Nie są to wielkie roznice mozna je skorygowac, a co do przetlumaczonych plikow ze stg1 i stg2 to drobne poprawki wprowadzam jak skoncze zamieszcze poprawione wersje.Dobra, uważam że najlepiej można działać na obu wersjach, czyli jak spolszczeniem będzie w końcowej fazie zrobi się dwie łatki. Już wolę testować to wszystko na wersji NTSC, skoro i tak dużych różnic nie ma. Na tej stronie znalazłem minimalne różnice w plikach tekstowych pomiędzy wersjami: https://tcrf.net/Super_Paper_Mario/Regional_Differences
[Wii] Super Paper Mario
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: [Wii] Super Paper Mario
Re: [Wii] Super Paper Mario
Wersje NTSC-US będą działać wszystkie (oczywiście po podmiance tych plików dla wersji US). Sprawdziłem kolejną wersję z neta w NTSC i działa dobrze. Natomiast wersje Pal będą działać tylko te starsze i zdaje się, że oryginalna pudełkowa też będzie adekwatna. Poza tym ja i Haker prawdopodobnie mamy taką samą wersję - MULTI5-[ESPALWii].
Blokada może być nałożona na wersję spatchową (zaktualizowaną) czyli np. od takiego uploadera Ziperto.
Różnice można dostrzeć na screenshocie. Ta pierwsza z lewej to Ziperto (Pal), która blokuje wszelkie zmiany.
Natomiast druga to moja starsza wersja. PAL.
Blokada może być nałożona na wersję spatchową (zaktualizowaną) czyli np. od takiego uploadera Ziperto.
Różnice można dostrzeć na screenshocie. Ta pierwsza z lewej to Ziperto (Pal), która blokuje wszelkie zmiany.
Natomiast druga to moja starsza wersja. PAL.
Re: [Wii] Super Paper Mario
Moja wersja pal nie pochodzi z Ziperto, bliżej jest jej tej twojej, patrząc teraz na screena, ale nadal nie wiem co jest z nią nie tak. Może dlatego, że pobierałem ją kiedyś jako WBFS, albo WIA (plik archiwalny). Do rzeczy, posiadam teraz wersje NTSC i na niej będę testować. Jak już haker skończy korektę, zajmę się sprawdzaniem, czy dialogi nie wychodzą z ramek. I jeszcze jedna rzecz w sprawie grafik. Pozostają chyba jeszcze do odnalezienia grafiki odpowiadające, kiedy się odbija od wrogów i potrząsa Wiilotem, czyli NICE, GREAT itp.Blokada może być nałożona na wersję spatchową (zaktualizowaną) czyli np. od takiego uploadera Ziperto.
Różnice można dostrzeć na screenshocie. Ta pierwsza z lewej to Ziperto (Pal), która blokuje wszelkie zmiany.
Natomiast druga to moja starsza wersja. PAL.
wersja Ziperto.png
Re: [Wii] Super Paper Mario
Zająłem się nazwami lokacji, niektóre pozostawiłem oryginalnie takie jak Flipside, czy Underwhere. Znajdują się one na samym początku w pliku global.txt. Załączam jedynie moje sugestie, później wdroży się je do gry.
Re: [Wii] Super Paper Mario
Moja wersja posiada dwie partycje wiec moze byc problem w tym, ze ja posiadam konsole zmodowana chipem, a nie jak wiekszosc softmodem wiec trzeba by tez to zweryfikowac.
Re: [Wii] Super Paper Mario
Nie ma znaczenia czy masz czipa czy masz softmoda. Co do tych grafik, o których wspomniał Voxar to już je wykonałem.
Natomiast działają tylko w wersji europejskiej. W wersji NTSC po podmianie tych tekstur gra na konsoli się freezuje. Wystarczy tylko podmienić jedną bitmapę i następuje freez. Póki co, moja europejska wersja radzi sobie ze wszelkimi zmianami.
Natomiast działają tylko w wersji europejskiej. W wersji NTSC po podmianie tych tekstur gra na konsoli się freezuje. Wystarczy tylko podmienić jedną bitmapę i następuje freez. Póki co, moja europejska wersja radzi sobie ze wszelkimi zmianami.
Re: [Wii] Super Paper Mario
Moja wersja PAL rowniez radzi sobie dobrze na konsoli dzialamy pracujemy ostatecznie zmusimy do dzialania na konsoli :D
Re: [Wii] Super Paper Mario
Przesłałem ci na pw czystą wersję Pal z której korzystam. Zajmuje 420mb ponieważ spakowałem to do archiwum wbs. Wypakuj go za pomocą WBS to ISO i będziesz miał Iso 4.37gb - http://www.wbfstoiso.comZająłem się nazwami lokacji, niektóre pozostawiłem oryginalnie takie jak Flipside, czy Underwhere. Znajdują się one na samym początku w pliku global.txt. Załączam jedynie moje sugestie, później wdroży się je do gry.
Natomiast tekstury o które pytałeś znajdują się w katalogu "a". Pliki należy zamienić na te zakończone kreską -
Czyli jak sama nazwa wskazuje: EFF_excellent_us- zamieniamy na EFF_excellent_us-, ale w żadnym wypadku nie: EFF_excellent_us bo to już nie jest kontener z teksturami tylko plik z kodem źródłowym. Do każdego z tych plików jest przyporządkowany kolejny plik o tej samej nazwie tylko bez kreski na końcu. Tak więc nie możecie się pomylić - w przeciwnym wypadku zawiesi to grę.
Pliki do zamiany znajdują się w katalogu "a" Dodatkowo dodałem wersję US (ale ona i tak wywala freeza) tak więc wymieńcie tylko pliki z PAL.
Re: [Wii] Super Paper Mario
W tym samym kontenerze znajdują się także sprites sheet's czyli klatki animacji z każdej postaci - Mario, Bowser. Luigi, etc.
W sumie po 3 klatki (statyczne) t.j crouch, jump, hurt. Pozostałe są pocięte, a to dlatego że powstawały na programie do tworzenia animacji szkieletowych takich jak Spine, Spriter, lub Blender.
A potem dzieci chełpią się takimi gupotami^^ - https://www.youtube.com/watch?v=KqGtlcI9e50
W sumie po 3 klatki (statyczne) t.j crouch, jump, hurt. Pozostałe są pocięte, a to dlatego że powstawały na programie do tworzenia animacji szkieletowych takich jak Spine, Spriter, lub Blender.
A potem dzieci chełpią się takimi gupotami^^ - https://www.youtube.com/watch?v=KqGtlcI9e50
Re: [Wii] Super Paper Mario
Niestety, dzisiaj sprawdziłem twoją wersję i nadal ten sam błąd. Wygląda na to, że to wszystko chyba wynika z mojej przerobionej konsoli, ale mogę się mylić. Jak pisałem wcześniej, będę testował na wersji NTSC.Przesłałem ci na pw czystą wersję Pal z której korzystam. Zajmuje 420mb ponieważ spakowałem to do archiwum wbs. Wypakuj go za pomocą WBS to ISO i będziesz miał Iso 4.37gb - http://www.wbfstoiso.com
Natomiast tekstury o które pytałeś znajdują się w katalogu "a". Pliki należy zamienić na te zakończone kreską -
Czyli jak sama nazwa wskazuje: EFF_excellent_us- zamieniamy na EFF_excellent_us-, ale w żadnym wypadku nie: EFF_excellent_us bo to już nie jest kontener z teksturami tylko plik z kodem źródłowym. Do każdego z tych plików jest przyporządkowany kolejny plik o tej samej nazwie tylko bez kreski na końcu. Tak więc nie możecie się pomylić - w przeciwnym wypadku zawiesi to grę.
Pliki do zamiany znajdują się w katalogu "a" Dodatkowo dodałem wersję US (ale ona i tak wywala freeza) tak więc wymieńcie tylko pliki z PAL.
Tekstury.rar
W najbliższych dniach wyszukam wszystkie nazwy własne jakie znajdę w global.txt i tak samo jak lokacje, wrzucę je do sprawdzenia i razem ustalimy, które lepiej zmienić, bądź pozostawić w takiej wersji jakiej dałem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości