[SNES] Chrono Trigger

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
nerka99
Posty: 3
Rejestracja: 3 wrz 2013, o 10:31

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: nerka99 » 31 sty 2019, o 11:55

SNES-owy hack z filmami z wersji PSX? Chyba coś pokręciłeś :). Ale zaintrygowałeś mnie, jeśli masz jakieś informacje zarzuć linkiem.
W którymś odcinku Linus Tech Tips był pokazywany jak recenzowali jakąś maszynkę do emulacji czy coś w tym guście. Szukać tego nie zamierzam wiem jedynie, że istnieje, ktoś ma pewnie więcej info.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 457
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 31 sty 2019, o 12:02

Odnosząc się do prośby, nie rozważam portu do wersji PSX. Pomijam już jej jakość. Bardziej chodzi o to, że wszystkie zmiany techniczne, w tym w kodzie, trzeba by robić na nowo. A moje spolszczenie miało parę niekoniecznie banalnych elementów typu odmiana imion czy nowa czcionka dla przedmiotów. Nie jest to kwestia przerzucenia samego tekstu. Biorąc pod uwagę, że istnieją lepsze sposoby zagrania w ten tytuł, mija się to z celem.

Jeśli zaś chodzi o wstawki filmowe w wersji SNES, wbrew pozorom jest to możliwe. Autor emulatora bsnes opracował specyfikację MSU1, która pozwala grom na korzystanie z maks. 4GB dodatkowego miejsca oraz odtwarzanie muzyki o jakości CD. Początkowo było to obsługiwane wyłącznie w emulatorze bsnes/higan, ale jakiś czas temu wsparcie pojawiło się też w Snes9x. Flashcart sd2snes również posiada od dawna sprzętowe wsparcie dla tego wynalazku. Fani stworzyli sporo modyfikacji dodających streamowaną muzykę do klasycznych gier. Istnieje również takowy projekt dla CT, który oprócz muzyki dodaje również wstawki filmowe z wersji psx. Wprawdzie, z tego co się orientuję, jest to nadal beta i chwilowo autor przebudowuje pliki, korzystając z wyższej jakości wstawek z wersji PC. Ale projekt jest jak najbardziej realny :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

DigitalManPL
Posty: 21
Rejestracja: 20 lut 2019, o 14:30

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: DigitalManPL » 20 lut 2019, o 20:30

Witam Panowie

Jako stary koń, chciałbym ograć tak kultową grę jak Chrono Trigger :)

Chcę to odpalić na Nintendo Switchu na RetroArch (PSX / NDS / SNES). Zeleży mi własnie na wersji PL (i stąd dziękuję za spolszczenie i nakład pracy :) ).

I teraz pytanie, chcę ograć Chrono w wersji PL w jak najbardziej sensownej konfiguracji, czyli domyślam się, że bez problemu wersja SNES + PL, ale ktoś wspominał o wersji SNES + PL + filmiki z PSX?? A może wersja z PSX +Z PL??

Podpowiecie jak najlepiej to ugryźć??

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 457
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 20 lut 2019, o 20:56

Wersji PSX ze spolszczeniem nie ma i przeniesienie go nie byłoby banalne, bo tekst jest zapisany zupełnie inaczej, a moje spolszczenie miało dodatkowe i dość znaczne zmiany w kodzie. Ten wariant więc na pewno odpada.

Nie testowałem modyfikacji MSU1, ale jeśli nie nadpisuje niczego pod tymi samymi adresami, co spolszczenie, jest szansa, że będzie działać. Ale modyfikacja MSU1, z tego co wiem, nie jest jeszcze dokończona. Autor nie udostępnił pełnego archiwum. To, co jest dostępne, podmienia muzykę (pliki muzyczne we własnym zakresie) oraz dodaje animowane intro.

Krótko mówiąc, chyba najlepiej byłoby jednak zagrać w "normalne" spolszczenie pod RetroArch. Przy czym pod niektórymi core libretro mogą wystąpić problemy z wyświetlaniem nowej czcionki menu. Wiem na pewno, że dobrze chodziło pod core Snes9x 2002. Snes9x 2005 też powinno działać.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

DigitalManPL
Posty: 21
Rejestracja: 20 lut 2019, o 14:30

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: DigitalManPL » 20 lut 2019, o 21:00

Swoją drogą odpalałem Chrono na RetroArch pod NDS ale na Switchu jest to tragedia ten emulowany dzielony ekran :(

Więc już mam twoje spolszczenie i wersję SNES :)

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 23 kwie 2019, o 23:35

Pytanie techniczne: próbował może KTOŚ uruchomić tę wersję na SNES Classic Mini?

Meanthord
Posty: 9
Rejestracja: 29 sie 2009, o 20:43

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Meanthord » 18 maja 2019, o 21:49

Spolszczenie na SNES mini działa, podobnie jak na PS classic (core SNES9x 2005).

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 21 maja 2019, o 19:00

Spolszczenie na SNES mini działa, podobnie jak na PS classic (core SNES9x 2005).
Takie odpowiedzi uwielbiam: krótko, na temat, a nawet dowiadujesz się więcej, niż się tego spodziewasz. Dziękuję! :-D

Awatar użytkownika
kiba01
Posty: 26
Rejestracja: 15 sie 2017, o 13:01

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: kiba01 » 16 cze 2019, o 18:54

Mam Snesa mini, gra nie działa po ekranie tytułowym mogę obejrzeć intro ale później gdy nie chcę widzieć intra i naciśnę start jest czarny ekran i nic nie rusza.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 457
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 16 cze 2019, o 19:00

Canoe prawdopodobnie ma problemy z poszerzonym ROM-em używanym przez nową wersję. Możesz albo skorzystać ze starszej wersji łatki albo użyć RetroArch.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości