[PS2] Final Fantasy XII

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: szczuru » 14 paź 2009, o 22:52

by Szczuru

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1823
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Manuel Czaszka » 21 paź 2009, o 15:11

Jakoś dziwnym zbiegiem okoliczności nie miałem okazji pogratulować projektu. Cieszy mnie on tym bardziej, że FFXII nie udało mi się ukończyć nawet w 20% - jak zwykle dzięki "nadmiarowi" czasu jakim dysponuje. Pewnym jest teraz, że już do gry nie zasiądę dopóki nie udostępnisz stosownej łatki.

Pozdrawiam
Jeśli miałbym zatytułować tę taśmę, to byłoby to "Ostatnia szansa na ewakuację planety Ziemia, nim zostanie przetworzona"

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 21 paź 2009, o 19:48

Projekt dość optymistycznie liczony na kilkanaście miesięcy. Codziennie jednak przy nim grzebię. Ostatnio przez zangielszczenie ZJS dość mało, ale codziennie i systematycznie. Zangielszczenie ZJS w tym momencie to coś lepszego, niż większości może się wydawać:

1. Duża baza testerów (no nie tak duża jak sądziłem, patcha alpha pobrano jakieś 7000 razy z przeróżnych miejsc na ziemi, ale oficjalnych testerów mam tylko ośmiu - inni rzucają raczej tylko raz na jakiś czas błędem lub błędzikiem, często powielając tylko to, nad czym już pracuję i tak ;) ).
2. Pomoc w tłumaczeniu brakujących fragmentów
3. Opracowanie wszystkiego technicznie po mojej stronie.
4. Wyeliminowanie błędów.

Dzięki temu w momencie wydania spolszczenia automatycznie będzie ono w pełni grywalne także w wersji ZJS!

A tak w ogóle to mam nadzieję ukończyć demo spolszczenia do końca roku. Jest szansa się wyrobić, chociaż takie rzeczy jak bestiariusz będą w demie na pewno nieprzetłumaczone (samego bestiariusza jest 650kB tekstu!)

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 8 lis 2009, o 13:07

山河をこえ国境をこえ、軽快に戦いをこなす戦士。
武器・ダガー/他 技・応急手当(瀕死の仲間のHPを回復)/他
{kwadrat}でライセンスボードを調べることができます。

Ok, mam z tym pewien problem. Chodzi o pierwsze zdanie a dokładnie pierwszą jego część "山河をこえ国境をこえ". Co to określa? Że umiejętności tego wojownika przewyższają i jedno i drugie? W sumie tylko to mi pasuje do kontekstu (opis klasy łowca/shikari)

rąbnąłem to na

A well trained and skilled warrior. Uses Daggers
and Ninja Swords. Can obtain First Aid technick.
Press {kwadrat} button to view the board.

(umyślnie zrezygnowałem z opisu techniki, bo nie zmieściłoby się w oknie ;), ninja swords dodałem zamiast "pozostałe" bo w zasadzie te pozostałe to tylko ninja swords ;) ).

Od jednego człowieka dostałem dość dosłowne tłumaczenie:

A Warrior who can handle fighting nimbly, and with ease. They can cross mountains, rivers, and even state borders.
Arms: Daggers/Other Weapon Techniques, First Aid (Recover the HP of allies who are near-death), and others.
If you press the Square Button you can check out this License Board.

Ale właśnie ta część o przekraczaniu granic, gór i rzek w ogóle mi nie pasuje.

Pomoże ktoś z tym?

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Norek » 8 lis 2009, o 15:53

Jak dla mnie w przypadku "łowcy" jest to odpowiednie opisanie tego typu klasy - tak mi się przynajmniej wydaje.
Zatem chodzi tu o "przejście przez każdego typu teren" - woda, góry, przekraczanie granic państw.
Chyba łowca to taka postać, która może tropić w każdym terenie i potajemnie przekroczyć granice (no, może to ostatnie to trochę takie "na siłę" dorobione").
To dosłowne tłumaczenie jest więc jak najbardziej na miejscu - żaden z moich słowników (idiomatyczny też) nie znalazł innego znaczenia :) Tylko wydaje mi się, że trzeba to jeszcze odpowiednio sformułować, bowiem samo "Przejdzie góry, lasy, wody, granice" ;) w kontekst nie pasuje zbytnio. Więc coś na kształt "Doskonale porusza się w każdym terenie" - to chyba najlepiej oddaje sens japońskiego opisu.
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 9 lis 2009, o 11:04

Dzięki. Postaram się więc jakoś to przeformułować. Problem póki co jest taki, że jak linie zrobię zbyt długie, to cały tekst znika (engine gry nie pokazuje tekstu, który wychodzi poza ustaloną ramkę - chociaż w tym przypadku jest kuuuupa miejsca po prawej stronei ramki i można by było spokojnie i tam tekst rozwlec). I tak będę musiał poszukać, gdzie wielkości tych ramek są trzymane (och, to tylko 4GB danych), to może uda się to jeszcze zmienić, ale póki co trzeba całość "skompresować" ;).

Samo zangielszczenie zjs jest już dość bliskie ukończenia, więc niedługo znów będę miał więcej czasu na FF12PL.

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: szczuru » 9 lis 2009, o 13:25

Samo zangielszczenie zjs jest już dość bliskie ukończenia, więc niedługo znów będę miał więcej czasu na FF12PL.
(Taki mały offtop :P) I pewnie więcej czasu na ps2psxe? :D
by Szczuru

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 9 lis 2009, o 15:35

Nad nim pracuję cały czas. To dlatego przyszło ludziom czekać całe dwa tygodnie na wersję 0.16 patcha do zjs.

Tak nawiasem mówiąc, to korcie mnie, żeby zrobić sobie jaja i udostępnić ludziom "samo gui" do przetestowania, czy się spodoba... Tylko, żeby okazało się, że gui ma już wbudowany cały silnik i emu jest w pełni funkcjonalny. Jednym słowem niespodzianka. Ale póki co gui do emu nie mam (chociaż berion podesłał bardzo ładny projekt). Zwykle wolę do ostatniej chwili koncentrować się na tym, co ważne, a nei na pierdołach takich jak gui.

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: szczuru » 9 lis 2009, o 22:14

Nad nim pracuję cały czas. To dlatego przyszło ludziom czekać całe dwa tygodnie na wersję 0.16 patcha do zjs.

Tak nawiasem mówiąc, to korcie mnie, żeby zrobić sobie jaja i udostępnić ludziom "samo gui" do przetestowania, czy się spodoba... Tylko, żeby okazało się, że gui ma już wbudowany cały silnik i emu jest w pełni funkcjonalny. Jednym słowem niespodzianka. Ale póki co gui do emu nie mam (chociaż berion podesłał bardzo ładny projekt). Zwykle wolę do ostatniej chwili koncentrować się na tym, co ważne, a nei na pierdołach takich jak gui.
(kolejny, ostatni offtop :P)

Widziałem już to gui i jestem jak najbardziej ZA :)
by Szczuru

Awatar użytkownika
7zack7
Posty: 6
Rejestracja: 3 gru 2009, o 20:27

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: 7zack7 » 6 gru 2009, o 21:18

Genialny pomysł !!!!
Zaskoczyleś mnie chlopie nie myslalem ze jakis FF na PS2 bedzie spolszczony ,czekam z niecierpliwoscia jak by co to moge byc betatesterem ;p


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości