Inne projekty Robina i Emoonii

Oficjalny kącik http://www.balamb.pl/
Awatar użytkownika
Robin
Posty: 298
Rejestracja: 19 maja 2008, o 10:04
Grupa: CosmoFF
Kontakt:

Inne projekty Robina i Emoonii

Postautor: Robin » 28 maja 2009, o 14:45

Tak dla informacji:

Jakby mi było mało roboty (:P), rozgryzłem formaty 2 gier, które przetłumaczę, jako kolejne projekty, obydwa w fazie początkowej:

  • Crisis Core: Final Fantasy VII [PSP]
    Final Fantasy X [PS2]

Coś nam ta seria do gustu przypadła :P :)
www.balamb.pl
Smrtka je tradiční personifikace smrti, zpodobněná jako kostlivec s kosou, často bývá zobrazována v černém hábitu.

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: Inne projekty Robina i Emoonii

Postautor: Norek » 28 maja 2009, o 15:48

No proszę, pogratulować zatem:D
W takim razie czekamy na więcej info odnośnie startu z tłumaczeniami:)
Pozdrawiam!
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: Inne projekty Robina i Emoonii

Postautor: ffgriever » 28 maja 2009, o 17:17

O, miło. Tak się akurat składa, że ostatnio rozmawialiśmy z norkiem na temat tłumaczenia z japońskiego FFX... W każdym razie czekam na rezultat.

PS. Będzie miło, bo po okami biorę się za FFXII (w sumie edytory już są, berion fonta ma zrobić ładniejszego niż mój lada dzień) i postaram się jakoś dobrze oprogramować norkowi FFT, żeby sam mógł sobie przy nim grzebać. Będzie prawie cała seria FF po polsku... niestety "prawie" (została by trójeczka <ta prawdziwa trójka>, dokończyć dwójkę, FFX-2 i gry spoza głównej serii).

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: Inne projekty Robina i Emoonii

Postautor: szczuru » 28 maja 2009, o 19:33

FFX?? :O Normalnie macie u mnie kilka skrzynek piwa za ten projekt :D

//Edit

Jak już wyżej wspomniał ffgriver, miło by było gdybyście pod lupę wzieli japońskiego (tzn dub japoński) FFX'a
by Szczuru

Awatar użytkownika
Isao
Posty: 5
Rejestracja: 25 maja 2009, o 10:50
Grupa: 'żadna grupa'
Kontakt:

Re: Inne projekty Robina i Emoonii

Postautor: Isao » 28 maja 2009, o 23:12

No naprawdę pogratulować wyboru... gra dla, której człowiek był gotów zakupić PS2 [;
Z niecierpliwością również będę oczekiwać jakichś nowych wiadomości związanych z projektem.
(W razie gdyby potrzebna była jakaś dodatkowa duszyczka przy pomocy związanej z korektą tłumaczeniem
chętnie mógłbym wspomóc skromnie bo skromnie, ale... :))

Awatar użytkownika
Robin
Posty: 298
Rejestracja: 19 maja 2008, o 10:04
Grupa: CosmoFF
Kontakt:

Re: Inne projekty Robina i Emoonii

Postautor: Robin » 29 maja 2009, o 11:26

Prace będą wyglądać tak, że najpierw będzie wzięte na tapetę Crisis Core, a w dniach, gdy będzie się nam nudziło przy tym projekcie, będziemy machać FFX :P Musimy jeszcze dorwać PS2, bo nie mamy (za to grę już tak) ;)

Szczuru - jak będziesz mieszkańcem Ogrodu, to skrzynka piwa nie będzie potrzebna :P

ffgriever (lubię Twojego nicka, jest taki ósemkowy :P) - FFX-2 jest w 90% technicznie identyczny z FFX ;)
www.balamb.pl
Smrtka je tradiční personifikace smrti, zpodobněná jako kostlivec s kosou, často bývá zobrazována v černém hábitu.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Inne projekty Robina i Emoonii

Postautor: Berion » 29 maja 2009, o 23:33

Tylko prawdziwy sado-maso weźmie się się za syf jakim jest FFX-2... //;}
Lepszy już ten ET co gdzieś w Nevadzie zakopany...
~ Primum non nocere ~

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: Inne projekty Robina i Emoonii

Postautor: ffgriever » 13 lip 2009, o 23:03

Hmmm... A ja trochę jeszcze pomęczę w kwestii FFX. Z czystej ciekawości (ciekawość to jedno, ale że leniwy jestem, nie chce mi się samemu poszperać a ty pewnie to info masz, skoro się zabierałeś do tej gry choćby w najmniejszym stopniu).

Jak wygląda sprawa tablicy plików w FFX? Też jest tak zakręcona jak w FFXII?

W FFXII jest podzielona na 0x24 typy plików i dla każdego z nich jest osobna tablica... ale to nic. Tablice są zmieszane razem i skompilowane w jedną całość. Ale to też jeszcze nic. Czasami wartość dotycząca jednego pliku jest rozdzielona tak, że pierwsze 8 bitów leży kilka kB dalej niż następne, itd. ;) (choć najczęściej któreś z dwóch bajtów leżą obok siebie, dla elementu zero zawsze są w ciągu). Do tego na końcu dodaje do wyniku jakąś z sufitu wziętą wartość (1f4 - w sumie to nie całkiem z sufitu, bo to początkowy sektor tego, co nazwać można "mungem"). Sam kod wyszukujący nie jest do tego cały czas w pamięci, ale jest kopiowany tylko w razie potrzeby Przyznam się szczerze, że jeśli nie udałoby mi się znaleźć tego algorytmu w pliku wykonywalnym ff12 i prześledzić go na debugerze, to raczej na podstawie samego pliku z tablicami ciężko byłoby znaleźć właściwy algorytm wyszukiwania położenia pliku (co nie znaczy, że nie można by tego obejść, bo pliki mają bardzo specyficzne nagłówki ;) ). To nie zmienia jednak faktu, że na podstawie typu (np. tylko lokacje, jeden z kilku typów modeli i animacji, itd.) i numeru pliku (w obrębie typu) mogę odnaleźć jego położenie na dysku dvd (startowy sektor) - rozmiar przed kompresją, po kompresji i sposób kompresji (są trzy, null, odmiana lzss i rle) jest pobierany w podobny sposób, funkcje różnią się tylko odrobinę (choć akurat wielkość zdekompresowanego pliku jest zawarta także w nagłówku i sam dekompresor w grze tylko to bierze w sumie pod uwagę - można zmeinić rozmiar tam a nie zmienić w tablicy a wszystko nadal będzie działać dla skompresowanych plików... dla nieskompresowanych zrobi się masakra lub zwieszka).

No i tutaj następne pytanie. Miałeś w FFX jakąś tablicę nazw? W FFXII mogę z grubsza zgadnąć nazwę pliku dopiero po jego wypakowaniu (niektóre pliki zawierają po dekompresji albo swoją nazwę, albo nazwę pliku źródłowego, z którego zostały skompilowane.

Awatar użytkownika
Robin
Posty: 298
Rejestracja: 19 maja 2008, o 10:04
Grupa: CosmoFF
Kontakt:

Re: Inne projekty Robina i Emoonii

Postautor: Robin » 21 lip 2009, o 16:14

Tablica plików jest zakręcona, ale w inny sposób :P
Przecież to niemożliwe, żeby dwie różne gry ze Square korzystały z takich samych rozwiązań, no co Ty :)

Tablica nazw... generalnie nazwa dla danego miejsca jest, choć nie w formie listy (zbyt łatwo jak na Square) ale w formie takiej, że widać nazwę dopiero w środku pliku, po wypakowaniu odpowiedniego kawałka :P Ale to w przypadku Square jest standard - w FF8 też tak jest.
No i problem jest z pakowaniem - nie wszędzie pakowanie następuje w ten sam sposób, czasem jest jakaś modyfikacja LZ/RLE... choć działa to tak sprytnie, że wypakowanie jest bezproblemowe przy korzystaniu z LZ/RLE ;)

Na razie współpracuję z jednym Brazylijczykiem i wymieniamy się odkryciami w sprawie FFX. :P
FFX-2 jest bardzo podobnie zrobione do FFX.

W sprawie FF7CC - niedługo pojawi się mała reklama projektu.
www.balamb.pl
Smrtka je tradiční personifikace smrti, zpodobněná jako kostlivec s kosou, často bývá zobrazována v černém hábitu.

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: Inne projekty Robina i Emoonii

Postautor: szczuru » 2 lis 2009, o 22:46

Są jakieś postępy? :) Może zarzucił byś garścią informacji/screenów? :)


Wróć do „CosmoFF”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości