[PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(GK2)

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
satan
Posty: 41
Rejestracja: 11 kwie 2012, o 16:26

Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(

Postautor: satan » 11 kwie 2012, o 16:55

Witam! Czy mogę się zapytać, czy może w kwietniu ukażę (e) się te owe (to) spolszczenie? Sam ciągle czekam na te (to) spolszczenie, jestem cierpliwy tylko się pytam z ciekawości.
Pozdrawiam!

-- 11 kwi 2012, o 19:31 --

Edit: Przepraszam, przeczytałem regulamin. A tak to jestem nowy, więc już się to nie zdarzy(.)

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(

Postautor: mendosa » 11 kwie 2012, o 21:23

Nie jestem w stanie podać terminu wydania spolszczenia, od ostatniej aktualizacji tematu (2 kwietnia), zrobiłem sobie od niego odpoczynek. Więcej wkrótce. Be Vigilant!

P.S.
Popracuj nad ortografią, wprowadziłem kilka zmian w Twoim poście.
N.E.M.O.

Awatar użytkownika
satan
Posty: 41
Rejestracja: 11 kwie 2012, o 16:26

Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(

Postautor: satan » 12 kwie 2012, o 08:37

Witam! Czy mogę się zapytać, czy może w kwietniu ukażę (e) się te owe (to) spolszczenie? Sam ciągle czekam na te (to) spolszczenie, jestem cierpliwy tylko się pytam z ciekawości.
Pozdrawiam!

-- 11 kwi 2012, o 19:31 --

Edit: Przepraszam, przeczytałem regulamin. A tak to jestem nowy, więc już się to nie zdarzy(.)
To było w pośpiechu, więc błędy ortograficzne zawsze "mile" widziane.

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(

Postautor: mendosa » 13 kwie 2012, o 20:49

satan - odpowiadając na PW w sprawie, z którymi wersjami gry będzie działać spolszczenie (przy okazji - utarło się, iż (cytat za M. Rejem) takie pytania zadajemy w temacie dotyczącym spolszczenia, a nie przez PW) - spolszczenie, będzie działać z każdą, dostępną (i paroma niedostępnymi ;) ) wersją gry. Wszystko zostanie dokładnie opisane, gdy zostanie wydany instalator spolszczenia.

A wydany zostanie, po testach :D. Be Vigilant!
N.E.M.O.

Awatar użytkownika
satan
Posty: 41
Rejestracja: 11 kwie 2012, o 16:26

Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(

Postautor: satan » 14 kwie 2012, o 22:01

Dobrze, już więcej błędów nie będę popełniać ;). Cóż, wystarczy tylko czekać, więc powodzenia :)

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(

Postautor: mendosa » 6 maja 2012, o 11:04

Przy okazji prezentacji pojedynczych grafik z Gabriela 2 (na Krzykaczu), wyszły na jaw niedostatki, głównie interpunkcyjne. Korekty tekstów do grafik podjęła się Ysska. Be Vigilant!
N.E.M.O.

SpokoWap
Posty: 23
Rejestracja: 14 wrz 2008, o 13:57
Kontakt:

Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(

Postautor: SpokoWap » 13 maja 2012, o 12:12

Wczoraj odkurzyłem sobie płytę z GK2. Po uporaniu się z szeregiem problemów (które dręczyły mnie już lata temu, na gorszym sprzęcie) grę udało się odpalić. Pozostaje tylko czekać na wydanie polonizacji :) A czekam bardzo, przyznaje bez bicia. Ile jeszcze planujecie przeprowadzić korekt? Jeśli jakimś przypadkiem brakuje Wam chętnego, to ja mógłbym, no wiecie... ;)

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(

Postautor: mendosa » 22 lip 2012, o 10:18

Korekt już nie będzie (będą jeszcze betatesty - 2), najwyżej będę korygował, po korektach. Polecam lekturę viewtopic.php?f=7&t=1310 . A szczerze mówiąc "Fafafafa fa fafafafa", możliwe iż (:) pojadę po bandzie. Be Vigilant!

-- 21 lip 2012, o 22:17 --

Pora na... aktualizację? Ponieważ po bandzie pojechał ktoś inny (o tym w kolejnym "dopisku" aktualizacyjnym), zmieniły się plany dotyczące wydania tego spolszczenia (o ile kiedykolwiek takie były).

Ale po kolei, zacznijmy od statusu projektu - projekt jest aktywny, choć kusi mnie kolejne zawieszenie, choćby z racji tego, że udałem się na gościnne występy do projektu Day of the Tentacle (korekta).

Reszta w... kolejnym "dopisku" aktualizacyjnym, zatem - Be Vigilant! :)

-- 22 lip 2012, o 10:23 --

Sam nie wiem, jak to zgrabnie ująć - może tak - ponieważ od dwóch miesięcy nie mogę się skontaktować z twigiem - ani przez PW, ani przez forumowy Krzykacz - w ostatnim PW sprzed dwóch tygodni, zadałem mu pytania o to, czy jest zainteresowany dalszymi pracami przy projekcie, a jeżeli nie jest, to czy przekaże mi efekty swojej pracy nad grafikami (które prezentował wcześniej w tym temacie), poprosiłem również o odpowiedź do 20 lipca, i zaznaczyłem, że jeśli tego nie zrobi, uznam że z projektu się wycofał i tych grafik mi nie przekaże. Ponieważ odpowiedzi nie otrzymałem, wnioski nasuwają się same - rola twiga ogranicza się zatem do (w świetle późniejszych zdarzeń) przeszkadzania w projekcie.

Podsumowując - mamy obecnie 9 zrobionych grafik - no i brak grafika na pokładzie :) . Dalsze losy projektu zależą w dużej mierze od moich rozmów z Johnnym i Norkiem, którzy wstępnie zaoferowali pomoc przy edycji tychże grafik. Ja jednak największy kłopot będę miał z tym, komu co przydzielić - w ogóle mnie to dość "przytłacza" obecnie. Bądźcie czujni :)
N.E.M.O.

Awatar użytkownika
satan
Posty: 41
Rejestracja: 11 kwie 2012, o 16:26

Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(

Postautor: satan » 27 lip 2012, o 22:26

Trudna sprawa. Mogę tak to ująć :). Powodzenia

-- 28 sie 2012, o 21:37 --

Czy można się spytać, jaka jest teraz sytuacja ze spolszczeniem?

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(

Postautor: mendosa » 2 gru 2012, o 09:33

-----------------------------------------2-09-2012-----------------------------------------

Oto i obiecana aktualizacja. Projekt jest nadal aktywny, pozyskałem współpracowników, którzy obecnie zajmują się edycją grafik do Gabriela 2. A są to: mikolajeczek i YaReX. Postęp trudno ocenić, obecnie mamy zrobionych około 50, z około 700 grafik - około, ponieważ niektóre, wcześniej przewidziane do edycji - jednak jej nie wymagają. Ja obecnie kończę (mam przynajmniej nadzieję zrobić to dziś, bądź jutro) wklepywać teksty do ostatnich grafik, teksty w sensie do umieszczenia na tych grafikach. Gdy skończę zrobię konwersję gotowych już grafik, i sam wezmę się za edycję. Zatem Be Vigilant! :)

----------------------------------------28-10-2012-----------------------------------------

Postanowiłem zaktualizować temat, głównie dlatego, że ubiegły tydzień okazał się niezwykle owocny dla naszego projektu. Do spółki z YaReXem wykonaliśmy ponad dwieście (sic!) grafik do Gabriela! :D Większość z nich to moja sprawka, ale muszę przyznać - że w przeważającej części były to łatwe zadania, polegające na nałożeniu warstwy tekstowej na inną, przeźroczystą. Choć i tak gra sprawiała kłopoty - problem rozwiązałem dopiero podglądając hiszpański pakiet lokalizacyjny, i podmieniając "zagnieżdżoną" w oryginalnych plikach paletę barw. Dobrze, teraz może o tym, co jeszcze do zrobienia zostało - niestety sporo. Sama zagadka "Klingmann", zawiera prawie trzysta grafik:
! Tu UWAGA!
Spoiler!
Najpierw nagrywasz rozmowę z pewnym człowiekiem. Potem używając dwukasetowca musisz spreparować z wypowiadanych przez niego słów odpowiednią wiadomość, którą następnie używając telefonu wykorzystujesz, aby się dostać w pewne miejsce. Dlatego (prawie) każde słowo jest osobno, i dlatego występuje w dwóch wersjach kolorów - bo jak widać na zrzucie, gdy najedziesz na słowo - tak ono, jak i jego tło zmieniają barwę. Kolejność wyrazów jest obligatoryjna, dlatego się mocno przy tłumaczeniu gimnastykowałem, a i tak nie ma pewności jak to zadziała. ;D
O.K. - to ile jeszcze tego zostało? Zakładając, że mikolajeczek wykona wszystkie grafiki, które przerzucił do swojego folderu (44, cześć już zrobił), i ich nie licząc - pozostało około 520 plików. Tak, nie wydaje Wam się - początkowe szacunki okazały się za niskie, gdyż w trakcie prac ukazało się moim oczom jeszcze ładnych kilkadziesiąt (jak nie kilkaset) grafik. Z czego to wynika? Ano z tego, że pewne pliki zawierają po kilka/kilkadziesiąt pętli, a w każdej pętli od kilku, do kilkudziesięciu obrazków. Przykładowo - Klingmann - to jest jeden plik.

Prace trwają, bądźcie czujni :)

----------------------------------------02-12-2012-----------------------------------------

Nadszedł grudzień, dobiega końca rok 2012, pora więc na garść informacji z frontu walki z Bestią. Śmiało mogę stwierdzić, że edycja grafik jest na ukończeniu. Z jednym zastrzeżeniem - najpewniej odpadnie "Klingmann" - z powodu opisywanych już problemów technicznych z tą zagadką, które przekładają się na dylematy tłumaczeniowe. Okazało się również, że problemy opisywane powyżej dają się we znaki także przy innych grafikach - jednak tam wystarczy "ściaśnić" tekst, lub nieco zmienić tłumaczenie (owszem, bywa to karkołomne, jednak da się zrobić bez jakiegoś znaczącego uszczerbku dla jakości tłumaczenia). Mam zamiar opisać moje dylematy w osobnym temacie, a także zrobić ankietę - chciałbym poznać zdanie innych tłumaczy i osób zainteresowanych tym spolszczeniem.
N.E.M.O.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości