Strona 2 z 13

Re: [Wii] Super Paper Mario

: 25 kwie 2010, o 20:20
autor: maximo
Pliki dds po wstępnej modyfikacji i gotowe do spożycia. Gry nie posiadam, grafik jest trochę.

http://img695.imageshack.us/i/spmario0000png.png/
http://img200.imageshack.us/img200/893/wicon019a.png

Re: [Wii] Super Paper Mario

: 25 kwie 2010, o 21:13
autor: twig
Jak wygląda kwestia przekonwertowania tych plików dds do pliku tpl? Bo z tego co pisał Haker wynika, że nie edycja grafiki a jej ponowne spakowanie nastręcza trudności.

Re: [Wii] Super Paper Mario

: 25 kwie 2010, o 21:44
autor: maximo
Konwersja tak wygląda, że potrzebny był mi plugin do adobe photosop dds. Posiadam również narzędzia które potrafią insertować te pliki na swoje miejsce, a więc wszystkie 200 obrazów do jednego pliku tpl. Potrzebny był również exporter którego dostarczył mi Haker, nie wiem z jakiego żródła go dostał ale nie mogłem go nigdzie znależć. To najzwyklejsze kodowanie game cube, pliki obrazów dds pakowane są na jeden plik. Niestety nawet ddsviewer nie potrafił wyświetlić prawidłowej palety kolorów, dlatego użyłem adobe photoshop. Logo które wykonałem dla New Mario Wii jak i również pozostałych grafik jest o wiele trudniejsze - tło było animowane.

przykład Rezident Evil w tle anim.- http://img9.imageshack.us/i/sbdp084.png/
przykład tradycyjnego pliku tpl Red Steel2 wii nintendo - http://img96.imageshack.us/i/defaultoq.jpg/
Paper Mario- http://img535.imageshack.us/i/effdatasu ... 002ko.png/

Grafiki Paper Mario nie wyglądają tak żle, spokojnie spakowałem je na swoje miejsce, problem jest jeśli edytujemy bezpośrednio plik tpl. Wówczas trzeba liczyć się z każdym kb. (pliki o mniejszej pojemności) przyprawiają najwięcej problemów. Pliki tpl o pojemności 9kb. teoretycznie są niewykonalne.

Re: [Wii] Super Paper Mario

: 26 kwie 2010, o 00:46
autor: twig
Pytałem raczej o to, czy te spakowane pliki działają po zaimportowaniu ich do gry. Haker już dawno miał ten program, który ci przesłał i sądząc z tego co wcześniej pisał to nie tworzy on poprawnych plików tpl. Jak już pisał Haker - rozpakowanie plików tpl i edycja powstałych w ten sposób plików dds to żaden problem - kwestia poświęcenia czasu na zabawę w edytorze grafiki. Problemem jest poprawne zaimportowanie zmienionych plików do pliku tpl.

Re: [Wii] Super Paper Mario

: 26 kwie 2010, o 01:42
autor: maximo
Nie mam tej gry na stanie, niebawem się w nią zaopatrzę, cierpliwości. Tak jak wspomniałem wgw; pliki dds spakowałem (zainportowałem do tpl). Plik spmario 581kb. zmniejszył się do 200kb. Trzeba to będzie sprawdzić na konsoli, do tego ten program po zmodyfikowaniu mojej paczki zwyczajnie tych plików już nie rozpakowuje, ale potrafi za to mój program, którego zastosowałem do importu. Czyli teoretycznie uległa waga, może to mieć skutki a może i nie, należy sprawdzić i zagrać. Jeżeli wszystko będzie działać, to będzie to proste niż przypuszczałem. Czy dobrze obrazuje? mnie się wydaje, że dobrze, najlepiej sprawdzic na photoshop albo innym programie.

program do podglądu grafik dds, mozna wszystkie zobaczyć przesuwając myszką - http://www.speedyshare.com/files/221289 ... w0663a.rar

Re: [Wii] Super Paper Mario

: 26 kwie 2010, o 10:32
autor: Haker5
twig właśnie cały problem był w działaniu tego chociaż ja do grafiki się nie biorę bo nie wiem nic na ten temat, ale zobaczymy wiesz może on jest bardziej obeznany w tym temacie i będzie to działało jak należy. Dzisiaj podeślę już pierwsze screeny z intro przetłumaczonego przez mnie i oczywiście przydała by mi się pomoc wszystkie teksty są w txt wystarczy Notepad++ do edycji i przyjmę każdą pomoc w postaci tłumaczenia lub korekty. Wszystko wykonuje z polskimi znakami dlatego na niektórych obrazeczkach może nie być literek.

Re: [Wii] Super Paper Mario

: 26 kwie 2010, o 15:40
autor: maximo
Na jutro będę miał Paper Mario, także zobaczę co się da zrobić. Wszystkich tam plików tpl nie dostarczyłeś jak zauważyłem, w pliku WARN_EN.tpl znajduje się grafika wiistrap którą spokojnie wykonasz na zwykłym paincie. W środku rzecz jasna jest plik dds ale nie trzeba go exportować na inny format, zwyczajnie tpl można zmienić na png. Z brakującymi znakami również miałem problem, luki natomiast pominąłem w swoim New Mario. Świetna czcionka. "Dopóki" się pisze przez zamknięte ó (mała uwaga).
http://img203.imageshack.us/i/strap.png/

Re: [Wii] Super Paper Mario

: 26 kwie 2010, o 17:50
autor: Haker5
Tak wiem jak się co piszę, ale to nie zostało poprawione po poprzedniku i wszystkie błędy zostaną usunięte. Pracuje ciągle nad tym.

Re: [Wii] Super Paper Mario

: 27 kwie 2010, o 13:21
autor: maximo
Jednak moja paczka nie działa, czyli jest to w inny sposób pakowane. W wersji pal nie znalazłem również pliku o nazwie WARN_EN obrazek powyżej. A mogłoby być piękne logo na samym początku, no cóż, trzeba będzie znależć narzędzie do game cube. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z podobnym problemem, wiem tylko, że Bust a Move ( Wii) jest również w ten sam sposób zakodowany. Pozostaje jednak dalej szukać narzędzi do importowania tych plików, zakładam że to narzędzia do game cube.

Re: [Wii] Super Paper Mario

: 27 kwie 2010, o 14:07
autor: Haker5
Stwórz mi jeden plik z tym głównym logo co podawałeś napisz na nim jakiś duży napis i spakuj go sprawdzę to u mnie ja cały czas walczę z tymi plikami.