projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widziana

Szukasz betatestera, korektora, grafika, itp?
Tutaj napisz ogłoszenie^^
Awatar użytkownika
madhrain
Posty: 25
Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:37

projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widziana

Postautor: madhrain » 16 sie 2013, o 15:54

Witam wszystkich tu obecnych, jestem nowa w temacie tłumaczeń. Jestem nałogowym graczem (PC) i nie potrafię żyć bez języka angielskiego. Krótko i zwięźle: jestem graczem, tłumaczem i chciałabym zacząć nowy projekt - polska lokalizacja Europa Universalis IV. Do tej pory pracowałam z Marcexem przy spolszczaniu Kingdoms of Amalur i bardzo sobie chwalę współpracę. Szukam kogoś, kto zajął by się częścią "techniczną". Dość sprawnie radzę sobie w sferze informatyki, jednak nie na tyle, aby ogarnąć wszystko w pojedynkę. Jeśli jest ktoś zainteresowany - proszę o maila, wiadomość na "fbku" lub po prostu o posta tutaj. Pozdrawiam wszystkich zaangażowanych w projekty!
There are no shortcuts to any place worth going.

Awatar użytkownika
ridzio
Posty: 141
Rejestracja: 30 lip 2013, o 19:07

Re: projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widzia

Postautor: ridzio » 16 sie 2013, o 18:45

Na technikaliach się za bardzo nie znam, ale nad samym tłumaczeniem chętnie bym popracował. Gry Paradoxu, szczególnie EU to jedne z lepszych jakie powstają (oczywiście gry strategiczne). Problem z tłumaczeniem gry to nie sama lokacja a przetestowanie spolszczenia. W tym przypadku chyba jedynym rozsądnym rozwiązaniem byłoby zrobienie otwartych beta testów bądź zakrojone na szeroką skalę testy dla zaufanych osób.

Awatar użytkownika
madhrain
Posty: 25
Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:37

Re: projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widzia

Postautor: madhrain » 19 sie 2013, o 05:55

Myślę, że otwarte beta testy byłyby jak najbardziej na miejscu. Generalnie struktura gry sprawia, że samo przetłumaczenie jest bardzo proste, mogłabym nawet zrobić to sama, gorzej tylko z innymi problemami, typu: mam problem z wyświetlaniem polskich znaków diakrytycznych, czyli czcionką. Na tym się już nie znam.
There are no shortcuts to any place worth going.

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widzia

Postautor: Norek » 19 sie 2013, o 08:33

Otwarte beta testy to raczej słaby pomysł - zaufaj mi, przez 5 lat działalności praktycznie się nie sprawdziły. Lepiej wyselekcjonować kilka zaufanych osób z forum i im to powierzyć.

Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś do pomocy, a jak nie - postaram się polobbować tu i ówdzie ;)
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

Awatar użytkownika
madhrain
Posty: 25
Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:37

Re: projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widzia

Postautor: madhrain » 19 sie 2013, o 10:25

Tak więc.. Po przeczytaniu kilku poradników na temat podmiany czcionek mam kompletny misz masz w głowie. Ridzio - dziękuję za wskazówkę, na pewno skorzystam :)

Szukam kogoś, kto zna się na podmianie czcionek i byłby to w stanie dla mnie wykonać. Są to czcionki w formatach .dds .fnt .tga. Są to podstawowe czcionki jak arial, garamond, dziwne wręcz, że nie wyświetlają polskich znaków diakrytycznych, no ale jak już wspomniałam: to nie mój konik, więc proszę, błagam o pomoc!
There are no shortcuts to any place worth going.

Awatar użytkownika
ridzio
Posty: 141
Rejestracja: 30 lip 2013, o 19:07

Re: projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widzia

Postautor: ridzio » 19 sie 2013, o 11:33

Zastanawiam się czy działałyby czcionki z EU 3. W "czwórce" jest ich w sumie 54 a w jej poprzedniczce 24. Podmiana skróciłaby czas pracy nad czcionkami.

Madhrain, nie wiesz która czcionka występuje w Menu głównym? Wtedy może udało by mi się sprawdzić czy działa.

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 797
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Re: projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widzia

Postautor: ikskoks » 19 sie 2013, o 12:37

Są to czcionki w formatach .dds .fnt .tga.
Pliki *.tga to zwykłe obrazy. Możesz je edytować w gimpie (LINK). Jeśli chodzi o pliki *.fnt to radziłbym zapoznać się z zawartością tego tematu viewtopic.php?t=1875 i przetestować znajdujące się tam programy. Jednak prawdopodobnie edycja tylko DDS i TGA powinna wystarczyć do podmiany wszystkich czcionek w tej grze.

Awatar użytkownika
ridzio
Posty: 141
Rejestracja: 30 lip 2013, o 19:07

Re: projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widzia

Postautor: ridzio » 19 sie 2013, o 13:06

Wydaje mi się, że mam lepszy pomysł niż edycja czcionek. Paradox raczej używa tych samych bądź podobnych fontsów do swoich gier. Dlatego uważam, że można wziąć je z Crusders King II. Jak uda mi się znaleźć "zamienniki" fontsów do UE IV to wrzucę je tutaj.

EDIT. Niestety nie znalazłem wszystkich fontów. Z 54 udało mi się odszukać 35. Jak ktoś chce, mogę wrzucić tyle ile mam.
Załączniki
Zamienniki.rar
Zamienniki
(829 KiB) Pobrany 217 razy

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 797
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Re: projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widzia

Postautor: ikskoks » 19 sie 2013, o 14:11

Jak ktoś chce, mogę wrzucić tyle ile mam.
No to wrzucaj w załączniku do posta. ^^

Awatar użytkownika
madhrain
Posty: 25
Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:37

Re: projekt - Europa Universalis IV, każda pomoc mile widzia

Postautor: madhrain » 19 sie 2013, o 15:56

Tak, bardzo proszę o wrzucenie :) Niestety nie wiem jaka czcionka jest użyta w menu, wszystkie czcionki to arial, tahoma, garamond, standard i vic w różnych rozmariach. Chętnie je komuś podeślę do edycji/podmiany :)
There are no shortcuts to any place worth going.


Wróć do „Pomoc przy projektach”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości