Czcionka .fnt

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Awatar użytkownika
Czarnobrody
Posty: 41
Rejestracja: 22 lut 2011, o 16:09

Czcionka .fnt

Postautor: Czarnobrody » 28 lip 2013, o 18:07

Czy jest ktoś w stanie otworzyć te czcionki i podzielić się sposobem jak to zrobił? Próbowałem już FNT_Editor, Windows .fnt editor, Fony z tego tematu viewtopic.php?t=1875 ale nie udało mi się.
Załączniki
czcionki.rar
(11.86 KiB) Pobrany 173 razy
Aktywne projekty PL:
Ukończone projekty PL:
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnny
Kasztaniak
Posty: 260
Rejestracja: 21 lut 2010, o 20:35

Re: Czcionka .fnt

Postautor: Johnny » 28 lip 2013, o 18:10

Na pierwszy rzut oka te pliki są tylko indeksami wskazującymi grze znaki. Na początku każdego jest nazwa pliku graficznego, na przykład "Tiepolo_20_00.dds". Ja bym szukał dalej :D
Od 20 lat niszczę klimat. Moje dzieci będą jeździć bez kasków.

Awatar użytkownika
Czarnobrody
Posty: 41
Rejestracja: 22 lut 2011, o 16:09

Re: Czcionka .fnt

Postautor: Czarnobrody » 28 lip 2013, o 18:38

Pliki .dds są razem z tymi font i jak w gimpie otworzyłem to faktycznie są tam czcionki, ale po przeczytaniu powyższego tematu skupiłem się na .fnt, których nie mogłem otworzyć.:P Dzięki za wskazówkę, zaraz sprawdzę :)

EDIT:
Okazało się, że to ja wcześniej podmieniając tekst w grze podmieniłem go za dużo i dlatego nie wyświetlało poprawnie (myślałem, że to przez brak polskich znaków w czcionkach). Wyświetla poprawnie znaki ółć, zaś pozostałych polskich znaków nie wyświetla w ogóle. Chodzi o grę Citadels. Nie wiem co zrobić, żeby żeby wyświetlało pozostałe polskie znaki. Załączam cały folder font z gry oraz pliki, które mam zamiar spolszczyć.
Załączniki
eng.rar
(20.08 KiB) Pobrany 162 razy
Fonts.rar
(530.17 KiB) Pobrany 170 razy
Aktywne projekty PL:
Ukończone projekty PL:
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnny
Kasztaniak
Posty: 260
Rejestracja: 21 lut 2010, o 20:35

Re: Czcionka .fnt

Postautor: Johnny » 28 lip 2013, o 19:41

Dziwne te czcionki. Nie widziałem wcześniej gry z taką ilością znaczków z przeróżnych języków. Ale polskie też są, nie wiem dlaczego się nie wyświetlają. Podejrzewam jakiś problem z kodowaniem - każda litera z trójki "ółć" jest używana również w innych językach. Pozostałe zdają się być w miarę ekskluzywne dla polskiego. Co nie oznacza, że nie możesz wprowadzić ich przez podmiankę, w razie gdybyś nic nie wykombinował - namaluj polski znaczek na jakimś obcym, wpisz ten obcy w pliku tekstowym i zobacz co się stanie :D
Od 20 lat niszczę klimat. Moje dzieci będą jeździć bez kasków.

Awatar użytkownika
Czarnobrody
Posty: 41
Rejestracja: 22 lut 2011, o 16:09

Re: Czcionka .fnt

Postautor: Czarnobrody » 28 lip 2013, o 20:45

Próbowałem zamalować kółeczko w "ó" ale kończyło się to tylko wyświetleniem błędu i włączeniem gry tak, jakby w ogóle ten plik nie był edytowany. Edytowałem wszystkie czcionki "tipelo", ale tylko przy rozmiarze 16 wyskakuje błąd. Próbowałem też wprowadzić kilka liter z tablicy znaków Windowsa, ale część się wyświetliła poprawnie, część nie. Żadnych podmian nie było. Próbowałem również zmieniać kodowanie w notatniku, ale zarówno ANSI, jak UNICODE spowodowały niewyświetlanie się napisów.

EDIT:
Podziałało! Tym razem spróbowałem w każdej czcionce zamalować ó uważnie patrząc, żeby nie wyjść poza kółeczko, i się udało. Wygodniej by było gdyby się dało pisać normalnie polskie znaki na klawiaturze, no ale ważne, że jest jakiś sposób. Chyba że ktoś wie co zrobić, żeby pisząc ę wyświetlało się np. é
Aktywne projekty PL:
Ukończone projekty PL:
Obrazek

krzys837
Posty: 72
Rejestracja: 10 paź 2012, o 20:31

Re: Czcionka .fnt

Postautor: krzys837 » 29 lip 2013, o 08:58


Awatar użytkownika
Czarnobrody
Posty: 41
Rejestracja: 22 lut 2011, o 16:09

Re: Czcionka .fnt

Postautor: Czarnobrody » 29 lip 2013, o 17:39

Niestety, nie do końca wiem jak napisać taki skrypt. Dokładnie to potrzebuję takie literki:
ý zamiast ą
ç zamiast ę
à zamiast ś
é zamiast ż
é zamiast ź
á zamiast ń

EDIT:
Ok, już wiem. Okazało się to banalnie proste - wystarczy wpisać "literka::podmieniana literka" i po sprawie. Dzięki za pomoc :)
Przypuszczam, ze polskich znaków nie było, ponieważ nie wszędzie są, tylko w niektórych czcionkach.
Aktywne projekty PL:
Ukończone projekty PL:
Obrazek

Awatar użytkownika
ridzio
Posty: 141
Rejestracja: 30 lip 2013, o 19:07

Re: Czcionka .fnt

Postautor: ridzio » 30 lip 2013, o 19:10

Czarnobrody, widzę, że zająłeś się tłumaczeniem tej samej gry, co ja. Na jakim etapie tłumaczenia jesteś? Może połączymy siły, byłoby szybciej. Czekam na odp.


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości