[NDS/PC]Chrono Trigger

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
SowaZ
Posty: 4
Rejestracja: 7 sie 2021, o 19:08

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: SowaZ » 13 wrz 2021, o 18:07

Załączam gotowy rom, tak jak pisał maximo:

1. Najpierw instalujemy apfixa- czysty room przez DS-SCENE. Export > ptaszek na apply AP patch > export rom na dole
2. Następnie instalujemy spolszczenie przez xdelta patcher, trzeba odznaczyć sprawdzanie sumy kontrolnej (checksum validation- cos takiego)
3. Instalacja przez ds forwarder
4. U mnie wystąpił problem z dublowaniem się dołu ekranu- wyjąłem kartridż, który był w środku, uruchomiłem ponownie konsole i działa nawet z kartridżem.
5. Jak by cos to https://github.com/DS-Homebrew/nds-bootstrap/issues/886

Miałem save w kościele, po zagraniu na fortepianie drzwi się pojawiają.

Dzięki za pomoc ;)

Spolszczony ROM z AP Patchem:

Umieszczanie linków do romów narusza regulamin forum. Link usunięty.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: mziab » 14 wrz 2021, o 11:41

Słuchajcie, przepakowałem pliki spolszczenia Shinjiego w inny sposób, który potencjalnie usunie problem z flashcartami. Nie testowałem dłużej i daję żadnych gwarancji, ale jeśli ktoś chce spróbować, załączam. Mam nadzieję, że autor się nie obrazi ;)

EDIT: Omyłkowo oparłem swój fix o wersję łatki z pierwszego wpisu, a nie drugą, opublikowaną parę postów niżej. Podmieniłem załącznik.
Załączniki
ctpl_fixed_v2.7z
(349.58 KiB) Pobrany 182 razy
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: maximo » 15 wrz 2021, o 18:57

Załączam gotowy rom, tak jak pisał maximo:

1. Najpierw instalujemy apfixa- czysty room przez DS-SCENE. Export > ptaszek na apply AP patch > export rom na dole
2. Następnie instalujemy spolszczenie przez xdelta patcher, trzeba odznaczyć sprawdzanie sumy kontrolnej (checksum validation- cos takiego)
3. Instalacja przez ds forwarder
4. U mnie wystąpił problem z dublowaniem się dołu ekranu- wyjąłem kartridż, który był w środku, uruchomiłem ponownie konsole i działa nawet z kartridżem.
5. Jak by cos to https://github.com/DS-Homebrew/nds-bootstrap/issues/886

Miałem save w kościele, po zagraniu na fortepianie drzwi się pojawiają.

Dzięki za pomoc ;)

Spolszczony ROM z AP Patchem:

Umieszczanie linków do romów narusza regulamin forum. Link usunięty.
Nie można patchować 2x tej samej gry, bo pojawi się problem z dublowaniem napisów;)
Należy podmienić pliki ze spolszczonej gry z kontenera "msg" do wersji, którą spatchowałeś w Ds-Scene.
Metoda ta działa na konsoli 3DS za pośrednictwem Forwardera i nie zapętla się na portalu.

Awatar użytkownika
retromaniak
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2018, o 17:35

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: retromaniak » 19 gru 2021, o 20:36

Witajcie, istnieje może możliwość przeportowanie napisów na wersję Android i/lub PC gry? Z tego co wiem to te porty są oparte o wersję DS gry stąd pytanie zadaje tutaj.

SowaZ
Posty: 4
Rejestracja: 7 sie 2021, o 19:08

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: SowaZ » 25 sty 2022, o 16:04

Już prawie przeszedłem grę, wygrywałem patche tak jak pisałem, podwójne napisy były tylko przez pierwszy dialog po patchu. Później wszystko działało

Z brakujących dialogów / słów to co pamiętam:

-Arena wieków, dokładniej teksty do zarządzania swoim zwierzątkiem tj train monster, toggle display?(jak dobrze pamiętam) i release the monster
-The lost sanctum (ten dziwny dodatek) po zakończeniu questa Finding the bridge builder, to od tego momentu, gad co pilnowal wejścia do miejsca gdzie można było kłaść kamienie mówi po angielsku
-Na razie tyle, ogólnie tłumaczenie sztos ;p

bgolemba
Posty: 1
Rejestracja: 10 mar 2022, o 16:56

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: bgolemba » 10 mar 2022, o 16:58

Witam wszystkich, czy jest jakaś szansa na spolszczenie gry w wersji na steam'a?
Przeglądając temat zauważyłem, że wersja Steam'owa jest podobna/taka sama do wersji NDS.

Dominik1041
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2009, o 16:17

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: Dominik1041 » 11 mar 2022, o 08:10

Witam, też chętnie się dowiem czy jest jakaś szansa na spolszczenie do wersji steam?

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: maximo » 17 mar 2022, o 16:26

Witam wszystkich, czy jest jakaś szansa na spolszczenie gry w wersji na steam'a?
Przeglądając temat zauważyłem, że wersja Steam'owa jest podobna/taka sama do wersji NDS.
Taka sama to może być wersja na Android/PC ale nie na mobilce jaką był DS. Wersja PC/Android działa w wyższej roździelczości.
Prócz tego, wersja na androida ma wycięte cut scenki. Natomiast sprite zostały wykonane na jakimś generatorze z obsługą filtrów.

grzybiarz
Posty: 132
Rejestracja: 13 cze 2008, o 10:50

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: grzybiarz » 14 kwie 2022, o 08:27

na dzień dzisiejszy działa spolszczenie na 3DSie i nie wykrzacza?

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: maximo » 14 kwie 2022, o 12:05

na dzień dzisiejszy działa spolszczenie na 3DSie i nie wykrzacza?
Działa na 3DS tylko musisz użyć do tego Generator Forwarder - https://www.youtube.com/watch?v=QP3C1uhMVSw
Natomiast z gry musisz zdjąć zabezpieczenie atp za pomocą - https://gbatemp.net/threads/repack-ds-s ... se.477193/ i na końcu podmienić pliki z kontenera msg ze spolszczonej gry Chrono Trigger. Do tego musisz użyć narzędzi ds hacking tools - NitroExplorer2b.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości