[PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

masagrator
Posty: 45
Rejestracja: 24 gru 2018, o 20:05

Re: [PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

Postautor: masagrator » 26 mar 2019, o 14:25

UnityEx jest obecnie najlepszy.

Wszystko zależy od gry. Jedne gry mają teksty w pliku *.txt, inne w *.csv, inne w *.xml, a jeszcze inne są w niestandardowych plikach, w UnityEx oznaczone dość często numerkami z minusem i bez (i mogą być jeszcze inne). Wystarczy wypakować wszystko i np. Notepad++ wyszukać w całym folderze frazy, która się pojawia w grze.

Awatar użytkownika
tomo92s
Posty: 26
Rejestracja: 16 lip 2019, o 16:28

Re: [PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

Postautor: tomo92s » 16 lip 2019, o 16:31

Próbuję znaleźć pliki językowe w grze Tiny Room Stories: Town Mystery na Androida. Przeszukałem chyba wszystko i nie znalazłem pliku z tekstem. Na teksturach są tylko niektóre elementy świata ale dialogów brak. Ktoś pomoże?

masagrator
Posty: 45
Rejestracja: 24 gru 2018, o 20:05

Re: [PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

Postautor: masagrator » 16 lip 2019, o 17:34

Próbuję znaleźć pliki językowe w grze Tiny Room Stories: Town Mystery na Androida. Przeszukałem chyba wszystko i nie znalazłem pliku z tekstem. Na teksturach są tylko niektóre elementy świata ale dialogów brak. Ktoś pomoże?
global-metadata sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
tomo92s
Posty: 26
Rejestracja: 16 lip 2019, o 16:28

Re: [PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

Postautor: tomo92s » 16 lip 2019, o 17:41

Niestety nie da się odczytać treści z tego pliku
Obrazek

masagrator
Posty: 45
Rejestracja: 24 gru 2018, o 20:05

Re: [PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

Postautor: masagrator » 16 lip 2019, o 18:19

Bo nie do każdego pliku da się użyć notatnika. Poszukaj jakiegoś tekstu z gry w plikach (np. New game, jeśli go używa). Jeśli posiada StreamingAssets z plikami bez rozszerzenia, to musisz je zdekompresować.

Awatar użytkownika
tomo92s
Posty: 26
Rejestracja: 16 lip 2019, o 16:28

Re: [PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

Postautor: tomo92s » 17 lip 2019, o 07:38

Nie znalazłem niestety nic z tekstem. Nawet zwykła edycja grafiki powoduje crash gry po ponownej kompilacji.

Awatar użytkownika
sb8gapi
Posty: 401
Rejestracja: 13 lip 2013, o 21:13

Re: [PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

Postautor: sb8gapi » 18 lip 2019, o 21:37

Przyglądając się tej rozmowie postanowiłem sprawdzić, jak to jest z tym tekstem w opisywanej grze:Tiny Room Stories: Town Mystery.
A przy okazji nieco uaktualnić mój poradnik.
Tekst z gry znajduje się w zupełnie innym pliku niż podał masagrator (global-metadata).
A mianowicie jest w pliku: 4979c423732969c4c9b4fab559581625 w folderze Data.
Ale, żeby przygotować spolszczenie na Androida należy najpierw plik apk dekompilować (zwykle wypakowanie plików i spakowanie nie działa, bo apk wymaga podpisu). Po edycji plików trzeba Skompilować apk i podpisać.
Proponuje w tym celu użyć: APK Easy Tool portable. Uruchamiamy program i otwieramy plik apk. Klikamy na Decompile i czekamy. Pliki będą w folderze: 1-Decompiled APKs.
Następnie trzeba wyszukać plik z tekstem. Już w poradniku opisywałam jak to się robi (zazwyczaj ten sposób działa).
W tym przypadku także.
Należy użyć programu, który ma wyszukiwanie pełnotekstowe. Ja osobiście używam Total Commandera, ale można to zrobić w Notepad++ lub w innym programie.

Plik z tekstem możemy wyszukać na kilka sposobów np: Total Commander -> Polecenia -> Szukaj... Szukaj w: podajemy miejsce plików gry assets, z w których szukamy frazy. Zaznaczamy: Szukaj tekst i w wierszu obok wpisujemy szukanej frazy.
Zawartość plików możemy przeszukiwać też w Notepad++ -> Szukaj -> Szukaj w plikach i postępujemy podobnie jak w Total Commanderze. Możemy zawęzić zakres poszukiwań zaznaczając: Tylko całe wyrazy i\lub Uwzględniaj wielkość liter.

Gdy już znajdziemy plik, wypakowujemy go za pomocą UnityEx. Ale okazuje się, że to nie jest zwykły tekst i edycja w Notepad++ odpada. Ale nasi sąsiedzi za wschodniej granicy przygotowali narzędzie do edycji tekstów w grach UNITY o nazwie Unity Text, także stworzyli UnityEx.
https://forum.zoneofgames.ru/topic/47582-unitytext/
Można w nim bezpośrednio edytować plik z tekstem (edycja jest prosta). Zalecane jest skopiowanie pliku do innej lokalizacji i edycja.
1. Otwieramy plik w Patch to files klikając na trzy kropki "..."
2. Klikamy lewym przyciskiem w wybrany tekst i edytujemy. Po skończonej edycji klikamy na kolejny tekst. (Możliwa jest edycja po kliknięciu prawym przyciężkim w kolumnie File i wybranie Edit - otworzy się okienko edycji - przydatne przy długich tekstach - zapisujemy klikając na znak równości "=".).
3. Gdy skończymy edycje pliku klikamy na Pack
4. Jest też wyszukiwarka tekstu (której raczej nie trzeba opisywać).

Gry już mamy plik po edycji i Spakowaniu kopiujemy do lokalizacji, gdzie był oryginał (chyba, że edytowany był oryginalny plik).
Pakujemy plik z tekstem za pomocą UnityEx do formatu assets, a następnie kopiujemy do folderu gdzie mamy Dekompilowany apk za pomocą APK Easy Tool portable. Wybieramy Compile (ważne, aby w programie była zaznaczona opcja w sekcji Sign - Sign apk after compile. Wtedy apk po Kompilacji zostanie automatycznie podpisana. Można podpisać też potem klikając na Sign apk.
Jeśli wszytko zrobiliśmy poprawnie akt jest gotowe do instalacji. Przed instalacją modyfikowanego pliku apk należy odinstalować oryginalną grę i włączyć w systemie Android Instalowanie aplikacji z nieznanych źródeł.


Pozostaje jeszcze kwestia czcionki, ale ten temat był już wielokrotnie opisywany w poradniku. Dla ułatwienia podam, że Unity Studio po otworzeniu folderu z plikami Split połączy je w jeden plik assets, to samo zrobi UnityEx po otwarciu pierwszego pliku split.
Czcionki:
Arial.ttf - 56c59f4ecd2348d41abca4cc46a07e11
YanoneKaffeesatz-Regular.ttf - sharedassets0
YanoneKaffeesatz-ExtraLight.ttf - sharedassets0
LiberationSans SDF Atlas.tex.dds - sharedassets0 - do czcionki tablica znaków w formacie bin: sharedassets0_00001.-2
YanoneKaffeesatz-Regular SDF Atlas.tex.dds - sharedassets1 - do czcionki tablica znaków w formacie bin: sharedassets1_00001.-4
RobotoCondensed-Bold.ttf - sharedassets9

Do wyszukiwania grafiki i czcionek zalecam używanie Unity Studio lub po wypakowaniu plików za pomocą UnityEx przeglądanie DDS za pomocą XnView lub InfranView.

Do edycji tablicy znaków Bin można użyć HxD - opis jest w poradniku.
viewtopic.php?f=75&t=2295#p30672

Ogólnie to przed przystąpieniem do spolszczania gier na Unity zalecam przynajmniej przejrzenie tego poradnika. Część informacji jest już nieaktualna (nowsze narzędzia), ale większość jest nadal aktualna.

Większość opisanych narzędzi do pobrania. Jest to narzędziowy niezbędnik przy tworzeniu spolszczeń na silniku UNITY.


https://www.dropbox.com/s/1fts6gh64wobb ... l.zip?dl=0

Dołączam też screen z gry, aby pokazać, że narzędzia opisane tutaj działają i da się stworzyć spolszczenie (kwadraty zamiast polskich znaków świadczą o tym, że w czcionce ich brak - trzeba je dodać), ale to już inna para kaloszy. Czasem gra zawiera czcionkę z polskimi znakami, ale nie zawsze.
Załączniki
Screen.jpg
Screen z gry po modyfikacji pliku tekstowego i instalacji zmodyfikowanej wersji na urządzaniu z Androidem.

Awatar użytkownika
sb8gapi
Posty: 401
Rejestracja: 13 lip 2013, o 21:13

Re: [PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

Postautor: sb8gapi » 19 lip 2019, o 01:04

Polecam także zapoznanie się z tym wątkiem poradnika:

viewtopic.php?f=75&t=2295#p22893
oraz ze wspomnianym już
viewtopic.php?f=75&t=2295&p=2527

Szczególnie z tematami dotyczącymi czcionek (Czcionka w formacie tektury TEX z tablicą znaków FNT, Czcionki w grach Unity), oraz w razie potrzeby z opisem podziału pliku assets na kawałki (split), choć może nie być to konieczne (nie sprawdzałem, czy w przypadku tej gry zamiast plików split działa cały zwykły plik assets niepodzielony), jeśli nie to ponownie trzeba go podzielić na części.
download/file.php?id=2714&mode=view
download/file.php?id=2713&mode=view

Możliwe jest stworzenie czcionki (Bitmapa + tablica znaków np BIN) w programie autorstwa "AngelCode" o nazwie Bitmap Font Generator:
Opis w temacie: Własna czcionka w grach UNITY.

viewtopic.php?f=75&t=2295&p=22893&hilit ... tor#p22893

Awatar użytkownika
tomo92s
Posty: 26
Rejestracja: 16 lip 2019, o 16:28

Re: [PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

Postautor: tomo92s » 19 lip 2019, o 09:52

Dzięki za pomoc sb8gapi
Można podmienić czcionkę na inną aby były polskie znaki czy musi być oryginalna?
Może pomógłbyś mi ogarnąć polskie znaki do tej gry? Wpisałbym Cię do projektu.
Obrazek

Awatar użytkownika
tomo92s
Posty: 26
Rejestracja: 16 lip 2019, o 16:28

Re: [PORADNIK] Unity Assets Explorer, czyli edycja gier Unity

Postautor: tomo92s » 19 lip 2019, o 15:50

Dodam że powyższa czcionka po wypakowaniu wyświetla polskie znaki. W grze niestety już to nie działa
Obrazek


Wróć do „Poradniki”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości