[Wii] Super Paper Mario

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Haker5
Posty: 99
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:41

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Haker5 » 19 maja 2019, o 08:29

Dobra, uważam że najlepiej można działać na obu wersjach, czyli jak spolszczeniem będzie w końcowej fazie zrobi się dwie łatki. Już wolę testować to wszystko na wersji NTSC, skoro i tak dużych różnic nie ma. Na tej stronie znalazłem minimalne różnice w plikach tekstowych pomiędzy wersjami: https://tcrf.net/Super_Paper_Mario/Regional_Differences
Nie są to wielkie roznice mozna je skorygowac, a co do przetlumaczonych plikow ze stg1 i stg2 to drobne poprawki wprowadzam jak skoncze zamieszcze poprawione wersje.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 261
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: maximo » 19 maja 2019, o 13:08

Wersje NTSC-US będą działać wszystkie (oczywiście po podmiance tych plików dla wersji US). Sprawdziłem kolejną wersję z neta w NTSC i działa dobrze. Natomiast wersje Pal będą działać tylko te starsze i zdaje się, że oryginalna pudełkowa też będzie adekwatna. Poza tym ja i Haker prawdopodobnie mamy taką samą wersję - MULTI5-[ESPALWii].

Blokada może być nałożona na wersję spatchową (zaktualizowaną) czyli np. od takiego uploadera Ziperto.
Różnice można dostrzeć na screenshocie. Ta pierwsza z lewej to Ziperto (Pal), która blokuje wszelkie zmiany.
Natomiast druga to moja starsza wersja. PAL.

wersja Ziperto.png

Awatar użytkownika
Voxar
Posty: 72
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 19 maja 2019, o 13:59

Blokada może być nałożona na wersję spatchową (zaktualizowaną) czyli np. od takiego uploadera Ziperto.
Różnice można dostrzeć na screenshocie. Ta pierwsza z lewej to Ziperto (Pal), która blokuje wszelkie zmiany.
Natomiast druga to moja starsza wersja. PAL.


wersja Ziperto.png
Moja wersja pal nie pochodzi z Ziperto, bliżej jest jej tej twojej, patrząc teraz na screena, ale nadal nie wiem co jest z nią nie tak. Może dlatego, że pobierałem ją kiedyś jako WBFS, albo WIA (plik archiwalny). Do rzeczy, posiadam teraz wersje NTSC i na niej będę testować. Jak już haker skończy korektę, zajmę się sprawdzaniem, czy dialogi nie wychodzą z ramek. I jeszcze jedna rzecz w sprawie grafik. Pozostają chyba jeszcze do odnalezienia grafiki odpowiadające, kiedy się odbija od wrogów i potrząsa Wiilotem, czyli NICE, GREAT itp.

Awatar użytkownika
Voxar
Posty: 72
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 19 maja 2019, o 18:10

Zająłem się nazwami lokacji, niektóre pozostawiłem oryginalnie takie jak Flipside, czy Underwhere. Znajdują się one na samym początku w pliku global.txt. Załączam jedynie moje sugestie, później wdroży się je do gry.

Haker5
Posty: 99
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:41

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Haker5 » 21 maja 2019, o 01:38

Moja wersja posiada dwie partycje wiec moze byc problem w tym, ze ja posiadam konsole zmodowana chipem, a nie jak wiekszosc softmodem wiec trzeba by tez to zweryfikowac.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 261
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: maximo » 21 maja 2019, o 14:35

Nie ma znaczenia czy masz czipa czy masz softmoda. Co do tych grafik, o których wspomniał Voxar to już je wykonałem.
Natomiast działają tylko w wersji europejskiej. W wersji NTSC po podmianie tych tekstur gra na konsoli się freezuje. Wystarczy tylko podmienić jedną bitmapę i następuje freez. Póki co, moja europejska wersja radzi sobie ze wszelkimi zmianami.

Haker5
Posty: 99
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:41

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Haker5 » 21 maja 2019, o 22:19

Moja wersja PAL rowniez radzi sobie dobrze na konsoli dzialamy pracujemy ostatecznie zmusimy do dzialania na konsoli :D

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 261
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: maximo » 22 maja 2019, o 14:29

Zająłem się nazwami lokacji, niektóre pozostawiłem oryginalnie takie jak Flipside, czy Underwhere. Znajdują się one na samym początku w pliku global.txt. Załączam jedynie moje sugestie, później wdroży się je do gry.
Przesłałem ci na pw czystą wersję Pal z której korzystam. Zajmuje 420mb ponieważ spakowałem to do archiwum wbs. Wypakuj go za pomocą WBS to ISO i będziesz miał Iso 4.37gb - http://www.wbfstoiso.com
Natomiast tekstury o które pytałeś znajdują się w katalogu "a". Pliki należy zamienić na te zakończone kreską -
Czyli jak sama nazwa wskazuje: EFF_excellent_us- zamieniamy na EFF_excellent_us-, ale w żadnym wypadku nie: EFF_excellent_us bo to już nie jest kontener z teksturami tylko plik z kodem źródłowym. Do każdego z tych plików jest przyporządkowany kolejny plik o tej samej nazwie tylko bez kreski na końcu. Tak więc nie możecie się pomylić - w przeciwnym wypadku zawiesi to grę.

Pliki do zamiany znajdują się w katalogu "a" Dodatkowo dodałem wersję US (ale ona i tak wywala freeza) tak więc wymieńcie tylko pliki z PAL.
Tekstury.rar
(38.8 KiB) Pobrany 9 razy

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 261
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: maximo » 22 maja 2019, o 15:38

W tym samym kontenerze znajdują się także sprites sheet's czyli klatki animacji z każdej postaci - Mario, Bowser. Luigi, etc.
W sumie po 3 klatki (statyczne) t.j crouch, jump, hurt. Pozostałe są pocięte, a to dlatego że powstawały na programie do tworzenia animacji szkieletowych takich jak Spine, Spriter, lub Blender.
A potem dzieci chełpią się takimi gupotami^^ - https://www.youtube.com/watch?v=KqGtlcI9e50

Awatar użytkownika
Voxar
Posty: 72
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 23 maja 2019, o 16:17

Przesłałem ci na pw czystą wersję Pal z której korzystam. Zajmuje 420mb ponieważ spakowałem to do archiwum wbs. Wypakuj go za pomocą WBS to ISO i będziesz miał Iso 4.37gb - http://www.wbfstoiso.com
Natomiast tekstury o które pytałeś znajdują się w katalogu "a". Pliki należy zamienić na te zakończone kreską -
Czyli jak sama nazwa wskazuje: EFF_excellent_us- zamieniamy na EFF_excellent_us-, ale w żadnym wypadku nie: EFF_excellent_us bo to już nie jest kontener z teksturami tylko plik z kodem źródłowym. Do każdego z tych plików jest przyporządkowany kolejny plik o tej samej nazwie tylko bez kreski na końcu. Tak więc nie możecie się pomylić - w przeciwnym wypadku zawiesi to grę.

Pliki do zamiany znajdują się w katalogu "a" Dodatkowo dodałem wersję US (ale ona i tak wywala freeza) tak więc wymieńcie tylko pliki z PAL.
Tekstury.rar
Niestety, dzisiaj sprawdziłem twoją wersję i nadal ten sam błąd. Wygląda na to, że to wszystko chyba wynika z mojej przerobionej konsoli, ale mogę się mylić. Jak pisałem wcześniej, będę testował na wersji NTSC.

W najbliższych dniach wyszukam wszystkie nazwy własne jakie znajdę w global.txt i tak samo jak lokacje, wrzucę je do sprawdzenia i razem ustalimy, które lepiej zmienić, bądź pozostawić w takiej wersji jakiej dałem.


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości