Strona 1 z 2

Propozycja dubbingu

: 12 lis 2012, o 19:03
autor: Silencethanatos
Za bardzo nie wiem w co (o ile) rozwinie się wątek ale mniejsza.
Oglądając weekendowy przegląd modów do SKYRIM-a trafił się kolejny w którym są w pełni podłożone głosy. To nasunęło mi myśl rzucenia propozycji "hej a może by tak tworzyć dubbing do modów od skyrim?" co o tym sądzicie od strony technicznej i...zasobów ludzkich :) wiadomo że nie warto "spolszczać" każdego modu, ale dział z "questami" na nexus forum itd stoi otworem.

Re: Propozycja dubbingu

: 12 lis 2012, o 19:12
autor: destroytheardor
Sądzę, że miejsce na taki projekt jest raczej na Nexusach. Jestem jednak przekonany, że gdyby ktoś tworzył modyfikację do Oblivion, Fallout 3, New Vegas czy Skyrim i potrzebował chętnych do podkładania głosów, to znalazłby tu co najmniej kilkoro.
Z resztą, wydaje mi się, że lepszym pomysłem byłoby zrobić dubbing do FNV czy TESIV, niz do modów.

A technicznie... Możliwości są, narzędzia Bethesda do swych gier udostępnia i - co widać na Nexusach - cuda na kiju można nimi zdziałać. Nic trudnego. Wystarczy w miarę ogarnięty modder i chętni, którzy zawsze się znajdą. No i zgoda autora/-ów spolszczanego moda.

Re: Propozycja dubbingu

: 12 lis 2012, o 19:22
autor: ikskoks
Narzędzia są, coraz więcej dobrych modów... aż się prosi, żeby zrobić dubbing ;)

Popieram pomysł. Ludzi na pewno znajdziesz, wielkich problemów z projektem też nie będzie. Na pewno uzyskasz pomoc w razie potrzeby. Powinieneś też o tym napisać na themodders.org

Re: Propozycja dubbingu

: 12 lis 2012, o 19:54
autor: rewolwerow
Mi ten pomysł pasuje. Jakby co to od razu można mnie zapisać do dubbingowania.

Re: Propozycja dubbingu

: 12 lis 2012, o 21:05
autor: Silencethanatos
Z resztą, wydaje mi się, że lepszym pomysłem byłoby zrobić dubbing do FNV czy TESIV, niż do modów.
Spolszczenie do Obliviona? ale przecież już jest... o modach myślałem bardziej też z technicznego punktu widzenia bo potrzeba było by np. max 10 osób a nie 50 do dubbingu.
Na początek myślałem żeby przyjrzeć się (w większej grupie jako pierwszy poważny projekt) modowi "Moonpath to Elsweyr" spolszczonemu w dość... nieprofesjonalny sposób (błagam, jedna z opcji dialogowych "siemanko xyz, co tam?" )
Jak już przy tym jestem to spytam się, także macie problemy z narzędziem moderskim do Skyrim w porównaniu do poprzednich z Obliviona czy Morrowinda? (w kwestii wygody użytkowania)

Re: Propozycja dubbingu

: 12 lis 2012, o 21:22
autor: destroytheardor
No ale ja w Oblivion nie grałem nigdy... W Falloutach tylko siedzę i troszkę w Skyrim (czeka na lepszy sprzęt ;) Ale dubbing jest w TES3 i 4? ;)
Technicznie nie wyglądają przerażająco. GECK i Creation Kit mogą sprawiać problemy, fakt, ale jeśli chodzi o tekst i pliki audio, to można to ogarnąć w jeden wieczór. Czcionki są, lipsync da radę... No i są tutoriale tak na Nexusach, jak na stronach Bethesdy. Chętnych już widać... Nic, tylko działać. ^^

Re: Propozycja dubbingu

: 12 lis 2012, o 23:26
autor: rewolwerow
No ale ja w Oblivion nie grałem nigdy... W Falloutach tylko siedzę i troszkę w Skyrim (czeka na lepszy sprzęt ;) Ale dubbing jest w TES3 i 4? ;)
Obie części na PC są spolszczone. TES III od razu, a spolszczenie do TES IV jest na osobnej płycie. Dubbingu polskiego do obu części nie ma. TES III i tak prawie w ogóle nie miał dialogów mówionych więc tam to zrozumiałe, ale dubbing TES IV jest tylko po angielsku. Bethesda oferuje jakieś programy by moc zrobić taki fan dubbing?

Re: Propozycja dubbingu

: 13 lis 2012, o 01:09
autor: destroytheardor
Bethesda oferuje jakieś programy by moc zrobić taki fan dubbing?
Bethesda oferuje, a w zasadzie udostępnia, narzędzia modderskie do swoich gier. Za ich pomocą możesz m.in. pisać własne questy, z pełnymi dialogami (ale nie tylko, pozwalają one na edycję i podmianę wszystkiego od tekstur, przez obiekty czy ścieżki audio, na skryptach i samym systemie gry kończąc). Można za ich pomocą spokojnie zrobić polskie dialogi, a nawet sprawić, żeby wszyscy NPC nosili na czołach takie wyrypiste biało-czerwone flagi - jeśli tylko zechcesz. Nie są do tego jakoś przesadnie skomplikowane i jeśli komuś zależy, to szybko się ogarnie w temacie. A w razie czego, istnieje masa tutoriali. Oficjalne od Bethesdy oraz nieoficjalne na forum sieci modderskich stron pod wspólną nazwą Nexus (Fallout 3 Nexus, TESIV Nexus, FNV Nexus, Skyrim Nexus, Wiedźmin 2 Nexus itd.).

Narzędzia i tutoriale znajdziesz tutaj:
http://geck.bethsoft.com/index.php/Main_Page - Fallout 3 i New Vegas;
http://www.elderscrolls.com/oblivion/downloads/ - TES Construction Set u dołu strony, dla Oblivion i Morrowind;
http://www.creationkit.com/ - Skyrim. Masz tam opisane, gdzie znaleźć Creation Kit. ;)

Jeszcze link do przykładowego Nexusa, skąd możesz powędrować dalej: http://oblivion.nexusmods.com/

Pozdrawiam ;)

Re: Propozycja dubbingu

: 13 lis 2012, o 20:23
autor: Gregoreo
Jeżeli wolno zaproponować coś z zupełnie innej beczki, to ja zasugerowałbym NFS Most Wanted, to pierwsze :)
To jest moja wymarzona gra, do której usłyszałbym polskie głosy :)

Re: Propozycja dubbingu

: 14 lis 2012, o 00:44
autor: Silencethanatos
skasowali mi wątek na themodders <beczy>

Ja dodam jeszcze od siebie że do prostego tłumaczenia opisów przedmiotów w grze nadaje się program "skydeit" będący w fazie alpha (0.060 - ale działa, sprawdziłem).

Osobiście jeśli chodzi o mody nie zagłębiałem się w edycje ścieżek dźwiękowych, może macie jakiś sympatyczny mod do zaproponowania jako formę rozgrzewki jeśli chodzi o edycje plików dźwiękowych? Podłubie trochę i poszukam jakiegoś poradnika o robieniu questów, powinno być tam wyjaśnione jak tworzyć ścieżkę dźwiękową.

Faktycznie (chyba, nie zastanawiałem się nigdy) TES IV nie miał dubbingu, ale mówię o wyzwanie niczym polonizacja GTA 4, potrzeba by sztabu osób (60? 80?) a i wykwalifikowanego staffu(takich osób nam nie brakuje ;) )