nie mam też zbyt dużo czasu aby poświęcić się tłumaczeniu w 100%. Jednak chciałbym z tego zrobić projekt otwarty. Każdy kto chce się dołączyć może mnie wspomóc przy tłumaczeniu. Na ten moment nie planuje tłumaczyć interfejsu gry, tylko i wyłącznie teksty w oknie dialogowym. Dlaczego? Ano system wyświetlania dialogów jest wręcz prymitywny (choć mówię o tym jako o zalecie) natomiast sam font posiada zakodowane polskie znaczki co jeszcze bardziej ułatwia pracę.

Dla niezainteresowanych współpracą na ten moment udało mi się przetłumaczyć wstępnie tutorial (choć nie mówię że tłumaczenie jest bezbłędne). Aby sobie go spolszczyć należy wejść do folderu gry, wybrać podfoldery /scripts/eng/ i podmienić w tym folderku plik tutorial.txt na ten z linku poniżej:
https://drive.google.com/file/d/17LLnBy ... sp=sharing

Dla zainteresowanych pomocą w tłumaczeniu. Tak jak wspomniałem system dialogowy w VA-11 HALL-i jest prymitywny gdyż operuje na odpowiednio spreparowanych plikach TXT... Aby wytłumaczyć jak to działa dla przykładu dam linijkę z przetłumaczonego już pliku tutorial.txt:
[XS:giltalk,1][C:19]Gillian:[C:C] Musisz go wówczas miksować ponad pięć #sekund. Można powiedzieć, że jest mieszany, #gdy shaker pracuje szybciej.[XS:giltalk,0][STOPLIP:]
Teraz rozbijmy ją na czynniki pierwsze:
[XS:giltalk,1][C:19]Gillian:[C:C]
Ta część w zasadzie nas nie interesuje, jest to część odpowiadająca za wyświetlenie imienia aktywnie "wypowiadającej" kwestię postaci.
Musisz go wówczas miksować ponad pięć #sekund. Można powiedzieć, że jest mieszany, #gdy shaker pracuje szybciej.[XS:giltalk,0][STOPLIP:]
Tutaj mamy najważniejszą część mamy tutaj tekst który zostanie wyświetlony w danym momencie, oraz atrybut [STOPLIP:] odpowiadający za zatrzymanie wyświetlania tekstu w oknie dialogowym. widać tu też symbol # który to gra interpretuje jako znak przełamania linii czyli tym co chociaż liznęli podstawy HTML-a powinno skojarzyć się to ze znacznikiem <br>. Z technicznych ograniczeń należy na uwadze mieć to że w oknie dialogowym możemy wyświetlić maksymalnie 120 znaków, w 3 liniach po 40 znaków każda.

Dlaczego o tym wspominam? Cóż jeżeli nikt nie wyrazi chęci pomocy przy tłumaczeniu gry to będę musiał cały projekt poprowadzić samodzielnie, ze względu jednak na brak czasu będzie to tempo niezwykle powolne... dlatego tez jeśli ktoś stwierdzi że moje tłumaczenia to jedna wielka tragedia, sam projekt kroczy zbyt wolno, a on zrobi to lepiej to nie ma problemu może przysiąść samodzielnie i wykonać transkrypcję na język polski we własnym zakresie mam zaś nadzieję że nota odnośnie technicznej części transkrypcji ułatwi mu przynajmniej odrobinę tę pracę.

Dla osób zainteresowanych tłumaczeniem dołączam plik zip w którym zawarta jest wyciągnięta z plików gry paczka zawierająca anglojęzyczne dialogi oraz przetłumaczony pliczek tutorials.txt.
https://drive.google.com/file/d/1bJEsVl ... sp=sharing
Z góry więc dziękuję za odzew, słowa wsparcia i chęć pomocy przy tłumaczeniu, aby było jasne robię to całkowicie nieodpłatnie w wolnym czasie więc jeszcze raz z góry przepraszam za powolność procesu tłumaczenia gry. Zbiórki nie będzie bo kasa i tak nie da mi wolnego czasu więc jeżeli chcecie szybciej cieszyć się VA-11 HALL-ą w języku polskim to największą pomocą będzie przyłączenie się do tłumaczenia.

! Jest to mój pierwszy projekt i nie należę do żadnej grupy zajmującej się wykonywaniem transkrypcji, wybaczcie więc surową formę wpisu oraz powolność procesu tłumaczenia gry.

Awatar użytkownika
retromaniak
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2018, o 17:35

Re: [PC] VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action

Postautor: retromaniak » 4 maja 2021, o 20:52

Postęp w tłumaczeniu...
Za każdym razem gdy dodam nowy plik który zdołałem już przetłumaczyć będę informował o postępie prac na dany dzień... Będzie to wyglądać w sposób następujący
- 03.05.2021 - Poniedziałek - 000,61% - Przetłumaczono tutorial
- 04.05.2021 - Wtorek - 001,97% - Przetłumaczono Epilogi oraz złe zakończenie
Będę starał się informować o postępach oraz wrzucać kolejne przetłumaczone części gry jak najczęściej, nie oczekujcie jednak wysokiego tempa pracy gdyż brak czasu powoduje iż takiego nie mogę narzucić stąd też tłumaczenia pojawiać się będą wyłącznie w wolnych od pracy i studiów chwilach.

P.S. Dołączam też nowy link który daje dostęp do wszystkich plików w trakcie tłumaczenia oraz zipa zawierającego oryginalne dialogi
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Awatar użytkownika
retromaniak
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2018, o 17:35

Re: [PC] VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action

Postautor: retromaniak » 6 maja 2021, o 21:40

Postęp w tłumaczeniu...
06.05.2021 - Czwartek - 006,88%
- Przetłumaczono skrypt Anny
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Awatar użytkownika
retromaniak
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2018, o 17:35

Re: [PC] VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action

Postautor: retromaniak » 22 maja 2021, o 15:35

Wiem że nikt tłumaczeniem nie jest zainteresowany jednak celem kronikarskiego obowiązku piszę iż projekt nadal jest aktywny, z powodu jednak braku czasu idzie on do przodu bardzo powoli kolejnym plikiem spolszczonym będzie dzień 1 jednak na ten moment mam przetłumaczone 120 linii tekstu tego pliku z 1045 więc ciężko powiedzieć mi dokładnie kiedy udostępnię jego tłumaczenie.

Awatar użytkownika
retromaniak
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2018, o 17:35

Re: [PC] VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action

Postautor: retromaniak » 22 maja 2021, o 18:33

Prawdopodobnie uda mi się do końca dnia przetłumaczyć w sumie do 300 linii tekstu z dnia 1.

kev121pl
Posty: 25
Rejestracja: 26 cze 2017, o 19:02
Grupa: Muv-Luv Polish Group
Kontakt:

Re: [PC] VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action

Postautor: kev121pl » 23 maja 2021, o 15:14

Ja jestem zainteresowany tłumaczeniem. 🙂
Cieszę się, że ktoś wziął się za tą gierkę. Powodzenia! 😉


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości