[PC] Europa Universalis IV

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Awatar użytkownika
Ysska
Kosiarka umysłów
Posty: 103
Rejestracja: 14 lip 2009, o 20:03

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Ysska » 8 maja 2015, o 16:28

I będzie :) w niedzielę. Póki co nie będzie to ogłoszenie o wydaniu gry, więc nie ma co jakoś przesadnie wyczekiwać.

-- 10 maja 2015, o 12:10 --

Kochani!

Od ostatniego ogłoszenia w sprawie EUIV trochę wody w rzekach upłynęło. Co więc działo się z projektem w tym czasie? I czego możecie się spodziewać? Już piszę i trochę tego będzie.

Do końca kwietnia trwała korekta przetłumaczonego tekstu. Z całości, liczącej wówczas 1760315 znaków (niepowtarzalnych bez spacji) udało nam się „przemielić” około 700 000. Wartość jest szacunkowa, ponieważ nie wszystkie pliki (chodzi o te duże po paręset tysięcy znaków) zrobiliśmy w pełni, więc nie mamy jak podać jednoznacznej wartości.

W tym miejscu szczególnie chciałabym podziękować osobom:
Madzius
ridzio
Tomek P.

które razem ze mną nad korektą się biedziły.

Korekta okazała się jednak procesem czasochłonnym i zniechęcającym (mega zniechęcającym, naprawdę), toteż postanowiliśmy zakończyć ją odgórnie z końcem kwietnia, z efektem, jaki zdołamy do tej daty osiągnąć.

Następnie upgrade'owaliśmy skrypt o nowsze patche, co było konieczne, aby nasze tłumaczenie prawidłowo wyświetlało się w grze. Dla ciekawych – projekt spuchł do 2434259 znaków.

Co teraz? Co dla was najbardziej interesujące - trwa składanie spolszczenia wersji do dystrybucji. Zajmuje się tym cienisław z grupy GameSub, której prace serdecznie wam polecamy. Szczegóły wkrótce ;)

Następny news będzie równoznaczny z rozpoczęciem testów i mam nadzieję, że pojawi się za kilka dni (na pewno nie tygodni).

Oprócz instalatora czyścimy zpatchowany skrypt. O co chodzi? Po pierwsze, chcemy żeby mapa była w 100% po polsku (a doszło przecież paręset prowincji). Druga sprawa to dołożona mechanika – patche dodały raczej mięso historyczne, a mechaniki stosunkowo niewiele, toteż warto ją jednak przetłumaczyć. Trzecia – kiedy Paradox zmienia przetłumaczony już segment, tłumaczenie pozostaje przypisane do wcześniejszej wersji, zaś nowy segment wygląda na nieprzetłumaczony, mimo że cała zmiana w nim sprowadzała się np. do usunięcia literówki. Poprawienie tego to moment.

W wyniku tych prac, które toczą się od wtorku, udało się już odzyskać/przetłumaczyć ponad 125 000 znaków. Przy czym testy zaczną się w momencie pojawienia się instalatora, więc powyższy fragment należy raczej potraktować w formie ciekawostki.

Termin? Ostatnio pada informacja o maju. Maj toczy się już w najlepsze i choć nie jest terminem nierealnym (ale jako koniec maja, nie wcześniej), wiele zależy od tego jak spiszą się (i ile czasu poświęcą na pracę) testerzy. Osobiście nastawiałabym się raczej na czerwiec. W każdym razie newsy będziecie teraz otrzymywać dość często, więc na bieżąco będziecie widzieć, jak nam idzie.

Pozdrawiam serdecznie.
Na harfach morze gra - kłębi się rajów pożoga -
i słońce - mój wróg, słońce! - wschodzi, wielbiąc Boga.

BLyy
Posty: 37
Rejestracja: 17 paź 2013, o 17:41

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: BLyy » 10 maja 2015, o 21:25

Witam. Fajnie byłoby jakby spolszczenie ukazało się przed 9 czerwca, bo właśnie wtedy będzie premiera najnowszego DLC i planuje zrobić sobie megakampanię. Czy jest szansa na 9 czerwca?

PS. Wraz z tym DLC dodanie zostanie dodany patch dodający ok. 50 nowych prowincji, w tym dla Polski 4 i dla Prus chyba też 4 czy 5. Tłumaczenie mapy najlepiej więc zostawić na czas wydania tego patcha tak myślę.

PS. Czy spolszczenie będzie dostepne tylko tutaj czy znajdzie się też na steam w formie moda?

Awatar użytkownika
Ysska
Kosiarka umysłów
Posty: 103
Rejestracja: 14 lip 2009, o 20:03

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Ysska » 10 maja 2015, o 21:31

Statystyczna jest.

Już te patche dodały jakieś rzeczy z Polski (mignęły mi idee dla Krakowa). Pewnie, fajnie byłoby mieć to wszystko przetłumaczone, ale to już nie zależy ode mnie.

Co do pytania o formę udostępnienia, to precyzyjnie będę się wypowiadać w następnym newsie; liczę na to, że pojawi się on w ciągu kilku dni - wtedy, gdy będę miała pełną i konkretną odpowiedź od osoby pracującej nad stroną techniczną (osobiście jestem laikiem). Na razie wolę na ten temat nic nie pisać, żeby uniknąć przekłamań i nieporozumień.
Na harfach morze gra - kłębi się rajów pożoga -
i słońce - mój wróg, słońce! - wschodzi, wielbiąc Boga.

BLyy
Posty: 37
Rejestracja: 17 paź 2013, o 17:41

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: BLyy » 11 maja 2015, o 11:27

http://i.imgur.com/oUPU8Su.png
Tak będzie wyglądała Europa Środkowa. Dużo się więc zmieni w raz z patchem 9 czerwca :)

Awatar użytkownika
ridzio
Posty: 141
Rejestracja: 30 lip 2013, o 19:07

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: ridzio » 11 maja 2015, o 12:53

Prowincje Europy to pikuś, takie nazwy zmienia się z miejsca. Najgorsze są prowincje Azji, Afryki i obu Ameryk.

hoxies
Posty: 1
Rejestracja: 15 maja 2015, o 11:42

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: hoxies » 15 maja 2015, o 11:53

Muszę niestety zbesztać to niedorobione mózgowo forum. Robicie już tak długo to cholerne spolszczenie i ponoć już dawno jest skończone ale NIE, wy musicie trzymać to w swoim gronie i robić jakieś pieprzone korekty.. Dawno powinniście wydać to spolszczenie do publicznych testów, setki graczy czekają.z.niecierpliwością a wy sobie korekty robicie.... kogo to obchodzi? Jest spolszczone? Jest... dawno powinna sie pojawic do pobrania jakas wczesna wersja, ludzie by wykryli bledy szybciej od was...

Awatar użytkownika
ridzio
Posty: 141
Rejestracja: 30 lip 2013, o 19:07

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: ridzio » 15 maja 2015, o 13:06

Zapłać za robotę i dostaniesz spolszczenie w takiej wersji jaka jest.

BLyy
Posty: 37
Rejestracja: 17 paź 2013, o 17:41

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: BLyy » 15 maja 2015, o 13:47

Z PlayLoc.pl
Kochani!

Od ostatniego ogłoszenia w sprawie EUIV trochę wody w rzekach upłynęło. Co więc działo się z projektem w tym czasie? I czego możecie się spodziewać? Już piszę : )

Do końca kwietnia trwała korekta przetłumaczonego tekstu. Z całości, liczącej wówczas 1760315 znaków (niepowtarzalnych bez spacji) udało nam się sprawdzić około 700 000. Wartość jest szacunkowa, ponieważ nie wszystkie pliki (chodzi o te duże po paręset tysięcy znaków) zrobiliśmy w pełni, więc nie mamy jak podać jednoznacznej wartości.

W tym miejscu szczególnie chciałabym podziękować osobom:
Madzius
ridzio
Tomek P.
którzy razem z niżej podpisaną nad korektą się biedzili.

Korekta okazała się jednak procesem czasochłonnym i zniechęcającym (mega zniechęcającym, naprawdę), toteż postanowiliśmy zakończyć ją odgórnie z końcem kwietnia, z efektem, jaki zdołamy do tej daty osiągnąć.

Następnie upgrade’owaliśmy skrypt o nowsze patche, co było konieczne, aby nasze tłumaczenie prawidłowo wyświetlało się w grze. Dla ciekawych – projekt spuchł do 2 434 259 znaków.

Co teraz? Co dla was najbardziej interesujące - trwa składanie spolszczenia do wersji do dystrybucji.

Następny news będzie równoznaczny z rozpoczęciem testów i mam nadzieję, że pojawi się za kilka dni (na pewno nie tygodni).

Oprócz instalatora czyścimy zpatchowany skrypt. O co chodzi? Po pierwsze, chcemy żeby mapa była w 100% po polsku (a doszło przecież paręset prowincji). Druga sprawa to dołożona mechanika – patche dodały raczej mięso historyczne, a mechaniki stosunkowo niewiele, toteż warto ją jednak przetłumaczyć. Trzecia – kiedy Paradox zmienia przetłumaczony już segment, tłumaczenie pozostaje przypisane do wcześniejszej wersji, zaś nowy segment wygląda na nieprzetłumaczony, mimo że cała zmiana w nim sprowadzała się np. do usunięcia literówki. Poprawienie tego to moment.
W wyniku tych prac, które toczą się od wtorku, udało się już odzyskać/przetłumaczyć ponad 125 000 znaków. Przy czym testy zaczną się w momencie pojawienia się instalatora, więc powyższy fragment należy raczej potraktować w formie ciekawostki.

Termin? Ostatnio pada informacja o maju. Maj toczy się już w najlepsze i choć nie jest terminem nierealnym (ale jako koniec maja, nie wcześniej), wiele zależy od tego jak spiszą się (i ile czasu poświęcą na pracę) testerzy. Osobiście nastawiałabym się raczej na czerwiec. W każdym razie newsy będziecie teraz otrzymywać dość często, więc na bieżąco będziecie widzieć, jak nam idzie.
Ridzio i inni naprawdę współpracujecie z nimi i działacie razem? Tak z ciekawości, bo to wypowiedź z 10 maja i może się coś zmieniło od czasu gdy ostatnio o to pytałem?

Awatar użytkownika
ridzio
Posty: 141
Rejestracja: 30 lip 2013, o 19:07

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: ridzio » 15 maja 2015, o 14:00

Jest to tekst umieszczony na fb GPP i został napisany przez Ysskę. To co oni robią to zwykłe chamstwo. Trzeba nie mieć za grosz honoru, żeby robić takie rzeczy. Ajsztan kopiuje wpisy GPP, a ci specjalnie wypisują bzdety, że to on pracuje nad spolszczeniem. Jeśli ktoś ma problem z tym, że spolszczenie jeszcze nie wyszło, niech zgłosi się do plejkloca i pomoże ajsztanowi przy jego projekcie. Oh, wait...

BLyy
Posty: 37
Rejestracja: 17 paź 2013, o 17:41

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: BLyy » 15 maja 2015, o 14:16

Nie wiem czy to dla was ważne, ale wysłałem na maila: bembergpl@gmail.com print screena z PlayLoc, ten komentarz, który tam znalazłem i tutaj wam zapodałem. Może wam się do czegoś przyda, by pokazać ich kolejne oszustwo a może nie przyda się, nie wiem.Ja wysyłam w każdym bądź razie. Moim zdaniem nie powinniście odpuścić, bo projekt ten jest zbyt wielki i dodać kolejny wpis na temat ich oszustw (który już tutaj widziałem), by wszyscy przeciętni Kowalscy wiedzieli czyjego jest autorstwa, ale to tylko moja sugestia.
Widać tam u nich (na screenie też) datę "maja 10, 2015 5:33 pm" czyli po polskiemu 17:33, natomiast u was na facebooku grajpopolsku ten wasz wpis jest też z 10 maja ale z godziny 13:11, a więc widać kto tak naprawdę jest autorem wpisu i kto tak naprawdę produkuje spolszczenie, a kto czeka by je ukraść. Pozdrawiam


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości