[NDS/PC]Chrono Trigger

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
shinjifaraday
Posty: 2
Rejestracja: 7 sty 2019, o 21:31

[NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: shinjifaraday » 8 sty 2019, o 01:15

Cześć! Zdecydowałem się podzielić swoim projektem - tłumaczeniem Chrono Triggera na NDS. Wiem, że istnieją już polskie tłumaczenia wersji SNES-owej, jednak, o ile mi wiadomo, wersja NDS była nieruszana. Biorąc pod uwagę, że zawiera ona trochę dodatkowej zawartości wiążącej ją z sequelem, Chrono Crossem, uznałem, że warto jest podjąć się przetłumaczenia tej wersji.

Przy pracy korzystałem głównie z angielskiej wersji DS-owej - ma ona nieco inne tłumaczenie niż oryginał SNES-owy, stąd mogą wynikać mniejsze lub większe różnice. Z tego, co mi wiadomo, jest ona bliższa oryginałowi japońskiemu, na czym też mi zależało. W kwestii nazw własnych często posiłkowałem się oryginałem japońskim oraz tłumaczeniem francuskim.

Moim głównym problemem podczas projektu był brak osób, z którymi mogę zderzyć niektóre pomysły - praktycznie w całości pracowałem sam.

Przechodząc do sedna - jestem na etapie, w którym jestem w stanie podzielić się z wami owocami swoich działań. Zdecydowana większość gry została już przetłumaczona i sprawdzona pod kątem literówek czy innych ortów. Z rzeczy, co do których w 100% wiem, że nie zostały przetłumaczone i nie dam rady, to napisy w scenkach, czyt. złym zakończeniu i filmie z dodatkowego zakończenia. Mogą być też nieprzetłumaczone komunikaty w Arenie Wieków (Arena of the Ages).

Próbowałem sprawdzić, czy istniałaby możliwość przekonwertowania tego tłumaczenia na wersję PC-tową... Z tego, co zauważyłem, to format plików jest całkiem podobny, więc nie wykluczam, ze również do tej wersji prędzej czy później podejdę.


A póki co: do posta załączam plik .xdelta. Z tego, co się orientuję, działa on z europejską wersją gry - do spatchowania wystarczy xdelta. Z testów wynika, że z amerykańską wersją patch się gryzie.

Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie słowa krytyki - jest to mój pierwszy poważny projekt, którym się zajmuję.
Załączniki
Chrono_PL.7z
(560.21 KiB) Pobrany 739 razy

Awatar użytkownika
EvilDoom
Posty: 184
Rejestracja: 15 wrz 2010, o 10:11
Kontakt:

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: EvilDoom » 8 sty 2019, o 13:08

Gratuluje ukończenia projektu. Pozostaje tylko czekać na spolszczenie do wersji steam. Masz już w planach kolejne projekty?

Awatar użytkownika
Qamok
Posty: 66
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 13:26

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: Qamok » 8 sty 2019, o 13:18

Czekam na aktualizację do wersji steam, mam nadzieję że się uda, powodzenia.

shinjifaraday
Posty: 2
Rejestracja: 7 sty 2019, o 21:31

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: shinjifaraday » 8 sty 2019, o 23:18

Zwrócono mi uwagę, że patch wrzucony wyżej jest wadliwy, stąd też wrzucam poprawioną wersję.
Załączniki
C H R O N O.rar
(749.39 KiB) Pobrany 792 razy

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 9 sty 2019, o 22:35

Przyznam z ręką na sercu, że jestem w lekkim szoku, widząc spolszczony ten tytuł.
Słyszałem kiedyś plotkę o tym, że autor spolszczenia na SNES'a, mziab, stworzył jakąś wersję roboczą na NDS'a, ale chyba tylko on wie, czy to prawda.

Kurczę, aż się wierzyć nie chce.
Co mi pozostało: poleciałem od razu spróbować. Do testu użyłem wersji gry (EU)(M2)(BAHAMUT) oraz patchera: xdeltaUI v1.1.
Szast, prast i zrobione. Szybki preview: odpaliłem emulator No$GBA i... opad szczęki - są nawet polskie fonty.
Jutro zabieram się za testy na 3DS'ie. :-)

Podziękowania dla Autora!

PS. Jako lekko nawiedzony gracz-kolekcjoner, ze dwa lata temu podjąłem decyzję o zakupie amerykańskiego wydania tej gry na NDS'a - gra kosztowała mnie majątek, ale nie żałuję: platforma Nintendo DS była chyba ostatnią, która wyjątkowo dbała o gracza - były to czasy, kiedy do gier wydawano jeszcze pokaźnej grubości drukowane instrukcje (a cała poligrafia jest doskonałej jakości).

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 10 sty 2019, o 19:55

Niestety, na emulatorze wszystko działa jak trzeba, ale na na konsoli 3DS otrzymujemy podwójny biały ekran i zero reakcji na cokolwiek (wymagany jest reset konsoli).
Przeprowadziłem drobne, internetowe ''śledztwo'' i całą winę za taki stan rzeczy należy chyba złożyć na karb zabezpieczeń, jakie umieszczono w samym ROM gry.
Ma ktoś jakiś pomysł? Udało się komuś poprawnie uruchomić spolszczenie na konsoli Nintendo?

PS. Wiadomo: temat jest nieco śliski z uwagi na legalność całego tego projektu, tak więc proponuję szczegółowe info ustalać poprzez priv. ;-)

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: Norek » 10 sty 2019, o 22:08

Słyszałem kiedyś plotkę o tym, że autor spolszczenia na SNES'a, mziab, stworzył jakąś wersję roboczą na NDS'a, ale chyba tylko on wie, czy to prawda.
Proszę nie szkalować naszego kolegi - potwierdzam istnienie wersji roboczej od mziaba, działającej na konsoli : )
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 10 sty 2019, o 22:46

Proszę nie szkalować naszego kolegi - potwierdzam istnienie wersji roboczej od mziaba, działającej na konsoli : )
Podstępnie zarzuciłem sieć, licząc na odzew. ;-)

No właśnie: spolszczenie działa, ale nie działa. I nie wiadomo, co należy zrobić, aby zadziałało tam, gdzie powinno (vide: na przenośnej konsoli firmy Nintendo DS).
Bo na PC emulowanie tego tytułu jest raczej ciekawostką techniczną.

Szkoda, że nawet posiadając oryginalną grę na NDS, nic nie da się z tym spolszczeniem zrobić - trzeba modyfikować ROM i uruchamiać go poprzez kartę R4 (a tu trzeba mieć jeszcze chyba jakiś dodatkowy patcher, usuwający zabezpieczenie antypirackie gry).

Liczę że w końcu ktoś mi/nam pomoże rozwiązać ten Quest... :-)

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: maximo » 11 sty 2019, o 18:21

Niestety, na emulatorze wszystko działa jak trzeba, ale na na konsoli 3DS otrzymujemy podwójny biały ekran i zero reakcji na cokolwiek (wymagany jest reset konsoli).
Przeprowadziłem drobne, internetowe ''śledztwo'' i całą winę za taki stan rzeczy należy chyba złożyć na karb zabezpieczeń, jakie umieszczono w samym ROM gry.
Ma ktoś jakiś pomysł? Udało się komuś poprawnie uruchomić spolszczenie na konsoli Nintendo?

PS. Wiadomo: temat jest nieco śliski z uwagi na legalność całego tego projektu, tak więc proponuję szczegółowe info ustalać poprzez priv. ;-)
Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że gra posiada dodatkowe zabezpieczenie? Sprawdziłem na obu konsolach Nintendo - zarówno 3DS jak i 2DS i spolszczenie działa jak należy. Właściwa wersja gry: (EU)(M2)(BAHAMUT).

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 11 sty 2019, o 19:26

Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że gra posiada dodatkowe zabezpieczenie? Sprawdziłem na obu konsolach Nintendo - zarówno 3DS jak i 2DS i spolszczenie działa jak należy. Właściwa wersja gry: (EU)(M2)(BAHAMUT).
Odpowiedź poszła na priv.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości