Strona 3 z 8

Re: [PS2][XBOX] Silent Hill 2

: 17 paź 2012, o 12:02
autor: destroytheardor
Ech... Oczywiście nic nie mogło pójść zgodnie z zamierzeniami i dobrą wiarą. Wygląda na to, że nie jesteśmy w stanie uporać się z implementacją przetłumaczonych grafik (mapy, menu główne) do gry na PlayStation 2. Przynajmniej sami nie jesteśmy. Stąd apel z prośbą o pomoc.
Poproszę belek666 o dokładniejsze opisanie problemu tu na forum (niestety nie orientuję się w temacie zbytnio od strony zaplecza technicznego).

Zlitujta się i wesprzyjta nas, biednych cichowzgórnych ;)

Re: [PS2][XBOX] Silent Hill 2

: 20 paź 2012, o 11:10
autor: Berion
Nie lepiej od razu napisać na czym polega ten problem? :P

Re: [PS2][XBOX] Silent Hill 2

: 20 paź 2012, o 11:20
autor: destroytheardor
Nie lepiej od razu napisać na czym polega ten problem? :P
Uwierz mi, Berion, chciałbym. ;P
Niestety, komunikacja w "grupie" ostatnio ssie, a sam nie mam tak PS2 jak kompa zdolnego udźwignąć emulator, samego SH2 na tę konsolę też nie mam, ba, nikt z nas nie ma - tylko belek666, który zajmuje się portem. Nie wiem więc, o co właściwie chodzi. Czekam desperacko na opis sytuacji. Spodziewałem się go nieco wcześniej, ale cóż... Nadal czekam ;P

Re: [PS2][XBOX] Silent Hill 2

: 20 paź 2012, o 22:30
autor: belek666
Problemem jest sam format plików. Większość plików graficznych znajduje się jako zlepek w PIC.MGF. Mają nagłówek zaczynający się od "00 00 00 00 40 00 00 00 C0 00 04 00 A7 A7 A7 A7" i zawarte są w nim podstawowe informacje takie jak wymiary, format, wielkość pliku. Prawie wszystkie mają prosty format 32bpp ABGR dlatego, że mają mały rozmiar. Przy większych obrazkach takich jak mapy zastosowano jakiś format kompresji aby zmieścić się w 1MB. W hex edytorze(tile molester) wygląda to jak zastosowanie metody "swizzle", która jednak nie zmniejsza rozmiaru pliku. W załączniku zamieszczam przykładowy plik.

Re: [PS2][XBOX] Silent Hill 2

: 7 lis 2012, o 13:36
autor: tresor
Cześć , idzie jakos zaimplementować to spolszczenie do SH 2 na PS3 ?

Re: [PS2][XBOX] Silent Hill 2

: 7 lis 2012, o 13:59
autor: destroytheardor
(...) idzie jakoś zaimplementować to spolszczenie do SH2 na PS3 ?
Domyślam się, że masz na myśli HD Collection, czyli dwupak SH2+3. Nie pracowaliśmy nad wersją "peestrójkową", choć osobiście myślałem nad takim posunięciem. Jeżeli tylko znajdziemy kogoś, kto będzie w stanie nas wesprzeć przy portowaniu na PS3, to z wielką chęcią się za to zabiorę. Ale najwcześniej to nastąpi dopiero po skończeniu SH3. O ile w ogóle będzie taka możliwość, z czym akurat może być różnie. Cóż, czas pokaże. Z pewnością chciałbym widzieć wszystkie wydania na wszystkich platformach po polsku, jednak rzeczywistość często podcina skrzydła takim naiwnym marzeniom. ;)

Re: [PS2][XBOX] Silent Hill 2

: 7 lis 2012, o 14:20
autor: tresor
(...) idzie jakoś zaimplementować to spolszczenie do SH2 na PS3 ?
Domyślam się, że masz na myśli HD Collection, czyli dwupak SH2+3. Nie pracowaliśmy nad wersją "peestrójkową", choć osobiście myślałem nad takim posunięciem. Jeżeli tylko znajdziemy kogoś, kto będzie w stanie nas wesprzeć przy portowaniu na PS3, to z wielką chęcią się za to zabiorę. Ale najwcześniej to nastąpi dopiero po skończeniu SH3. O ile w ogóle będzie taka możliwość, z czym akurat może być różnie. Cóż, czas pokaże. Z pewnością chciałbym widzieć wszystkie wydania na wszystkich platformach po polsku, jednak rzeczywistość często podcina skrzydła takim naiwnym marzeniom. ;)
Tak, własnie chodzi mi o HD collection

Re: [PS2][XBOX] Silent Hill 2

: 7 lis 2012, o 14:24
autor: destroytheardor
Na dzień dzisiejszy nikt z nas niczego nie próbował z HD Collection. Nie liczyłbym też na to, że łatka takowa ukaże się w najbliższym czasie, choć wcale nie wykluczam, że spróbujemy. Ba, z pewnością spróbujemy, ale tylko tyle mogę obiecać. A czy się uda - i kiedy - tego najstarsi szamani nie wiedzą. ;)

Re: [PS2][XBOX] Silent Hill 2

: 9 lis 2012, o 21:20
autor: roobin
Witam
Udało mi się rozgryźć format pliku przesłanego przez belka666.
Mapa jest zapisana w formacie PSMCT32 używanym przez układ graficzny w konsoli ps2, w którym piksele są odpowiednio ułożone w bloki . (podobnie jak w metodzie swizzle o której wspomniał belek666)
Pod tym linkiem znajdziecie więcej informacji na ten temat (program, źródła).
http://ps2linux.no-ip.info/playstation2 ... izzle.html
Jak będziecie potrzebowali pomocy to piszcie.

Re: [PS2][XBOX] Silent Hill 2

: 10 lis 2012, o 15:16
autor: destroytheardor
Witam
Udało mi się rozgryźć format pliku przesłanego przez belka666 (...)
Kurcze, nie wiem, co powiedzieć. Sprawa grafik wstrzymywała tak projekt SH2 na PS2 (oraz - pośrednio - nową wersję przekładu na PC oraz XBOX-a), jak również SH3 (także pośrednio). Już dałem znać belkowi666, teraz tylko czekać na wieści od niego.

Naprawdę, brak mi słów. Dzięki, roobin, jesteś wielki. ;D