[PC] Child Of Light

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
karhorus
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2022, o 11:05

Re: [PC] Child Of Light

Postautor: karhorus » 7 sty 2023, o 13:39

Według nazwy gry ze strony
aluigi.altervista.org/quickbms.htm

goliat
Posty: 20
Rejestracja: 6 cze 2021, o 08:44

Re: [PC] Child Of Light

Postautor: goliat » 7 sty 2023, o 21:01

No udało mi się wypakować ładując odpowiedni skrypt. Jak zacząć tłumaczenie?

karhorus
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2022, o 11:05

Re: [PC] Child Of Light

Postautor: karhorus » 7 sty 2023, o 21:33

Wersja angielska znajduje się localization_english.isg.ckd w \cache\itf_cooked\pc32\enginedata\localization\. Poszukaj/popytaj na poleconych przeze mnie forach. Może ktoś wie jak to przekonwertować na bardziej "ludzki" format. Pogoogluj itd. Nie oczekuj, że ktoś wszystko da ci na tacy.

goliat
Posty: 20
Rejestracja: 6 cze 2021, o 08:44

Re: [PC] Child Of Light

Postautor: goliat » 8 sty 2023, o 20:46

Dodatkowo czcionka w grze nie ma polskich "ogonków".
Rozumiem, że przekładając nie powinienem używam polskich znaków, jak ż, ź, ą, ć, ś? Jeśli tak to trochę będę musiał kombinować z tłumaczeniem.

karhorus
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2022, o 11:05

Re: [PC] Child Of Light

Postautor: karhorus » 8 sty 2023, o 21:03

Raczej należałoby poszukać czcionek i albo je podmienić albo dodać do istniejących polskie "ogonki". Jak zrobisz tłumaczenie bez polskich znaków to później trudno to będzie odkręcić a czytanie tekstu bez polskich znaków to raczej wątpliwa przyjemność. Tak, że sugeruje tłumaczyć z "pełnym" polskim alfabetem. Może zanim skończysz to znajdziesz kogoś do pomocy z czcionkami. A usunąć polskie litery z tekstu jest dużo łatwiej niż później je dodać.

goliat
Posty: 20
Rejestracja: 6 cze 2021, o 08:44

Re: [PC] Child Of Light

Postautor: goliat » 9 sty 2023, o 00:00

Początkowo planowałem, że będę używał słów bez polskich znaków, np. zamiast dziecka światła myślałem o zastąpieniu to słowem dziecko promienia. Ale w takim układzie rzeczywiście poszukam kogoś do pomocy w sprawie czcionek, bo bez tego możliwości tłumaczeniowe są w takim wypadku ograniczone. Musiałby nieraz zdrowo pokombinować aby znaleźć polski odpowiedni angielskiego słowa bez polskich znaków.

goliat
Posty: 20
Rejestracja: 6 cze 2021, o 08:44

Re: [PC] Child Of Light

Postautor: goliat » 10 sty 2023, o 14:26

Udało mi się opanować problem ze znalezieniem odpowiedniego narzędzia do tłumaczenia, program OmegaT ładnie mi to przekonwertował na plik tekstowy, który nie zawiera jakiś dziwnych znaków, gdyby chciał to otwierać notatnikiem. Dzisiaj rozpoczynam pierwszy dzień tłumaczenia.

karhorus
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2022, o 11:05

Re: [PC] Child Of Light

Postautor: karhorus » 10 sty 2023, o 17:45

Powodzenia. Tekstu nie ma co prawda za dużo ale jest sporo fragmentów pisanych wierszem. Wypadałoby zachować wierszowaną formę więc łatwo nie będzie. Trzymam kciuki.

goliat
Posty: 20
Rejestracja: 6 cze 2021, o 08:44

Re: [PC] Child Of Light

Postautor: goliat » 10 sty 2023, o 20:03

Powodzenia. Tekstu nie ma co prawda za dużo ale jest sporo fragmentów pisanych wierszem. Wypadałoby zachować wierszowaną formę więc łatwo nie będzie. Trzymam kciuki.
Teksty, tj. dialogi są dosyć łatwe do przekładu, zwłaszcza, że jestem świeżo po przejściu gry, nazwy ataków także, ale wiersze muszę przyznać, że są wyzwaniem. Nie dość, że trzeba zachować rymowaną formę to jeszcze są tam słowa, które rzadziej są stosowane w dialogach w grach.

goliat
Posty: 20
Rejestracja: 6 cze 2021, o 08:44

Re: [PC] Child Of Light

Postautor: goliat » 17 sty 2023, o 11:59

Jeśli chodzi o postępy w tłumaczeniu jest zrobione koło 20-30%, są przetłumaczone m.in. dwa wiersze (przymiotniki pozwalają utrzymać rymy), czy też dwa listy do Pana Elma.

Poza tym dobrze, że mam świeżo rozgrywkę w głowie, bo bez tego nie wiedziałby, jak przetłumaczyć choćby CHARGE (chodzi o szarżę w tym wypadku, chociaż to słowo w angielskim ma parę znaczeń) Wooden Dart (początkowo myślałem, że chodzi o drewnianą rzutkę, ale obejrzałem sobie filmy z rozgrywką z tej gry i okazało się, że to atak drewnianą strzałą), czy też Hammer (nie chodzi o młotek, a o nazwę ataku, którą przełożyłem na Walenie).


Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość