Polska grupa tłumaczeniowa Visual Novel

Szukasz betatestera, korektora, grafika, itp?
Tutaj napisz ogłoszenie^^
Aneirin
Posty: 2
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 20:32

Polska grupa tłumaczeniowa Visual Novel

Postautor: Aneirin » 18 wrz 2013, o 20:52

Witam wszystkich serdecznie!

Przez długi czas przeszukiwałem różne zakątki internetu w celu odnalezienia jakiejś aktywnie działającej grupy tłumaczącej japońskie gry Visual Novel, niestety zarówno zagraniczne jak i polskie grupy albo gwałtownie przerywają projekty albo po prostu giną śmiercią naturalną. Mam dość szukania angielskich patchy do gier, nie mówiąc już o polskich.

Dzisiejszego dnia ( a właściwie nocy ) postanowiłem wziąć się w garść i tu napisać. Jestem studentem informatyki drugiego roku ( tak przynajmniej jest w trakcie pisania tej wiadomości :) ). I choć zagadnienia informatyczne nie są mi obce, jest mi niezbędna wiedza odnośnie tłumaczenia gier typu VN. W końcu nigdy tego nie próbowałem i nie przeczę, że przydałaby się mi jakaś pomocna dłoń w miarę dobrze znająca się na tym, która mogłaby mnie wciągnąć do krainy tłumaczeń :)

Gdy już będę wiedział co się z czym je, chciałbym stworzyć grupę tłumaczy, którzy poświęcą tą godzinkę bądź dwie dziennie na tłumaczenie, a w razie urlopu czy czegoś takiego, nadrobią to innego dnia. Czyli generalnie ludzi odpowiedzialnych. Zaczęlibyśmy już na wstępie od bardziej znanych gier, rzecz jasna nie kilka na raz, a pojedynczo. Z tym, że do końca. Preferuje tłumaczenia na język angielski, ze względu na ilość osób poszukujących tłumaczeń również za granicami naszego kraju. A angielski to dość łatwy i popularny język.

Tak więc jeśli znajdują się tu osoby, które znają się na tym temacie, proszę, piszcie. Gdy już będę mógł powiedzieć o sobie, że potrafię wyciągnąć tekst i wprowadzić patch do gry, wtedy też stworzę osobny temat w poszukiwaniu osób zainteresowanych.