Strona 6 z 13
Re: [Wii] Super Paper Mario
: 17 kwie 2019, o 17:46
autor: Voxar
Zrobiłem czcionkę. Wystarczyło ją tylko otworzyć w TileMolesterze i zmienić znaki. Nie jestem pewien, ale wrzucam też wersje amerykańską, która odrobinę się różni od europejskiej oraz w notatniku znaki jakie trzeba używać, aby wyświetlały się te polskie.
Re: [Wii] Super Paper Mario
: 18 kwie 2019, o 17:00
autor: maximo
To teraz zróbcie screenshot z tej gry, bom ciekaw jak ta czcionka wygląda. W każdym razie do edytowania fontów o rozszerzeniu bfn czy tam bfntr w życiu nie użyłbym Tile Molestera;)
Re: [Wii] Super Paper Mario
: 21 kwie 2019, o 22:32
autor: Haker5
Re: [Wii] Super Paper Mario
: 22 kwie 2019, o 11:25
autor: Voxar
Świetnie, że czcionka działa. Niestety nie mogłem zrobić, że od razu można wstawiać polskie znaki w plikach tekstowych. Wynikało to z takiego ograniczenia: "à" w systemie szesznastkowym to E0, a "ą" to 105. Rozumiem, że tłumaczysz część tekstu, ja mógłbym zabrać się za jeden z rozdziałów lub za nazwy lokacji, przedmiotów itp. Życzę udanej pracy nad projektem.
Re: [Wii] Super Paper Mario
: 22 kwie 2019, o 21:56
autor: Haker5
Świetnie, że czcionka działa. Niestety nie mogłem zrobić, że od razu można wstawiać polskie znaki w plikach tekstowych. Wynikało to z takiego ograniczenia: "à" w systemie szesznastkowym to E0, a "ą" to 105. Rozumiem, że tłumaczysz część tekstu, ja mógłbym zabrać się za jeden z rozdziałów lub za nazwy lokacji, przedmiotów itp. Życzę udanej pracy nad projektem.
Tekst mozna edytowac tutaj
najlepiej uzywac notepada normalnie z polskimi znakami potem zamienimy znaki i prosze w temacie pisac ktore pliki edytujecie postaram sie zajac korekta a na dnaich zapodam grafiki do edycji.
Re: [Wii] Super Paper Mario
: 23 kwie 2019, o 12:20
autor: Voxar
Ok, zabieram się za plik stg1, za następne rozdziały mogę się też zabrać, ale najpierw zajmę się tym.
Re: [Wii] Super Paper Mario
: 23 kwie 2019, o 13:55
autor: maximo
Przejrzałem te czcionki na szybko. Litery "ą", Ć i ł wyglądały mi na niedopracowane.
Zrobiłem fixa do "ą", Ć, Ź ź, ł.
A teraz pytanie czysto techniczne. Jak wygląda kwestia przekonwertowania plików tga do pliku tpl i z jakiej wersji gry korzystasz? US/PAL?
Re: [Wii] Super Paper Mario
: 23 kwie 2019, o 21:44
autor: Haker5
Posiadam narzedzie bodajrze BrawlBox ktore umozliwa podmiane danej pojedynczej grafiki w pliku *.tpl wiec jest wszsytko ok tak jak dalem na przykladowym screenie
Re: [Wii] Super Paper Mario
: 26 kwie 2019, o 16:51
autor: maximo
Zlokalizowałem plik z grafiki Home Menu z Super Paper Mario i znalazłem plik binarny "HomeButton2_en". Plik binarny o pojemności 561kb z pozoru wyglądał mi na jakiś kontener zawierający archiwa. W NSMB oraz innych grach wygląda to trochę inaczej. Załadowałem go do HexWorkshop i okazało się, że jest to kompresja LZ77 oraz kodowanie U8. Trochę mi to zajęło ponieważ żaden z dostępnych narzędzi nie pomógł mi tego rozpakować. Przeportowałem nowe grafiki z NSMB, skompresowałem, spakowałem do bina i działa dobrze. Używałem własnych narzędzi.
Test na konsoli już przeprowadziłem. W takim wypadku mogę poczuć się bohaterem^^
PS. Na Dolphinie można to uruchomić klikając na enter. Powinno też działać na wersjach US.
Lokalizacja pliku - "hbm"
Plik -
http://www.mediafire.com/file/jz8224h59 ... n.bin/file
Re: [Wii] Super Paper Mario
: 2 maja 2019, o 17:07
autor: Voxar
Ok, przetłumaczyłem cały plik stg1.txt, w którym znajdują się teksty występujące w rozdziale 1. oraz w intrze, kiedy zakłada się nowy zapis gry. Było trochę kłopotów, ale jakoś sobie z tym poradziłem. Zapewne będzie jeszcze dużo do poprawienia. Dodatkowo dorzucam listę nazw własnych, jakie występują tam i zapewne w innych plikach też są.