[Wii] Super Paper Mario

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Voxar
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 17 kwie 2019, o 17:46

Zrobiłem czcionkę. Wystarczyło ją tylko otworzyć w TileMolesterze i zmienić znaki. Nie jestem pewien, ale wrzucam też wersje amerykańską, która odrobinę się różni od europejskiej oraz w notatniku znaki jakie trzeba używać, aby wyświetlały się te polskie.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: maximo » 18 kwie 2019, o 17:00

To teraz zróbcie screenshot z tej gry, bom ciekaw jak ta czcionka wygląda. W każdym razie do edytowania fontów o rozszerzeniu bfn czy tam bfntr w życiu nie użyłbym Tile Molestera;)

Haker5
Posty: 100
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:41

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Haker5 » 21 kwie 2019, o 22:32

Sprawdzona czcionka niestety przykro mi ale po wpisaniu jak kolega dopisal niestety puste pole.

EDIT: problem czcionki rozwiązany tryb zapisu inny wszystko sprawdzone tak wyglada jak na ekranie ponizej troszki bedzie utrudnione to wprowadzanie znakow ale to mozna ustawic ze po wpisaniu ą wyswietli inny znak wiec bedzie dobrze

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Voxar
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 22 kwie 2019, o 11:25

Świetnie, że czcionka działa. Niestety nie mogłem zrobić, że od razu można wstawiać polskie znaki w plikach tekstowych. Wynikało to z takiego ograniczenia: "à" w systemie szesznastkowym to E0, a "ą" to 105. Rozumiem, że tłumaczysz część tekstu, ja mógłbym zabrać się za jeden z rozdziałów lub za nazwy lokacji, przedmiotów itp. Życzę udanej pracy nad projektem.

Haker5
Posty: 100
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:41

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Haker5 » 22 kwie 2019, o 21:56

Świetnie, że czcionka działa. Niestety nie mogłem zrobić, że od razu można wstawiać polskie znaki w plikach tekstowych. Wynikało to z takiego ograniczenia: "à" w systemie szesznastkowym to E0, a "ą" to 105. Rozumiem, że tłumaczysz część tekstu, ja mógłbym zabrać się za jeden z rozdziałów lub za nazwy lokacji, przedmiotów itp. Życzę udanej pracy nad projektem.
Tekst mozna edytowac tutaj
tekst.rar
(347.74 KiB) Pobrany 109 razy
najlepiej uzywac notepada normalnie z polskimi znakami potem zamienimy znaki i prosze w temacie pisac ktore pliki edytujecie postaram sie zajac korekta a na dnaich zapodam grafiki do edycji.

Voxar
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 23 kwie 2019, o 12:20

Ok, zabieram się za plik stg1, za następne rozdziały mogę się też zabrać, ale najpierw zajmę się tym.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: maximo » 23 kwie 2019, o 13:55

Przejrzałem te czcionki na szybko. Litery "ą", Ć i ł wyglądały mi na niedopracowane.
Zrobiłem fixa do "ą", Ć, Ź ź, ł.

Obrazek

Czcionka.rar
(20.42 KiB) Pobrany 104 razy
A teraz pytanie czysto techniczne. Jak wygląda kwestia przekonwertowania plików tga do pliku tpl i z jakiej wersji gry korzystasz? US/PAL?

Haker5
Posty: 100
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:41

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Haker5 » 23 kwie 2019, o 21:44

Posiadam narzedzie bodajrze BrawlBox ktore umozliwa podmiane danej pojedynczej grafiki w pliku *.tpl wiec jest wszsytko ok tak jak dalem na przykladowym screenie

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: maximo » 26 kwie 2019, o 16:51

Zlokalizowałem plik z grafiki Home Menu z Super Paper Mario i znalazłem plik binarny "HomeButton2_en". Plik binarny o pojemności 561kb z pozoru wyglądał mi na jakiś kontener zawierający archiwa. W NSMB oraz innych grach wygląda to trochę inaczej. Załadowałem go do HexWorkshop i okazało się, że jest to kompresja LZ77 oraz kodowanie U8. Trochę mi to zajęło ponieważ żaden z dostępnych narzędzi nie pomógł mi tego rozpakować. Przeportowałem nowe grafiki z NSMB, skompresowałem, spakowałem do bina i działa dobrze. Używałem własnych narzędzi.
Test na konsoli już przeprowadziłem. W takim wypadku mogę poczuć się bohaterem^^

PS. Na Dolphinie można to uruchomić klikając na enter. Powinno też działać na wersjach US.
Lokalizacja pliku - "hbm"

Plik - http://www.mediafire.com/file/jz8224h59 ... n.bin/file
Załączniki
Home-Menu PaperMario.png

Voxar
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 2 maja 2019, o 17:07

Ok, przetłumaczyłem cały plik stg1.txt, w którym znajdują się teksty występujące w rozdziale 1. oraz w intrze, kiedy zakłada się nowy zapis gry. Było trochę kłopotów, ale jakoś sobie z tym poradziłem. Zapewne będzie jeszcze dużo do poprawienia. Dodatkowo dorzucam listę nazw własnych, jakie występują tam i zapewne w innych plikach też są.


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości