[SNES] Chrono Trigger

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
mziab
Posty: 457
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 6 lip 2013, o 17:33

Cóż, od dłuższego czasu myślę nad tym i jest to w moich planach, ale chciałbym najpierw coś jeszcze zrobić.

Nie miałem jeszcze okazji się tym pochwalić, ale pod koniec zeszłego roku udało mi się usunąć prawie wszystkie usterki techniczne, które są wymienione w readme (nadpisywanie listy w sklepach przy przechodzeniu między ekranami, powolne ekwipowanie w sklepach itd.) i mógłbym te zmiany wydać jako drobną aktualizację, ale na horyzoncie kroi się jeszcze jedna solidna zmiana, poprawiająca kompatybilność nowej czcionki przedmiotów z nowszymi emulatorami i prawdziwym sprzętem, co pozwoliłoby się pozbyć największego źródła bołączek, ale wiąże się ze znacznym przepisaniem tego kodu.

Właściwie od paru miesięcy ta ostatnia poprawka jest prawie gotowa i na dobra sprawę działa, ale wywołuje parę nowych usterek, które trzeba jeszcze wytępić. I stąd mój dylemat, bo wolałbym dopiąć wszystko na ostatni guzik i załatwić wszystko w jednej aktualizacji. Jeśli sprawa będzie się przeciągać, może zdecyduję się w międzyczasie na pomniejszą aktualizację, a ostateczną w późniejszym terminie. W każdym razie, tak się sprawy mają :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Gregoreo » 7 lip 2013, o 12:59

Mi chodzi po prostu o poprawienie tych drobnych problemów. Te duże zmiany są tak na dobrą sprawę niepotrzebne dla tych, którzy grają "klasycznie", za to psują rozgrywkę te drobne problemy, które się dotychczas napatoczyły. Proszę, żebyś przemyślał to, bo mam chęć znów zagrać, a bardzo bym chciał, żeby było więcej już poprawione :P

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 457
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 24 lip 2013, o 18:55

W końcu miałem chwilę, żeby do tego przysiąść, więc wydałem wersję 1.10 z tymi pomniejszymi poprawkami. Łatka dostępna do pobrania na mteam.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Gregoreo » 27 lip 2013, o 11:20

Występuje nadpisywanie listy przedmiotów w oknie ekwipowania.
I przeróżne dziwne glitche graficzne i tekstowe przy wyborze tekstów w walce.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 457
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 27 lip 2013, o 16:59

W walce nie było nic zmieniane. Z rzeczy technicznych nowy patch poprawia tylko właśnie sklepy i upewniłem się, że to działa poprawnie. O ile więc nie zaszła jakaś kosmiczna pomyłka, wszystko powinno grać. Można prosić jakiś screenshot/save?

Przypuszczam, że jest to znany problem z kompatybilnością z niektórymi emulatorami, a który NIE jest naprawiony w nowej wersji, jak pisałem wyżej. Ewentualnie jest to źle nałożona łatka. Mogę jednak tylko zgadywać, bo nie podałeś żadnych informacji na temat romu (suma kontrolna po zaaplikowaniu łatki) ani emulatora. Jeśli używasz snes9x, w readme napisałem co można zrobić, żeby ten problem obejść.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Gregoreo » 28 lip 2013, o 12:34

Używam ZSNES.
Sprawa z nadpisywaniem jest identyczna, jak kiedyś w sklepach, tyle że na ekranie wyboru ekwipunku - między ekwipunkiem niezałożonym a założonym, w momencie wymiany ekwipunku nazwa przedmiotu nowozałożonego nadpisuje się na przedmiot zdjęty.
Glitche graficzne w walce dotyczą mrugania kursorów wskazujących na bohaterów uczestniczących w podwójnej technice w trakcie jej wybierania, pojawiają się też inne kursory, których znaczenia nie potrafię sobie przypomnieć (takie kwadratowe, przypomina mi to wskazywanie celu pocisku w innych grach), kursory te również skaczą, czyli wskazują miejsca obok bohaterów.
Glitche tekstowe dotyczą nazw wybieranych technik, które mrugają, pojawiają się znaki specjalne w miejsce liter.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 457
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 28 lip 2013, o 13:34

Osobiście nic takiego nie doświadczyłem. Nie zmieniałem nic związanego z walką, ale sprawdzałem miejsca, gdzie nastąpiły zmiany i żadnych regresji nie uświadczyłem. Daj save (SRM), na którym będę mógł to sprawdzić. Od ręki się tym nie zajmę ze względu na urlop, ale przynajmniej sprawdzę czy też tak mam. W najgorszym przypadku tymczasowo wycofam nową wersję. Pytanie kontrolne: spatchowany rom odpala się z "checksum ok"? Jaką ma sumę kontrolną md5?

EDIT: W końcu dorwałem jakiegoś save'a, na którym mogłem to sprawdzić. Jedyne, co mogę potwierdzić to fakt, że po ekwipowaniu przedmiotu lista po lewej nie jest odświeżana od razu. Na szczęście przy następnym otwarciu danej kategorii ekwipunku jest już ok. Mam pomysł jak to naprawić, ale nie będę mógł robić tego w najbliższym czasie, bo chwilowo nie mam dostępu do narzędzi.

Co do pozostałych błędów, okazjonalne glitche i mruganie listy technik to nic nowego. To znana i stara usterka, obecna też w poprzedniej wersji patcha. Będzie dopiero naprawiona razem z przepisaniem kodu w następnej wersji.

Co do kursorów przy wyborze podwójnych technik, screenshot byłby o wiele przydatniejszy niż słowny opis. W każdym razie, próbowałem przewijać listę podwójnych technik i kursory zachowywały się tak jak bym się tego spodziewał. Przy tych informacjach, które przekazałeś, nie mogę potwierdzić, że taki bug ma miejsce.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Gregoreo » 30 lip 2013, o 18:04

Dziękuję za szybką odezwę i przepraszam za moje zniknięcie.
Chksum jest ok :P
Sumę kontrolną md5 sprawdzę przy następnej okazji.
Zdawałem sobie sprawę, że niektóre z tych błędów były wspominane wcześniej, ale chciałem się upewnić, nie utrudnia to oczywiście rozgrywki.
Pozdrawiam serdecznie :)

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 457
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 30 lip 2013, o 18:12

Skoro to "nadpisywanie" przy ekwipowaniu to jedyny nowy bug, nie widzę powodu do wycofywania nowej wersji. Paradoksalnie błąd powstał prawdopodobnie przy naprawianiu powolności ekwipowania w sklepach. Ech :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Gregoreo » 2 sie 2013, o 11:19

Literówka w więzieniu: "Taki los czeka nas awanturników" Winno być "na" :P
Kojarzę jednak, że prawdopodobnie o niej wiesz.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość