[PC] Europa Universalis IV

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1189
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

[PC] Europa Universalis IV

Postautor: bemberg » 14 sty 2014, o 11:52

Obrazek

Ostatnia część znanej serii Europa Universalis spotkała się z ciepłym przyjęciem graczy. Również pozytywne oceny recenzentów nie pozostawiły złudzeń - EU IV to jedna z najlepszych, jak nie najlepszych części serii. Niestety studio Paradox odpowiedzialne za ten niezwykły tytuł ograniczyło dystrybucję jedynie do formy elektronicznej, przez co żaden z polskich wydawców nie mógł kupić praw, dzięki którym mógłby wydać grę w naszym kraju po polsku.

Ale to chyba żaden problem, gdy fani serii wezmą sprawy w swoje ręce, prawda? :)

Projekt powstał głównie dzięki cienislawowi, który przystosował skrypt gry do niezbędnego jak sądzę, programu CAT - OmegiT. Dzięki temu możemy komfortowo pracować przy użyciu narzędzi do tego stworzonych, a dodatkowo część pracy została zrobiona automatycznie, przez użycie pamięci tłumaczeniowej z poprzedniej części gry - EU III. Następnie udało się zorganizować grupę tłumaczy, którzy pociągają tłumaczenie do przodu. Z czasem wolnym jest różnie, więc jak to przy projektach fanowskich bywa, jednego tygodnia tłumaczenia idzie pełną parę, by następnie stanąć na kilka dni.
Tłumaczenie jest tworzone online poprzez grupę zapaleńców. Niestety ze względu na rozmiar projektu jak i specyfikę tekstu, związaną ściśle z historią, czas potrzebny na jego ukończenia jest relatywnie duży.

Czy kogoś potrzebujemy do projektu?
Jak najbardziej. Wciąż tłumaczy, ludzi władających świetnie polskim do korekty, fanów serii do testów i konsultacji oraz historyków zarówno tych z pasji jak i zawodu, którzy chcieliby przeanalizować warstwę historyczną, udzielając niezbędnych uwag.
Kontakt:
Spoiler!
Postęp prac
18.10.2015 - Spolszczenie zostało wydane w wersji 0.1
25.10.2015 - Spolszczenie zostało wydane w wersji 0.1.1
(...w międzyczasie trochę się działo...)
07.02.2016 - Spolszczenie zostało wydane w wersji 0.2.1
(...w międzyczasie trochę się działo...)
09.10.2016 - Spolszczenie zostało wydane w wersji 0.2.9
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... =537685335

Spolszczeniu poddane zostały pliki podstawowej wersji gry bez DLC. Jest ono kompatybilne z najnowszą wersją gry – obecnie 1.15.1.0. Projekt będzie rozwijany i uaktualniany wraz z pojawianiem się kolejnych wersji gry.
Spolszczenie jest kompletne dla stanu gry na patch 1.17 oraz dla DLC Mare Nostrum.

Spolszczone zostały:
mechanika gry
idee
wydarzenia
nazwy państw i prowincji.

Nieprzetłumaczone (w celu zerowej ingerencji w dane gry) obecnie pozostają:
imiona i nazwiska postaci
nazwy prowincji w systemie dynamicznym
część tekstów samouczka
oraz wszelkie inne teksty nie znajdujące się w plikach językowych, a bezpośrednio w danych gry.

Jeśli chodzi o dodatki, to nieprzetłumaczone są:
The Art of War
El Dorado
Women in History
Common Sense
Cossacks

Instalacja
UWAGA: proszę przynajmniej raz uruchomić grę po angielsku, a dopiero potem aktywować spolszczenie, w innym wypadku, w grze zamiast tekstów pojawią się ich identyfikatory; jeśli tak się stanie to należy:
1. skasować plik settings.txt z folderu Moje dokumenty\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\
2. skasować pliki eu4pl.mod oraz eu4pl.zip z folderu Moje dokumenty\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\mod\
3. uruchomić grę bez aktywnego moda
4. ponownie uruchomić grę już z aktywnym modem
AUTORZY
Asenath - korekta
archi - tłumaczenie
Axsis - tłumaczenie
Baasu - tłumaczenie
Bartek Musajew - tłumaczenie
bemberg - staram się organizować ;)
cienislaw - dostosowanie skryptu gry do OmegiT, pamięć tłumaczeniowa z EU 3
Cyfrowy Baron - launcher, czcionka
Daniel Limsad - tłumaczenie
Dero - tłumaczenie
EvilDoom - tłumaczenie, testy
Grottman - tłumaczenie
hemik - tłumaczenie
HiszpanskaInkwizycja - tłumaczenie
Leszczu - tłumaczenie
Jagdtiger - tłumaczenie, testy
Karol T. - tłumaczenie
Krzysztof - tłumaczenie
ktatar - tłumaczenie
madhrain - tłumaczenia
Madzius - korekta
Micux - tłumaczenie
Mistyk07 - tłumaczenie, korekta, testy
Norek - tłumaczenie, korekta
Oskar - tłumaczenie, testy
Paulina - tłumaczenie, testy
qbert - tłumaczenie
R3fr3sh - tłumaczenie
Robinxon - tłumaczenie
ridzio - tłumaczenie, korekta, testy
Schocker - tłumaczenie
skwierczyk - tłumaczenie
Sledziu_w - tłumaczenie
Tomek P. - korekta
Ysska - tłumaczenie, korekta
zenn - tłumaczenie

ZRZUTY EKRANU
Schowek01.jpg
Schowek02.jpg
Schowek03.jpg
Załączniki
euiv_gpp.png
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Awatar użytkownika
Tins
Posty: 22
Rejestracja: 28 lip 2013, o 20:18

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Tins » 14 sty 2014, o 12:12

Życzę powodzenia nad projektem ;-)
duckan.pl MOJA STRONA
facebook.com/xtinsx

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1824
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Manuel Czaszka » 14 sty 2014, o 13:11

Ze swojej strony dodam tylko, że jestem autorem podpisu w logotypie gry stylizowanego na podpis z oficjalnych dodatków, a motyw husarza jest zdjęciem pobranym z Internetu.
Jeśli miałbym zatytułować tę taśmę, to byłoby to "Ostatnia szansa na ewakuację planety Ziemia, nim zostanie przetworzona"

Artur
Posty: 4
Rejestracja: 22 gru 2013, o 11:15

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Artur » 14 sty 2014, o 14:45

Ja ze swojej strony chciałem podziękować za zaangażowanie autorów w projekt oraz potwierdzić, że spolszczenie, które testowałem już kilkanaście dobry godzin, jest zrobione profesjonalnie. Oczywiście zdarzają się drobne błędy językowe, ale jestem świadomy, że prace ciągle trwają :)
Jeśli szukacie również osób do testowania kolejnych wersji spolszczeń i wypisywania ewentualnych błędów to mogę być pomocny :)

Pozdrawiam i życzę jak najwięcej wolnego czasu, który będzie mógł zostać poświęcony na dalsze tłumaczenie ! Git robota !

pezot1
Posty: 3
Rejestracja: 14 sty 2014, o 20:13

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: pezot1 » 14 sty 2014, o 20:29

Witam
Również chciałbym podziękować tłumaczom za zaangażowanie, nie mogę się doczekać efektu pewnie jak wiele innych osób.
Cieszę się również, że jest jakiekolwiek info dotyczące projektu. Uważam, że właśnie brak informacji był powodem zamknięcia ostatniego tematu. Czytałem go i również zdenerwowałbym się gdyby tak często pojawiało się to tak nielubiane tutaj pytanie. Jednak w dzisiejszych czasach ludzie po prostu chcą być na bieżąco z czymś co ich interesuje. Na plus zaliczam Wasz profil na fb. Nie chodzi mi oczywiście by się spowiadać codziennie o wynikach prac i linijkach pozostałych do przetłumaczenia. Jednak ilość postów i fanów poszukujących jakichkolwiek informacji powinna dać do myślenia by wykorzystać jak najlepiej tą ciekawość.
Wydaje mi się, że gdybym był tłumaczem to bardzo cieszyłbym się gdyby ludzie czekali na wynik mojej pracy, oczywiście w granicach rozsądku (brak spamowania poczty czy tematu na forum) ale starałbym się również informować zainteresowanych.

Pozdrawiam i życzę sukcesu :)

marib
Posty: 7
Rejestracja: 16 sty 2014, o 13:21

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: marib » 16 sty 2014, o 13:41

Motyw Husarza już był w dwóch grach http://dystrybucja.cdp.pl/game/2955/Mou ... kcjonerska Mount & Blade i
Mount & Blade: Ogniem i Mieczem Edycja Kolekcjonerska.

Ta tapeta wyglada tak jakbym gral w wyzej wspomniana gre, tylko ona ma taki styl szkicowy w czasie kampani.Poprostu tylko logo Europa Universalis wklejone, to nie ten klimat gry.

https://www.google.pl/search?q=mount+an ... h&imgdii=_

https://www.google.pl/search?q=mount+an ... h&imgdii=_

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1189
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: bemberg » 16 sty 2014, o 15:10

Dzięki za opinię, ale na szczęście nikogo nie zmuszamy do ustawienia tej tapety :)

Do projektu dołączają kolejne osoby, co powinno przyspieszyć prace. Radujmy się :>
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Wismerin
Posty: 6
Rejestracja: 1 gru 2012, o 13:30

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Wismerin » 16 sty 2014, o 15:20

ja mam jedno malutkie pytanie, do EU co chwilę wychodzą mniejsze lub większe patche. Jak to będzie wyglądać z kompatybilnością względem spolszczenia? Czy nie będą pojawiać się jakieś błędy za każdym razem gdy wyjdzie nowa aktualizacja?

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1189
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: bemberg » 16 sty 2014, o 16:53

Ale po co się zastanawiać nad problemami, których nie ma i być może nie będzie? Jak będą jakieś, to wtedy będziemy nad tym siedzieć .

-- Cz sty 16, 2014 5:56 pm --

Ale po co się zastanawiać nad problemami, których nie ma i być może nie będzie? Jak będą jakieś, to wtedy będziemy nad tym siedzieć .
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Wismerin
Posty: 6
Rejestracja: 1 gru 2012, o 13:30

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Wismerin » 16 sty 2014, o 16:57

Ok, dzięki za odpowiedź. ;)


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Igor_the_furry i 1 gość