[PC] Steins;Gate

Awatar użytkownika
Aleksander Wielki
Posty: 52
Rejestracja: 23 wrz 2015, o 12:34
Grupa: XVideos
Kontakt:

[PC] Steins;Gate

Postautor: Aleksander Wielki » 14 sty 2016, o 21:16

Obrazek

O Steins;Gate

Steins;Gate jest grą przygodową należącą do podgatunku visual novel. Za powstanie tytułu odpowiada firma 5pb. oraz studio Nitroplus. Obaj deweloperzy są dobrze znani fanom visual novel oraz popkultury Kraju Kwitnącej Wiśni, a zwłaszcza tej jej części, która związana jest ze środowiskiem tzw. otaku (obsesyjnych fanów mangi, anime, militariów czy filmów sc-fi). Producenci w swoim dorobku mają wiele tytułów konsolowych, z których tylko drobny procent trafił do zachodnich graczy.

Steins;Gate jest drugą odsłoną serii przygodówek sci-fi (po wydanym w 2008 roku Chaos;Head), której charakterystycznym znakiem rozpoznawczym jest średnik w tytule.

Wszystkie gry z cyklu są ze sobą luźno powiązane i rozgrywają się we współczesnej Japonii. Ich fabuła porusza wątki związane z postępem technologicznym i eksperymentami naukowymi, wykorzystuje także pomysły zaczerpnięte z miejskich legend oraz teorii spiskowych.

Protagonistą Steins;Gate jest Okabe Rintaro, student pierwszego roku tokijskiego uniwersytetu, który wraz ze swoim znajomym z uczelni oraz przyjaciółką z dzieciństwa prowadzi coś co sam nazywa „laboratorium futurystycznych gadżetów”. W wynajętym mieszkaniu bohaterowie bezskutecznie starają się zbudować funkcjonujące i przynoszące zyski urządzenia elektroniczne. Aby wczuć się w rolę wynalazcy, Okabe dla zabawy nosi cały czas biały fartuch oraz używa irytującego otoczenie pseudonimu i sposobu mówienia.

Pewnego dnia świeżo ukończony gadżet zaczyna wbrew oczekiwaniom twórców w przedziwny sposób wpływać na rzeczywistość. Co więcej, Okabe wpada na trop spisku związanego z wynalazkiem, a także jest świadkiem brutalnego morderstwa oraz innych niewyjaśnionych zjawisk, które uruchamiają lawinę wydarzeń przewracających życie jego i najbliższych mu osób.

Steins;Gate jest typowym japońskim visual novel co oznacza, że przez większą część gry, czytamy i wysłuchujemy dialogów postaci, przeważnie mając na nie niewielki wpływ. Od czasu do czasu używamy telefonu głównego bohatera i np. ręcznie wybieramy numer, dzwoniąc do wybranej przez nas postaci lub wysyłamy wiadomość tekstową. W najważniejszych momentach podejmujemy jednak decyzje, skutkujące osiągnięciem jednego z wielu zakończeń całej historii.

Tytuł zawiera obszerny słownik, zawierający opisy wszystkich pojawiających się w grze terminów, imion i bohaterów.

O jakości oprawy graficznej Steins;Gate stanowią przede wszystkim dwuwymiarowe grafiki oraz portrety bohaterów, które oglądamy przez kilkadziesiąt godzin rozgrywki. Autorem większości z nich jest znany grafik, kryjący się pod pseudonimem Huke. Jego charakterystyczny styl i wykorzystanie specjalnych filtrów graficznych, wyróżniają tytuł spośród innych pozycji na rynku.

~Gry-Online.pl~

Informacje

Producent: 5pb., Nitroplus

Wydawca:
5pb.
Kadokawa Shoten (PSP)
JP: Nitroplus (PC)
Am.Płn.: JAST USA (PC)

Projektant: Chiyomaru Shikura

Platforma: Xbox 360, Windows, PSP, iOS, PlayStation 3, PS Vita, Android

Data wydania:
Xbox 360: JP: 15 października 2009
Windows: JP: 26 sierpnia 2010, Am.Płn.: 31 marca 2014
PSP: JP: 23 czerwca 2011
iOS: 25 sierpnia 2011
PS3: JP: 24 maja 2012
PS Vita: JP: 14 marca 2013
Android: 27 czerwca 2013

Gatunek: powieść wizualna

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Aktualizacje stanu prac nad projektem będzie można znaleźć w tym temacie oraz na stronie grupy.

Mini-reklama - tłumaczymy też komiksy Deadpoola! :P

A prace nad PQ:G zostały chwilowo wstrzymane - szukamy kogoś, kto ogarnie czcionki.

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PC] Steins;Gate

Postautor: Norek » 15 sty 2016, o 09:47

Hej : )

Życzę powodzenia w projekcie, a z mojej strony pytania - Wasza strona nie działa, coś w tej sprawie zrobicie?
Jak z polskim fontem? Jakieś screeny możecie zaprezentować?
Ile osób pracuje nad tytułem i jak dużo jest tam tekstu?
Korzystacie z jakiegoś oprogramowania wspomagającego tłumaczenie? : )
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

Awatar użytkownika
Aleksander Wielki
Posty: 52
Rejestracja: 23 wrz 2015, o 12:34
Grupa: XVideos
Kontakt:

Re: [PC] Steins;Gate

Postautor: Aleksander Wielki » 15 sty 2016, o 13:10

Strona jeszcze wczoraj działała, ale przez problemy z FTP po stronie serwera - postanowiliśmy go zmienić. Także dzisiaj lub jutro strona wróci. :)
Czcionka jak najbardziej będzie z polskimi znakami! Staramy się zrobić spolszczenie jak najlepszej jakości!
Screenów póki co nie możemy zaprezentować, bo wydobycie plików tekstowych i graficznych to sporo roboty (oczywiście już mamy je wydobyte i gotowe do tłumaczenia), a odpowiednie skompresowanie i ponowna kompilacja archiwów - jeszcze więcej. :P Także screeny będą pod koniec projektu, po przetłumaczeniu, gdy zaczniemy etap korekty i testów. :) Jednakże tłumaczymy też wszelkie pliki wideo wyświetlające się w grze, więc niedługo będziemy mogli je zaprezentować.
Nad projektem pracuje kilka osób, ale wszyscy się znają osobiście, więc jest miła atmosfera przy pracy. :)
Tekstu jest od groma, w końcu to gra typu visual novel - klikadziesiąt plików po kilkaset/kilka tysięcy linii tekstu.
Programów typu OmegaT nie używamy. W naszej grupie praca jest podzielona odpowiednio do umiejętności i wystarczy nam zwykły Notepad++, GIMP/PS itp. do wygodnej pracy. Jako że w grze jest sporo rozwidleń fabuły, każda osoba ma swoją gałąź (ew. dwie) do przetłumaczenia, przez co unikamy zamotań w fabule. :)

Pozdrawiamy, VisualNovel

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 449
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [PC] Steins;Gate

Postautor: mziab » 15 sty 2016, o 13:53

Gratuluję projektu. Uwielbiam tę grę, jak i jej adaptację anime. Tłumaczenie VN wymaga DUŻEGO samozaparcia i solidnej ekipy. A S;G jest dodatkowo dość specyficzne, więc czeka was zapewne sporo zabawy. Ponowię w tym miejscu pytanie Norka: ile to dokładnie ma tekstu?

Co do używanych narzędzi, szanuję wasz wybór, ale osobiście uważam, że w szczególności tak przepastne projekty mogą dużo skorzystać na zastosowaniu oprogramowania CAT. By wymienić najbardziej podstawowe sprawy: automatyczne tłumaczenie powtórzeń, podpowiedzi z glosariusza i dopasowania rozmyte. Pomijam już to, że pamięć tłumaczeniową można potem najczęściej banalnie zastosować np. w innej wersji gry, bez ręcznego porównywania co się zmieniło, przesunęło itd. Można oczywiście pracować bez tych udogodnień, co z niezłym skutkiem robiło wielu, ale moim zdaniem spróbować nie zaszkodzi. Ale ostatecznie zrobicie jak zechcecie :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
Aleksander Wielki
Posty: 52
Rejestracja: 23 wrz 2015, o 12:34
Grupa: XVideos
Kontakt:

Re: [PC] Steins;Gate

Postautor: Aleksander Wielki » 15 sty 2016, o 19:26

Rozdział 0: 42354 znaków
Rozdział 1: 249786 znaków
Rozdział 2: 335796 znaków
Rozdział 3: 256229 znaków
Rozdział 4: 359601 znaków
Rozdział 5: 246725 znaków
Rozdział 6: 436124 znaków
Rozdział 7: 257307 znaków
Rozdział 8: 223216 znaków
Rozdział 9: 229344 znaków
Rozdział 10: 183963 znaków
Rozdział 11: 194481 znaków
Łącznie: 3014926 znaków

Wszystko liczone ze spacjami.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 449
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [PC] Steins;Gate

Postautor: mziab » 15 sty 2016, o 19:35

Czyli lekko licząc jakieś 1500 stron przeliczeniowych... powodzenia :) A wbudowaną encyklopedię też zamierzacie tłumaczyć?
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
Aleksander Wielki
Posty: 52
Rejestracja: 23 wrz 2015, o 12:34
Grupa: XVideos
Kontakt:

Re: [PC] Steins;Gate

Postautor: Aleksander Wielki » 15 sty 2016, o 19:43

Oczywiście! :) Skoro i tak robimy już spore tłumaczenie, to przynajmniej zrobimy je porządnie! :)

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 449
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [PC] Steins;Gate

Postautor: mziab » 15 sty 2016, o 19:51

Z ciekawości spróbujcie wstawić to do Omegi, z wyłączoną segmentacją według zdań. Wyniki mogą być zaskakujące :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
Zacksu22
Posty: 68
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 02:37

Re: [PC] Steins;Gate

Postautor: Zacksu22 » 31 maja 2016, o 03:33

Macie może w planach spolszczenie do wersji PSP?
Z ciekawości pytam

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Aleksander Wielki
Posty: 52
Rejestracja: 23 wrz 2015, o 12:34
Grupa: XVideos
Kontakt:

Re: [PC] Steins;Gate

Postautor: Aleksander Wielki » 31 maja 2016, o 09:54

Wersja PSP może kiedyś powstanie, ale skupiamy się na wersji PC. Także nic nie obiecujemy :P


Wróć do „VisualNovel”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość