Strona 1 z 2

[PC] Celeste

: 30 lis 2021, o 00:46
autor: ValthemarPL
Obrazek

Spolszczenie do gry Celeste. Przygotowane i testowane na grze w wersji 1.4.0 z Epic Games Store. Tłumaczenie obejmuje cały tekst. Pobrany plik należy zainstalować w głównym katalogu gry. Jeśli język nie zmieni się automatycznie, to trzeba ustawić go w opcjach.

Obrazek

Zrzuty ekranu.
Obrazek
Obrazek

Re: [PC] Celeste

: 2 gru 2021, o 02:26
autor: blackwaterpark
Podziękowania. 👍
Gra jest zacna i ambitna - z ''drugim dnem'', choć mega-trudna.
Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że spolszczenie łatwo do niej jest zrobić - ale to pozory: jak zobaczyłem plik tekstowy z masą tekstu, to szczęka mi opadła.

PS. Prośba do Autora: czy nie spróbowałbyś przetłumaczyć ''Shovel Knight''?

PS2. Wersja Steam również działa. 👍 (za pomocą Total Commander wydłubałem z Celeste PL.exe pliki ''Polish.txt'' oraz ''polish.png'', a następnie skopiowałem te dwa pliki do odpowiednich podkatalogów: gra samoczynnie uruchomiła się po polsku, bez żadnych problemów). Rewelacja. 👍

Re: [PC] Celeste

: 2 gru 2021, o 18:00
autor: stach122
Dzięki, teraz moze gierke ogarnę szybciej.

Re: [PC] Celeste

: 2 gru 2021, o 22:44
autor: ValthemarPL
Jaki był powód użycia Total Commandera? W wersji ze steama jest inny układ folderów i instalator nie działał poprawnie?

Shovel Knight niestety nie posiadam, jednak jeśli przesłałbyś mi pliki z tekstem, to mógłbym zobaczyć co da się zrobić. Gra jest zbudowana na autorskim silniku i możliwe, że trzeba by napisać dedykowane narzędzia.

Re: [PC] Celeste

: 2 gru 2021, o 23:09
autor: blackwaterpark
Zawszę wolę wszystko sam podmieniać, jeśli tylko istnieje taka możliwość (a tu wiedziałem, że nie ma żadnych komplikacji, bo twórcy gry ''Celeste'' sami zachęcali do translacji i wytłumaczyli, co i jak należy zrobić).
Świetnie Ci wyszło to spolszczenie - gra ma teraz pełnię klimatu!
Może byś podesłał twórcom te spolszczenie, a oni uwzględnili by je w kolejnej aktualizacji?

PS. Nie mam pojęcia, jak należy wypakować te pliki z gry ''Shovel Knight'', niestety... Niemniej zachęcam do zainteresowania się tym tytułem - świetna rozrywka.

Re: [PC] Celeste

: 3 gru 2021, o 00:05
autor: ValthemarPL
Do oficjalnej wersji nie dodadzą, bo nie mają możliwości weryfikacji (pisali tak w odniesieniu do węgierskiego tłumaczenia), jednak mogą dodać link w przypiętym temacie na steamie (pisałem do nich w tej sprawie, na razie brak odpowiedzi).

PS.
Czy pliki w obecnej wersji Shovel Knight wyglądają podobnie?
https://i.redd.it/y5zyqlq1qoj61.png
Jeśli tak, to wydaje się, że plik loctext_eng.pak powinien zawierać tekst.

Re: [PC] Celeste

: 3 gru 2021, o 00:45
autor: blackwaterpark
Dokładnie tak. 👍
Oprócz loctext_eng.pak są pliki z innymi wersjami językowymi. Niestety: kompresor jest mi nieznany: Total Commander nie radzi sobie z tym packerem (spróbowałem też użyć programu UniExtract v2.0.0 RC 3, ale bez powodzenia).

Re: [PC] Celeste

: 4 gru 2021, o 08:52
autor: ValthemarPL
Mógłbyś przesłać mi ten plik, spróbuję przejrzeć go hexem i paroma innymi programami. Znalazłem też dedykowane narzędzie, które powinno rozpakować to archiwum.

Re: [PC] Celeste

: 4 gru 2021, o 13:59
autor: blackwaterpark
Wrzuciłem wszystkie pliki językowe, bo zajmują niewiele (plus suma kontrolna dla bezpieczeństwa) - sprawdź Prywatne Wiadomości.

Re: [PC] Celeste

: 5 gru 2021, o 20:15
autor: ValthemarPL
Pliki nie są skompresowane, napisałem narzędzia, umożliwiające zmianę tekstu i generujące nowy plik. Załączam plik testowy ze zmienionym tekstem w menu (polskie znaki). Poniżej statystyki z omegi. Tekstu jest ok. 5 razy więcej niż w Celeste, dla mnie to trochę za dużo, więc na razie nie będę się zajmował tym projektem. Jeśli byłby ktoś chętny, to mogę ewentualnie pomóc od strony technicznej.
Obrazek