Strona 5 z 12

Re: [SNES] Chrono Trigger

: 10 sie 2012, o 21:10
autor: Czupur
Tak, na Snes9x wszystko działa. Pamiętam że przed aktualizacjami rom działał, ale nie wyświetlał się nowy font. Skoro Harvest Moon działa, to wydaje mi się, że wystarczyło by usunąć to, co sprawia że rom jest czytany jako "podróbka". Może wystarczyło by usunąć to, co sprawia że jest on tak czytany, gdyż emulator wyraźnie mówi, że należy posiadać tylko oryginały US/J.

Re: [SNES] Chrono Trigger

: 10 sie 2012, o 21:28
autor: mziab
W takim razie sprawdza czy suma kontrolna pliku jest prawidłowa bądź porównuje czy jest to znana mu suma kontrolna. To drugie wydaje się bardziej prawdopodobne. Emulator na jej podstawie sprawdza z jakim romem ma do czynienia i włącza odpowiednie hacki.

Re: [SNES] Chrono Trigger

: 10 sie 2012, o 22:13
autor: Czupur
Tak, chyba masz rację. Sprawdzałem inne, mniej "profesjonalne" emulatory pod Androida, i w tych bardziej znanych chodziła każda gra, oraz wyświetlały się poprawnie fonty. Ogólnie nie było żadnych problemów. Czyli bez ingerowanie w emulator nie da rady pograć w spolszczone romy?

Re: [SNES] Chrono Trigger

: 10 sie 2012, o 22:31
autor: greenmag
ja grałem na tablecie gocleaver a103 na emulatorze snesdroid w chrono z tłumaczeniem od mziaba i nie miałem najmniejszych problemów.

Re: [SNES] Chrono Trigger

: 10 sie 2012, o 22:38
autor: mziab
Czupur: Możliwe też, że po prostu nie odpala gier, których wewnętrzna suma kontrolna różni się od faktycznej ("bad checksum" w Snes9x), co jest dość częste w tłumaczeniach. Gdyby tak było, wystarczyłoby naprawić sumę kontrolną np. za pomocą ucon64. Do posta dołączam alternatywną wersję łatki z poprawionym nagłówkiem. Spróbuj czy to coś zmienia.

Re: [SNES] Chrono Trigger

: 10 sie 2012, o 22:56
autor: Czupur
Tak! Właśnie o to chodziło, żeby było [chceksum ok] :D Nałożyłem łatkę i teraz śmiga jak należy. Wielkie dzięki za pomoc!

Re: [SNES] Chrono Trigger

: 10 sie 2012, o 23:17
autor: mziab
Cieszę się, że działa. Od paru lat wydaję łatki, które po nałożeniu dają poprawną sumę kontrolną, ale w przypadku CT tak nie było, bo używałem innego narzędzia, które bezpośrednio tworzyło łatki. Zła suma kontrolna to kwestia kosmetyczna w przypadku wszystkich emulatorów SNES-a, które widziałem, więc dziwię się, że SuperGNES robi coś takiego.

W każdym razie, jeśli nie boisz się wiersza poleceń, sumy kontrolne można naprawiać za pomocą wspomnianego wcześniej ucon64, wywołując:

Kod: Zaznacz cały

ucon64 --chk nazwa_romu.smc

Re: [SNES] Chrono Trigger

: 10 sie 2012, o 23:26
autor: Czupur
Ok, spróbuję naprawić sumę w Wonder Project, jak się uda to później dam sobie już radę z innymi tytułami.

Re: [SNES] Chrono Trigger

: 10 sie 2012, o 23:56
autor: mziab
Tak swoją drogą, poszukuję chętnych do testów nowej, znacznie poprawionej wersji spolszczenia Wonder Project J :P [/offtop]

Re: [SNES] Chrono Trigger

: 12 sie 2012, o 00:56
autor: Czupur
Jednak jest problem z nową czcionką. Kiedy wchodzę w menu jakiegoś sklepu wyświetlają się krzaczki zamiast nazw itemów. Tak samo było w snes9x, ale tam wystarczyło coś ustawić w pliku konfiguracyjnym emulatora. A tutaj? Wiesz może jak temu zaradzić?