[Switch] Octopath Traveler

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
masagrator
Posty: 45
Rejestracja: 24 gru 2018, o 20:05

[Switch] Octopath Traveler

Postautor: masagrator » 30 sty 2019, o 23:16

Rozpoczynam pracę nad tłumaczeniem Octopath Traveler.
To będzie moje pierwsze tłumaczenie jakiejkolwiek gry, jednak moja przygoda ogólnie z tłumaczeniami sięga 2010.
Udało mi się rozpracować, jak zwiększyć ilość znaków i dodać Unicode. Ręcznie w notatniku wyciągnąłem wszystkie linie i zrobiłem sobie konwerter w Excelu do prawidłowej postaci hex. Nie jestem niestety programistą, a jakoś trzeba było sobie poradzić. :P

Szukam kilka osób - bez nich i tak to zrobię, ale każde z nich może polepszyć jakość tłumaczenia. Gra jest jakby co oparta o UE4.
- Programista, który by napisał narzędzie import/export tekstu (bez tego będę klepał jedenaście tysięcy komórek kopiuj-wklej po skończonym tłumaczeniu :P Tekst jest spakowany do archiwum uexp, jednak w hex nie jest jakoś szczególnie skomplikowany - tak mi się wydaje)
- Typesetter, który by zrobił polskie czcionki (obecne obsługują tylko ó i ł). Musi wiedzieć, z czym się je UE4 (gra była robiona na 4.19 lub starszym, na pewno nie nowszej wersji, jeżeli ma to znaczenie)
- Dodatkowy tłumacz, który miałby doświadczenie w tworzeniu zdań bez ustalonej osoby (skromna część zdań jest używana i dla M, i dla K, a nie ma możliwości ustawienia dwóch odmian w jednym zdaniu).
Gry jeszcze nie ukończyłem, a że nie chcę sobie spoilerować niepotrzebnie, to zacząłem od nazw, opisów i interfejsu, które stanowią większość linii.

Życzcie mi powodzenia. Mam w planach jeszcze jeden projekt do zrobienia ze Switcha, ale próbuję zmotywować pewnego mościa, by dodał wsparcie dla tej gry do swojego narzędzia, bo podstawy są te same dla jego narzędzia i tej kolejnej gry.

Ilość linii do tłumaczenia: ~11700

masagrator
Posty: 45
Rejestracja: 24 gru 2018, o 20:05