[SNES] Chrono Trigger

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Czupur
Posty: 20
Rejestracja: 10 sie 2012, o 20:01

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Czupur » 10 sie 2012, o 21:10

Tak, na Snes9x wszystko działa. Pamiętam że przed aktualizacjami rom działał, ale nie wyświetlał się nowy font. Skoro Harvest Moon działa, to wydaje mi się, że wystarczyło by usunąć to, co sprawia że rom jest czytany jako "podróbka". Może wystarczyło by usunąć to, co sprawia że jest on tak czytany, gdyż emulator wyraźnie mówi, że należy posiadać tylko oryginały US/J.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 10 sie 2012, o 21:28

W takim razie sprawdza czy suma kontrolna pliku jest prawidłowa bądź porównuje czy jest to znana mu suma kontrolna. To drugie wydaje się bardziej prawdopodobne. Emulator na jej podstawie sprawdza z jakim romem ma do czynienia i włącza odpowiednie hacki.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Czupur
Posty: 20
Rejestracja: 10 sie 2012, o 20:01

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Czupur » 10 sie 2012, o 22:13

Tak, chyba masz rację. Sprawdzałem inne, mniej "profesjonalne" emulatory pod Androida, i w tych bardziej znanych chodziła każda gra, oraz wyświetlały się poprawnie fonty. Ogólnie nie było żadnych problemów. Czyli bez ingerowanie w emulator nie da rady pograć w spolszczone romy?

Awatar użytkownika
greenmag
Posty: 70
Rejestracja: 16 paź 2008, o 15:56
Grupa: Midgar Translations
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: greenmag » 10 sie 2012, o 22:31

ja grałem na tablecie gocleaver a103 na emulatorze snesdroid w chrono z tłumaczeniem od mziaba i nie miałem najmniejszych problemów.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 10 sie 2012, o 22:38

Czupur: Możliwe też, że po prostu nie odpala gier, których wewnętrzna suma kontrolna różni się od faktycznej ("bad checksum" w Snes9x), co jest dość częste w tłumaczeniach. Gdyby tak było, wystarczyłoby naprawić sumę kontrolną np. za pomocą ucon64. Do posta dołączam alternatywną wersję łatki z poprawionym nagłówkiem. Spróbuj czy to coś zmienia.
Załączniki
ct.rar
(157.89 KiB) Pobrany 163 razy
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Czupur
Posty: 20
Rejestracja: 10 sie 2012, o 20:01

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Czupur » 10 sie 2012, o 22:56

Tak! Właśnie o to chodziło, żeby było [chceksum ok] :D Nałożyłem łatkę i teraz śmiga jak należy. Wielkie dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 10 sie 2012, o 23:17

Cieszę się, że działa. Od paru lat wydaję łatki, które po nałożeniu dają poprawną sumę kontrolną, ale w przypadku CT tak nie było, bo używałem innego narzędzia, które bezpośrednio tworzyło łatki. Zła suma kontrolna to kwestia kosmetyczna w przypadku wszystkich emulatorów SNES-a, które widziałem, więc dziwię się, że SuperGNES robi coś takiego.

W każdym razie, jeśli nie boisz się wiersza poleceń, sumy kontrolne można naprawiać za pomocą wspomnianego wcześniej ucon64, wywołując:

Kod: Zaznacz cały

ucon64 --chk nazwa_romu.smc
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Czupur
Posty: 20
Rejestracja: 10 sie 2012, o 20:01

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Czupur » 10 sie 2012, o 23:26

Ok, spróbuję naprawić sumę w Wonder Project, jak się uda to później dam sobie już radę z innymi tytułami.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 10 sie 2012, o 23:56

Tak swoją drogą, poszukuję chętnych do testów nowej, znacznie poprawionej wersji spolszczenia Wonder Project J :P [/offtop]
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Czupur
Posty: 20
Rejestracja: 10 sie 2012, o 20:01

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Czupur » 12 sie 2012, o 00:56

Jednak jest problem z nową czcionką. Kiedy wchodzę w menu jakiegoś sklepu wyświetlają się krzaczki zamiast nazw itemów. Tak samo było w snes9x, ale tam wystarczyło coś ustawić w pliku konfiguracyjnym emulatora. A tutaj? Wiesz może jak temu zaradzić?


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości